Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ta ut en 75D uten luft?

Startet av sveih, torsdag 21. september 2017, klokken 16:57

« forrige - neste »

sveih

Batteriet i min mars 2015 P85D mente denne uken at 30 km kapasitet burde holde, riktig nok med noen feilmeldinger. Resultatet ble bytte av batteri. Først fikk jeg beskjed om at batteriet skulle byttes til et helt nytt, så at det skulle repareres, som sikkert betyr at jeg får et annet brukt reparert batteri. Noen som vet om det er lett å sjekke årstall eller kapasitet på batteriet? Jeg spurte også om muligheten for 90 kwh eller 100 kwh batteri når de likevel skulle sette inn ett nytt. Det var ikke billig og ble anslått til 150 000 300 000 kr uten at summen var satt. Det tyder på at bytte av batteri stort sett må foregå mellom batteri med samme kapasitet?

AttackOfTheMac

Jeg har nettopp fått skiftet mitt. De er vag på detaljene og kan ikke svare på om batteriet er brukt eller ikke...
Men de sier at batteriet mitt har blitt sjekket kapasitet på og at det jeg har fått nå er minst like bra.
I tillegg kan du regne med 3 mnd på denne jobben.

havardhm

Jeg fikk nettopp en tilsvarende greie. Eller, det vet jeg ikke helt sikkert enda.

Men jeg hadde ladet opp til 90% på jobb. Så kjørte jeg noen mil. Stoppet en halvtimes tid på butikken, og når jeg kom ut igjen var batteriet på 70 (!) km. Det hadde vært på type 300 ca før jeg gikk inn i butikken.

Den vil heller ikke lade. Har snakket med Tesla nå, de kommer visst med en leiebil til meg fra Hertz i kveld. Men jeg har ikke lyst til å kjøre rundt i noen stasjonsvogn med forbrenningsmotor...

Se vedlegg for bilder.

Var det noe tilsvarende du fikk? Var du uten bilen i hele denne tiden?

/H
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

ankul

Jeg opplevde også det samme denne uken. 80% lading gav 201 km.. Batteriet tappet seg fort ned og deretter feilmelding i displayet. Skal hente bilen i morgen etter at de har satt inn ett "bytte batteri" i påvente at mitt blir reparert. Kunne ta inntil 3 mnd. ble jeg fortalt.. Jeg har en 2014 S85.

Har benyttet meg av lånebil fra de.. Super service etter at jeg oppdaget feilen, det skal de ha..
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

havardhm

Ville din lade da? Min tar ikke imot lading heller.
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

ankul

Sitat fra: havardhm på onsdag 06. september 2017, klokken 19:49
Ville din lade da? Min tar ikke imot lading heller.

Nei, ikke etter at jeg fikk opp den samme feilmeldingen som du har..
Bare å ringe Tesla service, må sikkert hente bilen...  :(
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

o.b.lix

jeg også opplevde dette i dag. Skulle hente bilen hos tesla i bergen etter bytte av dørhåndtak. da var batteriet helt flatt - og de måtte dermed bare beholde bilen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Oi, ny software og deteksjon av feil kanskje? Slik fall av kapasitet på kort tid kan ikke være utlading, men kanskje at den kobler ut celler som ikke er OK?

ankul

Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. september 2017, klokken 20:59
Oi, ny software og deteksjon av feil kanskje? Slik fall av kapasitet på kort tid kan ikke være utlading, men kanskje at den kobler ut celler som ikke er OK?

Virker som om det er noe som har skjedd ja.. Veldig rart at det er plutselig et problem for flere, på nesten samme tidspunkt.

Gjelder dette samme type batteri 85 kwh, eller?
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Muffinman

Hvis signaturene stemmer ser jeg både en P85D og en 2014 85, og de har ikke samme batteri. Kanskje de rammede kan legge inn årsmodell og type i tråden?

sveih

Jeg fikk samme feilmelding og kunne ikke lade. Jeg kjørte selv til tesla north og hentet ut en loaner som jeg brukte en ukes tid. Har nå fått igjen min bil med ett lånebatteri som de kaller det, usikkert når jeg får igjen mitt batteri. Lånebattteriet har  noe bedre kapasitet enn det jeg hadde fra før så jeg klarer meg bra:)

havardhm

Jeg har P85D, fra august 2015 eller noe sånt. Fikk bilen tilbake fra service på mandag, oppdaterte til ny software mandag eller tirsdag. Husker ikke... Og så fikk jeg feilen i dag.
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

GOS

Sitat fra: havardhm på onsdag 06. september 2017, klokken 22:18
Jeg har P85D, fra august 2015 eller noe sånt. Fikk bilen tilbake fra service på mandag, oppdaterte til ny software mandag eller tirsdag. Husker ikke... Og så fikk jeg feilen i dag.

Oooops. Fik bilen tilbake fra Service i dag og 5 minutt etterpå lå der Software oppdatering som jeg aksepterte kl 13 idag.

Får ikke håpe jeg får samme overraskelsen en av dagene. Bilen har i det minste ladet ferdig til 70% tidligere i kveld.

S85, juni 2014. Versjon 2017.34 2448cfc 
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA