Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Faceliften er ute på nettet

Startet av tore0101, torsdag 21. september 2017, klokken 15:41

« forrige - neste »

tore0101

Får rekkevidde på 420km på 90% lading opp på skjermen. Dette burde ligge på minimum 500km siden annonsert rekkevidde er 565km. Selv de 420km går forterene ned enn faktisk kjørt avstand. Noen andre som kan fortelle hva de har som 80 eller 90% rekkevidde? Føler som om at jeg har en 90D istedenfor 100D.

Cirion

Står visningen på Typical eller rated? At km går fortere enn oppgitt, høres ut som fart og kjørestil. Kan også være lengde på turene. Mange korte turer, bruker mer enn en tur med samme total.

Kjørte X100D i ferien nå og har klart å få den ned i 138W pr km. på strekk uten superlader hvor jeg har kjørt rolig for å strekke rekkevidden, utetemp var mellom 30 og 47 grader... Men når man drar på... Har hatt lange strekk med 320W pr km også  8)

Når jeg vil strekke rekkevidden så kjører jeg maks 80 når ingen er foran, og maks 100 om jeg ligger bak buss/vogntog.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

olabt

Sitat fra: tore0101 på søndag 30. juli 2017, klokken 03:29
Får rekkevidde på 420km på 90% lading opp på skjermen. Dette burde ligge på minimum 500km siden annonsert rekkevidde er 565km. Selv de 420km går forterene ned enn faktisk kjørt avstand. Noen andre som kan fortelle hva de har som 80 eller 90% rekkevidde? Føler som om at jeg har en 90D istedenfor 100D.

Tror det var 430-440 på den jeg prøvekjørte.. så høres ganske normalt ut..

Om du forventer realistisk rekkevidde fra 100% på 565 blir du nok skuffet.. Dette burde du blitt informert om i kjøpsprossesen om du virkelig ikke har fått med deg dette selv..

Alle Elbiler "annonseres" med urealistisk høy rekkevidde, da all forholder seg til NEDC standard målemetode på rekkevidde, denne måler rekkevidde hakket mer nøyaktig enn den måler utslipp på diesel volkswagen, men er fortsatt ikke særlig virkelighetsorientert.

I USA bruker de EPA standard på å måle rekkevidde, her annonseres 100D med 472KM rekkevidde som er langt nærmere virkeligheten.
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Tin

Sitat fra: tore0101 på søndag 30. juli 2017, klokken 03:29
Får rekkevidde på 420km på 90% lading opp på skjermen. Dette burde ligge på minimum 500km siden annonsert rekkevidde er 565km. Selv de 420km går forterene ned enn faktisk kjørt avstand. Noen andre som kan fortelle hva de har som 80 eller 90% rekkevidde? Føler som om at jeg har en 90D istedenfor 100D.

90D vil ligge på ca 360. Jeg har 100D, den har 412km på 90%. Så ingen feil her...

RBK

Tester for moroskyld min S100D: Får rett under 457km.
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

afitch80

Min X 100D har 407 km på 90% og 454 km på 100% med typical. De 565 km som nevnes på nettsidene til Tesla er etter NEDC standarden. Men det er vel få/ingen som klarer de tallene.
På norske 70/80-veier nå i sommer får jeg en reell rekkevidde på 470-480 km. Nedover i Europa der fartsgrensene er 130+ faller rekkevidden en del. Men annet er det ikke å forvente.
Før amerikansk, nå tysk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA