Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen

Startet av chimay1969, torsdag 21. september 2017, klokken 13:29

« forrige - neste »

chimay1969

Er det alltid fast type 2-kabel på ladestasjoner som har 400 volt 63 amp? Noe spes man bør tenke på ved å lade der eller funker det bare? Gjelder dette i utlandet også, at det alltid er fast kabel?

jkirkebo

Sitat fra: chimay1969 på søndag 30. juli 2017, klokken 00:26
Er det alltid fast type 2-kabel på ladestasjoner som har 400 volt 63 amp? Noe spes man bør tenke på ved å lade der eller funker det bare? Gjelder dette i utlandet også, at det alltid er fast kabel?

Alltid fast kabel, bare å lade. Men du får maks 16,5kW. Det er vel nesten bare hurtigladere som tilbyr 400V 63A og de tilbyr gjerne CCS og CHAdeMO også. Med CHAdeMO-adapteret får du nesten 3x så rask lading som på type 2 AC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

okjhum

I Sverige inte alltid fast kabel. På några platser bara en typ 2-kontakt. T.ex. sjukhusparkeringen i Oskarshamn och Kalmar. Men jag lyckades inte ladda där, trots att jag hade en blå typ 2-kabel. Vet inte vad jag gjorde för fel.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: okjhum på søndag 30. juli 2017, klokken 10:49
I Sverige inte alltid fast kabel. På några platser bara en typ 2-kontakt. T.ex. sjukhusparkeringen i Oskarshamn och Kalmar. Men jag lyckades inte ladda där, trots att jag hade en blå typ 2-kabel. Vet inte vad jag gjorde för fel.
Det er alltid fast kabel når ladestasjonen kan gi 400V 63A trefase (altså 43 kW). Det finnes ikke løs kabel som er speccet til 63A, så hvis det ikke er fast kabel så har du ingen måte å få ladet med 43 kW. (Det er kun Renault Zoe som kan lade så raskt på AC.)

Når stasjonen bare kan gi ut 400V 32A trefase (22 kW) eller mindre, så må man som regel ha med egen kabel.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

chimay1969

Takk  :+1:. Jeg skal til Stavanger til uka så hvis det skulle krise seg og jeg ikke har nok til å ta meg tilbake til Lyngdal SC så har jeg sett at Fortum har en 400 v 63 amp i Ålgård.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA