Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Faceliften er ute på nettet

Startet av Pilot, onsdag 20. september 2017, klokken 19:15

« forrige - neste »

Pilot

Hei,

Nærmer meg en ferdigkonfigurert bil, men sitter igjen med noen spørsmål selv etter at jeg har trålet forumet:

1. Fargevalg - valget står mellom hvit, rød og sølv metallic.
Lener mot sølv metallic, men er usikker på om den blir for "bland" eller kjedelig? Er ikke så mange bilder på forumet og finn har noen hvor den ser flott ut og noen hvor den er kjedelig.
Rød er tiltrekkende, men hvordan er den når den blir skitten? Samme gjelder perlehvit.

2. Autopilot - hva bør jeg velge her? Kun oppgradert autopilot eller også "evnen til å kjøre på egen hånd"?

3. Angrefrist - er det 7 dagers avbestillingsfrist, mao. hvis jeg legger inn bestilling mandag 31.8. og avbestiller søndag 6.8 blir hele depositumet refundert?

4. Tesla selgere - opplever at det er jeg som kunde som må mase på selgere. Får lovnader om å bli ringt tilbake, fordi de er tilsynelatende opptatte, men får aldri noe respons. Bør få dette på plass senest slutten av mandagen for å sikre lav rente, men har tilgode å bli oppringt av Tesla.
Hva er deres erfaring? Har dere noen gode selgere som dere kan anbefalle?

På forhånd takk.

chaglen

Sitat fra: Pilot på lørdag 29. juli 2017, klokken 16:07
Hei,

Nærmer meg en ferdigkonfigurert bil, men sitter igjen med noen spørsmål selv etter at jeg har trålet forumet:

Lener mot sølv metallic, men er usikker på om den blir for "bland" eller kjedelig? Er ikke så mange bilder på forumet og finn har noen hvor den ser flott ut og noen hvor den er kjedelig.
Rød er tiltrekkende, men hvordan er den når den blir skitten? Samme gjelder perlehvit.

2. Autopilot - hva bør jeg velge her? Kun oppgradert autopilot eller også "evnen til å kjøre på egen hånd"?

3. Angrefrist - er det 7 dagers avbestillingsfrist, mao. hvis jeg legger inn bestilling mandag 31.8. og avbestiller søndag 6.8 blir hele depositumet refundert?

4. Tesla selgere - opplever at det er jeg som kunde som må mase på selgere. Får lovnader om å bli ringt tilbake, fordi de er tilsynelatende opptatte, men får aldri noe respons. Bør få dette på plass senest slutten av mandagen for å sikre lav rente, men har tilgode å bli oppringt av Tesla.

På forhånd takk.

1. Ikke noen fornuftig tilbakemelding her.
2. Oppgradert autopilot: Ja. Evnen til å kjøre på egenhånd: Nei. Ikke støtte for dette i dag og det er usikkert når.
3. Tror det, ja. Det er det jeg har hørt fra andre.
4. Opplever akkurat det samme. Hvilket Tesla Servicesenter bruker du?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Pilot

Hei,

Var i kontakt med Tesla Skøyen. Ville tro at de ikke ønsker å selge bil...

olavxxx

Angående "angrefrist", så fremt du ikke låser designet kan du gjøre om på bilen og eventuelt få tilbake depositum hvis du kansellerer ordren.

Når designet er låst, er det egentlig for sent å få tilbake depositumet.

spirrevipp

1. Fargevalg blir veldig individuelt, men for min egen del:
- Er ikke noe fan av rød selv om den ser fin ut når den er skinnende ren.
- Har hvit nå, og når det er feil type vær så er det ikke lett å holde bilen presentabel
- Sølv metallic er det jeg valgte når jeg bestilte ny, den er vel lettest å holde presentabel, ulempen er at den kan bli litt kjedelig som du sier. Side om side med f eks midnight silver så synes jeg midnight silver er penere, men den er er jo forholdsvis mørk og litt mer jobb å holde presentabel.

2. Kjøp autopilot, dropp evnen til å kjøre på egenhånd.

3. Litt usikker, ville sjekket det med liten skrift før depositum betales.

4. Har hatt god erfaring med selgere i Kristiansand, men har alltid truffet dem først og så hatt kontakt per telefon i etterkant. Kan ordne kontaktinfo til selgere der hvis du ønsker, du kan uansett velge utlevering til Skøyen.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Har en selger på Tesla Skøyen som er flink. Har dere ikke kontakt med selger fra før så kan dere sende meg PM så setter jeg dere i kontakt.

ModelS_Oslo88

Hei,

Har nettopp bestilt en 75D fra Skøyen og har vært veldig fornøyd med min selger, han svarer på Mail ila maks 30 minutter (med unntak av denne uken når han er på ferie, men dette varslet han også om på forhånd).

Send PM dersom du ønsker å vite navn på vedkommende :)

Ellers, jeg synes sølv er jo en fin farge men kan som sagt være litt "kjedelig", har bestilt sort m/21" grå turbine felger selv fordi jeg mener bilen ser litt mer aggressiv ut i sort med mørke felger, men det er selvsagt mange ulike meninger her :)

Sitat fra: Pilot på lørdag 29. juli 2017, klokken 16:07
Hei,

På forhånd takk.

TorR

Sølv metallic er superenkel å holde fin. Går for dette på bil nummer to.

Har droppet autopilot denne gangen. For vår del ville det blitt en tacc til 40000. Det er utenkelig å bruke autopilot på lengre turer eller bilferie med familie i bilen, dessverre.

Selgere har vi bare gode erfaringer med i Bergen.

Hodetelefoner

Hater du familien din så ille?
Eller bare liker du å vingle rundt i veibanen som andre Tesla eiere uten autopilot? :)

Brede

Sitat fra: KristofferH på lørdag 29. juli 2017, klokken 17:09
Eller bare liker du å vingle rundt i veibanen som andre Tesla eiere uten autopilot? :)

Er Teslaeiere virkelig så dårlige sjåfører at vi MÅ ha autopilot?  :P

Tuten

Jeg er ikke fornøyd med min selger på Rud. Det vises godt at de ikke selger på provisjon.
Har sendt han tre mail siden 26. Mai, har fått en mail med unskyldninger i midten av juni om at det er masse å gjøre, men fortsatt ikke et eneste svar på hva jeg faktisk spurte om.
Er nesten tragisk hvor dårlig han er, har selv fått svar for det meste gjennom DeliveryNO. [emoji53]
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

jcnorway

Sitat fra: Tuten på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:31
Jeg er ikke fornøyd med min selger på Rud. Det vises godt at de ikke selger på provisjon.
Har sendt han tre mail siden 26. Mai, har fått en mail med unskyldninger i midten av juni om at det er masse å gjøre, men fortsatt ikke et eneste svar på hva jeg faktisk spurte om.
Er nesten tragisk hvor dårlig han er, har selv fått svar for det meste gjennom DeliveryNO. [emoji53]

Kjipt det der. I tillegg er man stuck med den selgeren - går visstnok ikke an å bytte selger når man først har fått tildelt en. Får håpe vedkommende slutter... da kan du vel få deg en annen.
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

lunitiks

Sitat fra: KristofferH på lørdag 29. juli 2017, klokken 17:09
Dustete kommentar
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mthoring

Sitat fra: Tuten på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:31
Får god service når jeg drar innom der, men virker dessverre som om elektronisk kommunikasjon blir nedprioritert pga høy pågang. Ellers så har jeg fått god hjelp fra Amsterdam  :P
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Tuten

Litt av salgsprosessen går i å følge opp en ny kunde. Legger tross alt igjen 750k der, så kan forvente at de da svarer på mail. [emoji53]
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA