Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjelp! 75D eller 100D?

Startet av Gordon Retriever, onsdag 20. september 2017, klokken 16:47

« forrige - neste »

gigafactory

#30
Jeg vet at delingsøkonomi er et moteord, men den neste som foreslår leiebil for å dra en forbaska henger kommer til å gi meg hjerteflimmer. Det er jo et prosjekt i prosjektet, tar trolig lenger tid enn hengerkjøringen og er ikke gratis. Det må gå an å kreve en godkjent jerntapp bak på en elbil også.

Apfelsaft

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:12
Nabobil.no ;) Så slipper du slitasjen på egen bil
Asj. Det er noe herk å låne og leie ting. Jeg vil kunne dra hengeren uten å måtte styre med å finne meg en bil. Det er minimalt med slitasje og bilen klarer fint å dra henger.

Sitat fra: Løve på søndag 30. juli 2017, klokken 00:30
Blir en befrielse å ikke ha hengerfeste! Lei av å være familiens "vogntog".
Hva med å lære deg å si nei? Eller slutte å se alt som et problem. Hjelper du dem, hjelper de vel tilbake? Er slik man gjør i for familie.

Sitat fra: gigafactory på mandag 31. juli 2017, klokken 18:45
Jeg vet at delingsøkonomi er et moteord, men den neste som foreslår leiebil for å dra en forbaska henger kommer til å gi meg hjerteflimmer. Det er jo et prosjekt i prosjektet, tar trolig lenger tid enn hengerkjøringen og er ikke gratis. Det må gå an å kreve en godkjent jerntapp bak på en elbil også.
Helt enig.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: gigafactory på mandag 31. juli 2017, klokken 18:45
Jeg vet at delingsøkonomi er et moteord, men den neste som foreslår leiebil for å dra en forbaska henger kommer til å gi meg hjerteflimmer. Det er jo et prosjekt i prosjektet, tar trolig lenger tid enn hengerkjøringen og er ikke gratis. Det må gå an å kreve en godkjent jerntapp bak på en elbil også.

En stor +1 til denne. Hele poenget mitt med å ha egen henger er jo å slippe det styret med å skulle finne en passende leiehenger... å måtte gjøre det samme med bil i tillegg har bare uaktuelt skrevet med blinkende neonlys på seg.  ;)
Ellers kan hjerteflimmer eller hjerneslag også fremkalles av nestemann som skal ettergå andres behov for henger.  ::)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Myrvang

Planen var å bytte ut Mondeoen med hengerfeste med TM3 med hengerfeste. Pusser stadig opp noe, og kjører i perioder henger nesten daglig, og ila året vil jeg tro jeg har hengeren på bilen hvertfall en gang pr mnd. Så inntill videre blir reservasjonen stående urørt da jeg ikke vil stå i ny kø om det skulle komme som opsjon senere.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hemi

Neste elbilen min skal ha 4x4 og hengerfeste, ha høyere innstegs og takinnstegshøyde enn model S.
Så får vi se om det blir TM3, e-tron, i-pace eller hva som er ute.

Låne bil for å trekke henger av familie og venner høres kult ut i teorien, men fy f så håpløst i praksis.

Kjører 20.000km med elbil i året nå viser det seg, men har hurtiglada <10 ganger, så rekkevidden begynner bli ganske OK Nå, klart om jeg kunne brukt den på europaturer og lignende hadde det vært +, så blir det TM3 blir det med "alt" slik som på min tidligere P85D, som brått ble til en i3 da jeg var lei at den var bred og kukete å komme inn i. Litt smalere, litt høyere ala i3 blir jeg happy.

Takayama


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA