Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av den nye e-Golf

Startet av chaglen, onsdag 20. september 2017, klokken 14:37

« forrige - neste »

SabreMan

Litt surt å miste depositumet, men siden prisene har blitt redusert, er det ikke så mye dyrere enn om du hadde bestilt med luft opprinnelig.

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

tkjoerlaug

Har hatt to model S, en med luft og en med stål. Jeg kan ikke si at jeg merker stort til forskjell i comfort. Forskjell mellom vinterdekk/sommerdekk og 19/21" oppleves større. Eneste fordel med luft slik jeg ser det er at du kan heve bilen, noe som nå er mer viktig nå som bilen har blitt senket noe fra tidligere utgaver.

lunitiks

Prinsessa på stjerten eller forutsigbart behov for å løfte skjørtet i ny og ne? Da tar du luft. Meg? Glänzender Stahl. Angrer bare hver vinter (70% av årstiden her i nord).
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Din er jo noen cm lavere enn standardt pga de 1000kg med støydemping du har stuffa i den også  ;D

hello123

Står overfor akkurat samme problemstillinger. Har en 75D som blir levert nå i august med stålfjærer, men vurderer sterkt å legge inn en ny bestilling. Synes rabatten på 24250 er litt lite i forhold til at bilen uten noe tilleggsutstyr er redusert med 16 000 i tillegg til at den inkluderer luftfjæring + lav pris på premiumpakken som nå inkluderer veldig mye utstyr i forhold til tidligere.

Har snakket med tre ulike selgere hos Tesla og de har litt ulike synspunkter. To mente at de ikke ville byttet siden vi har valgt 19" hjul, mens den tredje var ikke i tvil om at han ville kansellert med en gang og bare glemt depositumet. Han mente at det får man igjen med en gang ved videresalg og komforten som luftfjærene fører med seg. Det jeg er redd for er at model S med stålfjærer vil skille seg negativt ut ved videresalg, da luftfjæring nå er standard og en av tingene som skiller den fra model 3 (vet det er mye annet som skiller de også). Snakket også med en annen bilselger som mente at alle "fine" biler burde ha luft...

Når man ser på antallet inventory 75D så må jeg også si det trekker i retning av å kansellere da det virker som veldig mange andre gjør det.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør enda, men heller veldig mot å kansellere. Det eneste som frister med stål er å slippe eventuelle kostnader som luftfjæring eventuelt fører med seg.

chaglen

Flere som vurderer å kansellere her, ja. Noen som vet hvor lenge den gode rentekampanjen (0,25% nominell) varer?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

AirCanada

TMS 75D (levering oktober 2017)

SabreMan

Jeg kansellerer også. Er det mulig å gjøre det via My Tesla, eller må jeg kontakte Tesla-kontakten min?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

-Xee-

#23
Har kjørt en Tesla med stål i cirka 3 år (S60 2014 modell), og aldri hatt noen som helst problemer. Har prøvekjørt med luft, og merket ikke stor forskjell. Har bestilt ny S75D med stål, og jeg har ikke nehov for luft, men det eneste jeg er usikker på nå er det folk skriver om at de nye bilene er lavere enn de forrige.

Noen som har erfaring med de nye facelift bilene med stål, er det faktisk en stor forskjell fra gamle med stål?

Også verdt å nevne at det ser ut til at jeg får 85 kWh batteri på min 75D, så det er en stor fordel jeg vil gå glipp av ved avbestilling.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: SabreMan på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:48
Jeg kansellerer også. Er det mulig å gjøre det via My Tesla, eller må jeg kontakte Tesla-kontakten min?

Oioi ser ut som det kommer til å bli en del inventory biler fremover!  ::) jeg har forstått det slik at du må ta kontakt med selgeren eller DS.

SabreMan

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:52
Sitat fra: SabreMan på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:48
Jeg kansellerer også. Er det mulig å gjøre det via My Tesla, eller må jeg kontakte Tesla-kontakten min?

Oioi ser ut som det kommer til å bli en del inventory biler fremover!  ::) jeg har forstått det slik at du må ta kontakt med selgeren eller DS.

Det er deres egen feil. Jeg spurte om det var noe de kunne gjøre for å legge til luft, men det kunne de ikke da jeg bestilte i juni. Så én måned senere er det standard. De kunne godt vært litt mer konsekvente med endringene sine.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

ModelS_Oslo88


Ikke uenig i det hele tatt! Dersom luft er "deal breaker" så skjønner jeg godt at folk avbestiller :o

Sitat fra: SabreMan på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:00
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:52
Sitat fra: SabreMan på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:48
Jeg kansellerer også. Er det mulig å gjøre det via My Tesla, eller må jeg kontakte Tesla-kontakten min?

Oioi ser ut som det kommer til å bli en del inventory biler fremover!  ::) jeg har forstått det slik at du må ta kontakt med selgeren eller DS.

Det er deres egen feil. Jeg spurte om det var noe de kunne gjøre for å legge til luft, men det kunne de ikke da jeg bestilte i juni. Så én måned senere er det standard. De kunne godt vært litt mer konsekvente med endringene sine.

BMW850

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 29. juli 2017, klokken 14:53
Kjører både med luft og stål (en i familien har stål).

Foretrekker helt klart luft.

Samme her. Folk kan mene hva de vil. Jeg merker i hvertfall stor forskjell og med luft blir bilen i en helt annen klasse.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MyMuffin

Sitat fra: -Xee- på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:52
Har kjørt en Tesla med stål i cirka 3 år (S60 2014 modell), og aldri hatt noen som helst problemer. Har prøvekjørt med luft, og merket ikke stor forskjell. Har bestilt ny S75D med stål, og jeg har ikke nehov for luft, men det eneste jeg er usikker på nå er det folk skriver om at de nye bilene er lavere enn de forrige.

Noen som har erfaring med de nye facelift bilene med stål, er det faktisk en stor forskjell fra gamle med stål?

Også verdt å nevne at det ser ut til at jeg får 85 kWh batteri på min 75D, så det er en stor fordel jeg vil gå glipp av ved avbestilling.

Har en 2014 S60 selv, den er oppgitt til 155mm bakkeklaring.
Prøvekjørte en loaner i vinters, ganske sikker på dette var 2015 typen av 144mm bakkeklaring. Dette var min første erfaring med å "dunke" nedi på en grusvei med Tesla.
Dagens biler med stål blir levert ut med 134mm bakkeklaring.
Mangel på luft var mitt største holdepunkt, men allikevel så valgte jeg å bestille bil - tok dog tapet på 15k når luft ble inkl.

Dagens biler med luft rangerer fra 113mm til 160mm i bakkeklaring.

Har inntrykk av at det er ganske 50/50 på meninger rundt luft/stål og bakkeklaring på dagens biler.

For min del, foretrekker jeg å være på den sikre siden med luft.

ang. 85kwh vs 75kwh - Så viser rapporter at dagens 75 utgaver lader tilnærmet like raskt som 85  - ved unntak av i starten av SC ved lav SOC, da vil 85 lade opp mot 120kw mot 75kwh som makser ut ved 105kw.

Det er nok en fordel med 85 hvis du ønsker å ha bilen fulladet ofte. Men uansett så har tesla sine batterier vist seg å holde seg svært bra med lite degradering.
Min snart 3år gamle S60 med 55'km har knapt tapt seg med ett par km. 

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

krister461



Sitat fra: BMW850 på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:30
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 29. juli 2017, klokken 14:53
Kjører både med luft og stål (en i familien har stål).

Foretrekker helt klart luft.

Samme her. Folk kan mene hva de vil. Jeg merker i hvertfall stor forskjell og med luft blir bilen i en helt annen klasse.
Er dere glad i ekstra dyre digitale lydkabler også?
(Måtte bare...) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA