Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering november - desember 2017

Startet av Zett, onsdag 20. september 2017, klokken 11:45

« forrige - neste »

eKramer

Slipstream felgene? Eller var Aero felgene med de første TMS?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

eKramer

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Espen Hugaas Andersen

Det er Model S aero-felgene, ja. Vet Tesla Bjørn hadde de helt i starten. Du kan sikkert finne noen videoer hvis du vil se på de i aksjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

spirrevipp

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

eKramer

Huff, de er jo greel for å si det rett ut
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

knut.aulie

Det er jo litt fremgang, S aerofelgene er jo faktisk enda verre enn 3 aerofelgene [emoji85][emoji849] men ikke mye.
Så det var overraskende mange som fikk aerofelgene av de 30!
Tydeligvis så er det noen som liker dem.

Løve

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. juli 2017, klokken 20:30
Det er jo litt fremgang, S aerofelgene er jo faktisk enda verre enn 3 aerofelgene [emoji85][emoji849] men ikke mye.
Så det var overraskende mange som fikk aerofelgene av de 30!
Tydeligvis så er det noen som liker dem.

Jeg er vel en av dem som liker dem  8)

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. juli 2017, klokken 20:30
Tydeligvis så er det noen som liker dem.

Nja, det behøver det ikke å bety. Det er tross alt standard felgene. Så enten liker de dem, gir stort sett f... i felgene eller tenker å kjøpe tredjepartsfelger å sette på etterhvert...

Selv synes jeg slett ikke de er så ille (og for den sak skyld heller ikke de gamle til S), men trenger nok litt modifikasjoner på fargene for å passe til en mørk bil som jeg helst ser for meg å få... Litt vinyl tror jeg kan gjøre underverker på disse :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TeslaJan

Jeg vurderer å kansellere reservasjonen min på Model 3 og heller kjøpe meg en Model S 75 pga. laaang ventetid på M3 og dyrt ekstrautstyr. Mitt valg av utstyr på M3 ville nok fått bilen opp i nærmere 500' og da er ikke veien så lang til prisen på en MS.

Er det mulig å overføre depositumet på M3 til MS?


steam

Sitat fra: TeslaJan på mandag 31. juli 2017, klokken 07:27
Jeg vurderer å kansellere reservasjonen min på Model 3 og heller kjøpe meg en Model S 75 pga. laaang ventetid på M3 og dyrt ekstrautstyr. Mitt valg av utstyr på M3 ville nok fått bilen opp i nærmere 500' og da er ikke veien så lang til prisen på en MS.

Er det mulig å overføre depositumet på M3 til MS?

Overføre tror jeg ikke går, men kansellere og få få igjen pengene går.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

anorway

Sitat fra: TeslaJan på mandag 31. juli 2017, klokken 07:27
Jeg vurderer å kansellere reservasjonen min på Model 3 og heller kjøpe meg en Model S 75 pga. laaang ventetid på M3 og dyrt ekstrautstyr. Mitt valg av utstyr på M3 ville nok fått bilen opp i nærmere 500' og da er ikke veien så lang til prisen på en MS.

Er det mulig å overføre depositumet på M3 til MS?

Jeg vil vel si veien opp til Model S er lang.

Hvis du tar Model 3 "Long range" versjonen så har den 499 KM rekkevidde. Mot Model S 75 som har 490 KM rekkevidde.

Prisen på Model 3 da blir 348.000,- NOK i dagens kurs. Mot Model S 75 som ligger på 504.000 ,-

Det skiller altså 156.000 kr. Og hva mer får du med Model S 75 bortsett fra litt større plass i bilen? (Pluss luftfjæring)

Ekstrautstyret til Model S 75 koster jo like mye som utstyret til Model 3. Hvis du tenker å oppgradere litt.

Nasatech

Sitat fra: TeslaJan på mandag 31. juli 2017, klokken 07:27
Jeg vurderer å kansellere reservasjonen min på Model 3 og heller kjøpe meg en Model S 75 pga. laaang ventetid på M3 og dyrt ekstrautstyr. Mitt valg av utstyr på M3 ville nok fått bilen opp i nærmere 500' og da er ikke veien så lang til prisen på en MS.

Er det mulig å overføre depositumet på M3 til MS?

Dette ville jeg helt klart gjort. Er jo 0.25% rente ut dagen på Model S og det blir ikke mye pr. mnd. Sikkert mindre enn det hadde blitt med lån på M3.

I tillegg er det jo en større og bedre bil på alle måter.

Depositum på M3 får man tilbake ved kansellering så det er ikke noe problem ;)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: anorway på mandag 31. juli 2017, klokken 09:00Hvis du tar Model 3 "Long range" versjonen så har den 499 KM rekkevidde. Mot Model S 75 som har 490 KM rekkevidde.
Nå blander du EPA og NEDC rekkevidde. Model 3 med lang rekkevidde har 499 km EPA rekkevidde, Model S 75 har 401 km. Model 3 med kort rekkevidde har 354 km.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

anorway

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 31. juli 2017, klokken 09:11
Sitat fra: anorway på mandag 31. juli 2017, klokken 09:00Hvis du tar Model 3 "Long range" versjonen så har den 499 KM rekkevidde. Mot Model S 75 som har 490 KM rekkevidde.
Nå blander du EPA og NEDC rekkevidde. Model 3 med lang rekkevidde har 499 km EPA rekkevidde, Model S 75 har 401 km. Model 3 med kort rekkevidde har 354 km.

Ok, altså enda bedre grunn for å velge Model 3.

TeslaJan

re anorway:

Klar over at det blir en ca.150'-170' dyrere å velge en MS, men føler selv at det til dels kan forsvares med tanke på at bilen er en god del større, bedre lastekapasitet, mer forseggjort interiør/seter (etter min mening), luftfjæring etc. Ser litt mer Premium ut også etter min mening.

Men likte ikke helt at MS 75 vil få såpass kortere rekkevidde enn Longrange M3. Det var et stort minus. Det er jeg enig i.

Hmmm, veldig i tvil nå.

Får gå i tenkeboksen...:-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA