Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering august - september 2017

Startet av Måkemannen, onsdag 20. september 2017, klokken 11:12

« forrige - neste »

sylwester

Jeg stoler på at Musk ikke lyver. Jeg tror heller ikke at Broom lyver så det er nok ikke hengerfeste som opsjon nå, men det kommer nok.
Det viktigste er vel om dette kan ettermonteres hvis din bil leveres før det kommer som opsjon.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

spirrevipp

Musk har jo tweetet at HEPA filter kan ettermonteres på Model X, men har sett flere som skriver at det ikke lenger er mulig. Det var jo ikke løgn siden noen fikk montert det, men hvis det ikke lenger er mulig så hjelper det jo fint lite.

Mao, tror ikke jeg hadde stolt på en tweet om at noe er/skal bli mulig.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 29. juli 2017, klokken 15:45
Musk har jo tweetet at HEPA filter kan ettermonteres på Model X, men har sett flere som skriver at det ikke lenger er mulig. Det var jo ikke løgn siden noen fikk montert det, men hvis det ikke lenger er mulig så hjelper det jo fint lite.

Mao, tror ikke jeg hadde stolt på en tweet om at noe er/skal bli mulig.
Jeg har hørt at det har vært forsyningsproblemer med HEPA filteret, derfor har de prioritert å få dette med på nye biler. Det er ganske mulig at det vil tilbys som oppgradering etter hvert. Jeg har ikke avskrevet muligheten for å få det ennå. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

spirrevipp

Jeg lever (såvidt) i håpet mtp HEPA, skal ihvertfall spørre når bilen kommer. Del gjerne din erfaring hvis du får ordnet det.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Ser at det i Tweets og andre referat bare er snakk om "towing hitch" som ofte bare brukes til utsyr som sykkelfester etc. For å dra tilhenger bruker man "trailer hitch"; muligens det er en misforståelse basert på måten spørsmål er stilt på? En Nissan Leaf kan for eksempel i USA utstyres med en "towing hitch" for å sette på sykkelstativ, men den kan under ingen omstendighet dra en tilhenger.

Spinner

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 29. juli 2017, klokken 13:32
Da tipper jeg 20% pr år fra de starter innfasingen, 20 år på å innføre mva høres fryktelig lenge ut.

Så spørs det hvor lang tid Tesla bruker på å innføre hengerfeste.  ;D
Jeg håper nå de stopper på 25% mva, 100% er litt drøyt :o

spirrevipp

Haha, da snakket vi om samme skjema - jeg mente i prosent av full mva sats...  ;D
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Rolf Gjerdsjø

Så at Model3 Owners Club (våre kanadiske venner) kaller hengerfestet "unconfirmed". Jeg kansellerer ikke helt ennå, og ihvertfall ikke før det eventuelt avkreftes fra Tesla sin side.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

knut.aulie

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:41
Så at Model3 Owners Club (våre kanadiske venner) kaller hengerfestet "unconfirmed". Jeg kansellerer ikke helt ennå, og ihvertfall ikke før det eventuelt avkreftes fra Tesla sin side.
Er enig med deg om at det lureste, for oss som må ha hengefeste, er å se ann til ut i 2018

Apfelsaft

#39
Sitat fra: KristofferH på lørdag 29. juli 2017, klokken 07:05
Fordi broom skriver det? Haha
Broom har faktisk gjevnlig feil i artiklene sine, så jeg tar dette med en klype salt.

Tesla har forøvrig ikke sagt et ord om det siden Twitter-posten til Musk.


Sitat fra: Finnøy på lørdag 29. juli 2017, klokken 16:36
Ser at det i Tweets og andre referat bare er snakk om "towing hitch" som ofte bare brukes til utsyr som sykkelfester etc. For å dra tilhenger bruker man "trailer hitch"; muligens det er en misforståelse basert på måten spørsmål er stilt på? En Nissan Leaf kan for eksempel i USA utstyres med en "towing hitch" for å sette på sykkelstativ, men den kan under ingen omstendighet dra en tilhenger.
Jo, tilhenger ble spesifisert. Det er en "tow hitch", ikke "accessory hitch".
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Måkemannen

Sitat fra: Apfelsaft på lørdag 29. juli 2017, klokken 19:30
Sitat fra: KristofferH på lørdag 29. juli 2017, klokken 07:05
Fordi broom skriver det? Haha
Broom har faktisk gjevnlig feil i artiklene sine, så jeg tar dette med en klype salt.

Tesla har forøvrig ikke sagt et ord om det siden Twitter-posten til Musk.


Sitat fra: Finnøy på lørdag 29. juli 2017, klokken 16:36
Ser at det i Tweets og andre referat bare er snakk om "towing hitch" som ofte bare brukes til utsyr som sykkelfester etc. For å dra tilhenger bruker man "trailer hitch"; muligens det er en misforståelse basert på måten spørsmål er stilt på? En Nissan Leaf kan for eksempel i USA utstyres med en "towing hitch" for å sette på sykkelstativ, men den kan under ingen omstendighet dra en tilhenger.
Jo, tilhenger ble spesifisert. Det er en "tow hitch", ikke "accessory hitch".

Det trenger ikke være så opplagt likevel. I tweeten Musk svarte på står det:
Sitatyou are bombarded with questions, but I only ask that a tow hitch be an option for pulling a small trailer, pop up tent, rack, etc

Så om han da mente tow hitch beregnet for å frakte sykler og andre lette ting, har han sitt på det tørre likevel. Han svarte jo på et direkte spørsmål om nettopp å frakte småtterier på kroken.. ?

Espen Hugaas Andersen

Vi har ikke sett verken accessory hitch eller tow hitch, så da er det litt poengløst å diskutere om han har sitt på det tørre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ProsjektX

Kanskje det rett og slett er slik at hengerfeste ikke kommer før også Model S kommer med, når det evt skjer...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

knut.aulie

Sitat fra: ProsjektX på lørdag 29. juli 2017, klokken 21:17
Kanskje det rett og slett er slik at hengerfeste ikke kommer før også Model S kommer med, når det evt skjer...
Dvs aldri!

Apfelsaft

Sitat fra: Myrvang på lørdag 29. juli 2017, klokken 09:17
På lanseringen av X gjorde det et stort nummer av hengerfeste, og kjørte inn bilen med en svær campingvogn.

På M3 sa de ikke noe om det, viste ikke frem noe, men det er antydet at det ikke kommer, så da er det usikkert om det blir, hvertfall inntil videre.
Det skal sies at de med vilje ikke lager mye styr rundt Model 3 for øyeblikket. De prøver, og har prøvd en stund å få kunder over på Model S og X. De har (altfor?) mange reservasjoner og trenger ikke akkurat flere. De har en utfordring å levere til de som ønsker bilen.

Vi kan jo fortsatt håpe, men det hadde ikke gjort noe om vi faktisk fikk frem budskapet om at mange venter på tilhengerfeste! Ettersom den amerikanske brukermassen dominerer på sosiale medier kan ting som dette drukne i alt annet.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA