Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering august - september 2017

Startet av Måkemannen, onsdag 20. september 2017, klokken 11:12

« forrige - neste »

bno

Ser at man ikke tar sorgen på forskudd og det er bra! Min neste elbil til normal pris skal ha krok det er en annen sak.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut.aulie

Hvis Elon bryr seg om det norske markedet i det hele tatt (noe han utrykkelig har sagt han gjør), bør han oppklare om hengerfeste kommer. At det ikke ville komme i starten burde ikke overraske noen!

Min reservasjon beholdes frem til det eventuelt avklares fra Tesla (ikke broom eller andre amatører..) at det ikke blir hengerfeste. Men da ryker den [emoji849][emoji22]

Geir68

Det hadde vært interessant å vite hvor mange av oss som har reservert som vil kansellere hvis dette skulle vise seg å stemme...30%..50% ?

Lynet

Jeg kanselerer begge mine reservasjoner hvis det ikke blir mulig med hengerfeste.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hgs

Vår reservasjon ryker også hvis ikke hengerfeste blir mulig. I såfall veldig synd. Det største batterialternativet frister veldig, og med skiboks/bagasjeboks på hengerfestet vil den være et godt alternativ til Model S også de dagene i året man drasser rundt på masse bagasje.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Lassi

Må ha en bil i husholdningen med hengerfeste og da blir sannsynligvis de totale praktiske egenskapene i en model 3 slik at det blir en dyr bil nr.2...
Tynn tråd i reservasjonen får en vel si.  :)

anorway

Hadde det vært mulighet for hengefeste hadde nok det blitt nevnt eller stått under tekniske spesifiksjoner. Tenker nå jeg.

For min del har det ikke noe å si. Har ikke behov for hengefeste, så hadde ikke tenkt til å betale 1 cent ekstra for det engang.
Har hengefeste mulighet på bilen min i dag, men det er aldri blitt brukt.

Får bare krysse fingrene for at mange avbestiller nå da, når den muligheten ble borte   :P

ChrML

Ville ventet noen måneder til med konklusjonen på dette. Er ikke usannsynlig at de må vente på kræsj-test resultater bakfra eller at de velger å lansere hengerfeste sammen med AWD. Er uansett mange som kjører mye med henger som ikke ville hatt bilen uten AWD.

Vi får vente å se, men tror de går glipp av en kjempemulighet i Norge hvertfall hvis de velger å droppe det. Hadde jo vært gull for de å være først ute i det prissegmentet.

GOS

Sitat fra: Lynet på lørdag 29. juli 2017, klokken 11:42
Jeg kanselerer begge mine reservasjoner hvis det ikke blir mulig med hengerfeste.
Jeg kommer heller ikke til å beholde noen av mine 2 reservasjoner om så er. Men jeg tar sikkert minst en ut og selger den.

Men jeg avventer til konfigurering er klar her før jeg konkluderer med om den får hengerfeste eller ei.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Mippen

Jeg vurderer å kansellere bestillingen min pga. krok. Leste også dette på Tesla nå.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Men det er lov å håpe at hengerfeste går inn under dette. Spørsmålet er hva som skjer med elbil fordeler etter valget til høsten. Kanskje Model 3 kan bli svært dyr her på berget.
Fremtiden er elektrisk.

Lynet

Regjeringen ser nok hva som skjer i Danmark så det går nok bra frem til 2020. Men da vil momsen innfases gradvis. Tipper 5% på år.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

spirrevipp

Da tipper jeg 20% pr år fra de starter innfasingen, 20 år på å innføre mva høres fryktelig lenge ut.

Så spørs det hvor lang tid Tesla bruker på å innføre hengerfeste.  ;D
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Amoss

Sitat fra: Mippen på lørdag 29. juli 2017, klokken 13:00
Jeg vurderer å kansellere bestillingen min pga. krok. Leste også dette på Tesla nå.

Som det står så må de mer eller mindre lage en egen versjon for hvert land (eller region - EU/EØS). Så kan være en liten missforståelse ute her?  At de ikke har noen planer om hengerfeste *på USA utgaven*, men at dette kan introduseres på EU/EØS utgaven?  Kanskje vel så sannsynlig som at den introduseres med AWD?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ProsjektX

Kommer nok heller ikke til å handle om hengerfeste ryker. Trenger en "komplett" bil...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA