Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: PUP

Startet av lfc4ever, tirsdag 19. september 2017, klokken 22:18

« forrige - neste »

lfc4ever

Jeg ser at salto har noen. Finnes det andre stasjoner med mulighet for lading av 2 elbiler?
Må også ha B-vern i ladestasjonen og gjerne lastdeling. Skal koples til 1 fas 32 ampere på TN nett.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Cral

Jeg ville gått for 3 fase installasjon om du har mulighet og trenger 32A

Fra hafslundnetts hjemmesider: https://www.hafslundnett.no/kunde/elbil/15612

Vi anbefaler ikke installasjon av 1-fas lading med over 20 ampere strømstyrke, da dette kan skape skjevspenning og forstyrrelser i strømnettet. Det kan gi forstyrrelser og skader på elektrisk utstyr i eget hus, og det kan i verste fall også påvirke naboene. Vær oppmerksom på at det i Forskrift om leveringskvalitet i kraftsystemet står at den kunden som forårsaker støy selv er utbedringspliktig.

Mulig det er billigere med 2 stk bokser fra ladespesialisten, med lastdeling. Priser finner du her:
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Klart, står det midt i glaningen, så ser det nok bedre ut med en boks.
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Lars C. Krogenæs

Dobbel salto boksen er svinedyr. Kjøp heller 2 stk bokser fra ladespesialisten.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

fredag

Sitat fra: lfc4ever på fredag 28. juli 2017, klokken 16:58
Jeg ser at salto har noen. Finnes det andre stasjoner med mulighet for lading av 2 elbiler?
Må også ha B-vern i ladestasjonen og gjerne lastdeling. Skal koples til 1 fas 32 ampere på TN nett.

Tesla Wall Charger har lastdeling mellom 2-4 stk ladebokser. Passer til biler med type2-kontakt på bilsiden (dvs ikke i-Miev, C-Zero eller Leaf).
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: fredag på lørdag 29. juli 2017, klokken 01:08
Sitat fra: lfc4ever på fredag 28. juli 2017, klokken 16:58

Tesla Wall Charger har lastdeling mellom 2-4 stk ladebokser. Passer til biler med type2-kontakt på bilsiden (dvs ikke i-Miev, C-Zero eller Leaf).

Jepp, men den har ikke B-vern integrert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA