Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering august - september 2017

Startet av EQS, tirsdag 19. september 2017, klokken 14:42

« forrige - neste »

EQS

Er det noen som har erfaring fra støy i Tesla? Jeg har plutselig fått en type støy i bilen som minner om en frekveslyd fra en El motor. I og med at denne nettopp har dukket opp veil jeg anta at det er noe feil. Min Tesla S 85 har gått ca 69000 km. EQS

Anders Jensen

Sitat fra: EQS på fredag 28. juli 2017, klokken 09:10
Er det noen som har erfaring fra støy i Tesla? Jeg har plutselig fått en type støy i bilen som minner om en frekveslyd fra en El motor. I og med at denne nettopp har dukket opp veil jeg anta at det er noe feil. Min Tesla S 85 har gått ca 69000 km. EQS

Høres ut som du burde ringt Tesla. kan være DU er på vei til å gi seg..
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

N00b

Om DU er på tur å gå er ikke dette noe som skjer i løpet av natten. Lyden vil utvikle seg og bli mer hørbar og også i flere hastigheter.

Ring Tesla og book time. Men bruk bare bilen.  Har enda tilgode å høre om en DU som forårsaket at bilen ble parkert på skuldra

Muffinman

Sitat fra: N00b på fredag 28. juli 2017, klokken 10:13
  Har enda tilgode å høre om en DU som forårsaket at bilen ble parkert på skuldra
Men det har ikke jeg. Har både hørt om flere, og sett biler hvor aksling/splines hadde gitt seg og det ikke var kobling mellom motor og hjul lenger. Det var veldig vanlig når DU-skandalen begynte å ta av, men ble sjeldnere etterhvert.

aness

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. juli 2017, klokken 10:40
Sitat fra: N00b på fredag 28. juli 2017, klokken 10:13
  Har enda tilgode å høre om en DU som forårsaket at bilen ble parkert på skuldra
Men det har ikke jeg. Har både hørt om flere, og sett biler hvor aksling/splines hadde gitt seg og det ikke var kobling mellom motor og hjul lenger. Det var veldig vanlig når DU-skandalen begynte å ta av, men ble sjeldnere etterhvert.
Har også hørt om disse, men alle jeg har hørt om av denne typen har fått det brått og uventet?

Antar at trådstarter har fått hvinelyden, og som andre sier så blir den bare verre og verre og helt for jævlig.
Jeg fikk den rett før ferie i fjor og kjørte 7-8k uten større problemer enn at lyden holdt på å gjøre meg sprø i hastigheter under 70.

Kontakt Tesla, de kommer sannsynligvis til å si at den ikke er ille nok til at de vil bytte, men du kan like godt insistere på en time for bytte om et par mnd.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA