Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla``s canadiske fanclub

Startet av ModelXoslo, mandag 18. september 2017, klokken 20:26

« forrige - neste »

ModelXoslo

Hei.

Kjøpte en Model X for en måneds tid siden for 835.000 kroner, og den skal leveres om 3-4 ukers tid.

Ser nå at prisen på grunn av kursen har gått ned til ca 805.000 kroner.

Hva gjør jeg?

Vil tesla matche prisen for meg?
X75D bestilt - Sent august - September levering

krister461

Sjekk view spec under MyTesla. Der har du fått rabatt.

ModelXoslo

Sitat fra: krister461 på torsdag 27. juli 2017, klokken 12:46
Sjekk view spec under MyTesla. Der har du fått rabatt.

Hei. Takk for info!

Ser på spec at jeg har fått 17.500 i rabatt.

Prisene er enda litt billigere om man bestiller ny nå. Er det noe å hente der, eller er det som står der det jeg får?
X75D bestilt - Sent august - September levering

krister461

Tipper det ikke er mer å hente. Kansellerer du og bestiller ny får du kanskje mer for pengene, men mister depositumet...

ModelXoslo

Sitat fra: krister461 på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:17
Tipper det ikke er mer å hente. Kansellerer du og bestiller ny får du kanskje mer for pengene, men mister depositumet...

Ok.

Tenkte om det er noen som har erfaring med det fra tidligere kjøp.

Depositumet var 15k når jeg kjøpte, og jeg fikk 17.500 i rabatt.

I forhold til å bestille nå er det snakk om ca 12-13k jeg ikke har fått i rabatt, men bestiller jeg på nytt går jeg 2-3k i minus pga depositumet.
X75D bestilt - Sent august - September levering

olavxxx

Sitat fra: ModelXoslo på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:42
Sitat fra: krister461 på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:17
Tipper det ikke er mer å hente. Kansellerer du og bestiller ny får du kanskje mer for pengene, men mister depositumet...

Ok.

Tenkte om det er noen som har erfaring med det fra tidligere kjøp.

Depositumet var 15k når jeg kjøpte, og jeg fikk 17.500 i rabatt.

I forhold til å bestille nå er det snakk om ca 12-13k jeg ikke har fått i rabatt, men bestiller jeg på nytt går jeg 2-3k i minus pga depositumet.
Det nye standardutstyret er:
Selvstyrende hovedlys
Led tåkelys
Hengerfeste (men det har du kanskje?)

Regner med du har nye aksen på din modell?

ModelXoslo

Sitat fra: olavxxx på torsdag 27. juli 2017, klokken 22:26
Sitat fra: ModelXoslo på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:42
Sitat fra: krister461 på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:17
Tipper det ikke er mer å hente. Kansellerer du og bestiller ny får du kanskje mer for pengene, men mister depositumet...

Ok.

Tenkte om det er noen som har erfaring med det fra tidligere kjøp.

Depositumet var 15k når jeg kjøpte, og jeg fikk 17.500 i rabatt.

I forhold til å bestille nå er det snakk om ca 12-13k jeg ikke har fått i rabatt, men bestiller jeg på nytt går jeg 2-3k i minus pga depositumet.
Det nye standardutstyret er:
Selvstyrende hovedlys
Led tåkelys
Hengerfeste (men det har du kanskje?)

Regner med du har nye aksen på din modell?

Har nye aksen.

Hengerfeste og det andre har jeg ikke.
X75D bestilt - Sent august - September levering

olavxxx

Hvis du ikke har hengerfeste og taper 3000kr hadde jeg avbestilt. Hengerfeste er nok veldig viktig for gjensalgsverdi.

Ved ny bestilling er det nå krav om 30k i dep. Husk rentekampanjen går ut etter månedens slutt iflg tesla

ModelXoslo

Sitat fra: olavxxx på fredag 28. juli 2017, klokken 11:15
Hvis du ikke har hengerfeste og taper 3000kr hadde jeg avbestilt. Hengerfeste er nok veldig viktig for gjensalgsverdi.

Ved ny bestilling er det nå krav om 30k i dep. Husk rentekampanjen går ut etter månedens slutt iflg tesla

Jeg har aldri i mitt liv brukt hengerfeste, og har ikke planer om å gjøre det heller.

Har tilgang på større biler om jeg må frakte noe. Hva er grunnen til at alle trenger hengerfeste, hva frakter dere egentlig?

Er det snakk om 1-2 ganger i året kan man alltids låne eller leie noe som har dette. Liker ikke å slite ekstra på bilen unødvendig heller.
X75D bestilt - Sent august - September levering

spirrevipp

Hengerfeste er veldig kjekt de gangene man har bruk for det, hadde aldri kjøpt en SUV uten (selv om jeg bruker det relativt sjelden, og ikke trekker noe tunge greier). På X så bruker jo også mange boks eller stativ til sykler og ski siden man ikke kan ha takstativ.

Erfaringsmessig så blir det såpass styr å låne/leie bil for å frakte noe at det ikke blir gjort. Derfor; hengerfeste!
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ModelXoslo

Sitat fra: spirrevipp på fredag 28. juli 2017, klokken 11:59
Hengerfeste er veldig kjekt de gangene man har bruk for det, hadde aldri kjøpt en SUV uten (selv om jeg bruker det relativt sjelden, og ikke trekker noe tunge greier). På X så bruker jo også mange boks eller stativ til sykler og ski siden man ikke kan ha takstativ.

Erfaringsmessig så blir det såpass styr å låne/leie bil for å frakte noe at det ikke blir gjort. Derfor; hengerfeste!

Skjønner. Men ettersom jeg ikke liker utseende med hengerfeste, og det aldri har blitt brukt for min del så ser jeg ikke poenget. Kjøpte egentlig kun SUV pga utseende, begynner å bli litt lei model S i oslo. Alt for mange like biler, og jeg liker SUV. Har få langturer og lite behov for hengerfeste.
X75D bestilt - Sent august - September levering

olavxxx

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 28. juli 2017, klokken 12:08
Sitat fra: spirrevipp på fredag 28. juli 2017, klokken 11:59
Hengerfeste er veldig kjekt de gangene man har bruk for det, hadde aldri kjøpt en SUV uten (selv om jeg bruker det relativt sjelden, og ikke trekker noe tunge greier). På X så bruker jo også mange boks eller stativ til sykler og ski siden man ikke kan ha takstativ.

Erfaringsmessig så blir det såpass styr å låne/leie bil for å frakte noe at det ikke blir gjort. Derfor; hengerfeste!

Skjønner. Men ettersom jeg ikke liker utseende med hengerfeste, og det aldri har blitt brukt for min del så ser jeg ikke poenget. Kjøpte egentlig kun SUV pga utseende, begynner å bli litt lei model S i oslo. Alt for mange like biler, og jeg liker SUV. Har få langturer og lite behov for hengerfeste.
Hengerfeste monteres ved bruk.
Det er ikke noe hull bak, det et et deksel under bilen (usynlig).

Selv om du aldri bruker det, vil jeg tro at gjensalgsverdi er mer enn 3000 du taper på å bestille ny bil.

I tillegg får du tåkelys med led og svingene hovedlys. Så jeg ville gjort det med mindre tesla gir deg mer rabatt.

Eneste kjedelige er jo ventetiden da.

jkirkebo

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 28. juli 2017, klokken 11:52
Har tilgang på større biler om jeg må frakte noe. Hva er grunnen til at alle trenger hengerfeste, hva frakter dere egentlig?

Tja, siste tur fraktet jeg 22 solcellepaneler (10 ble levert i Hov og 12 ble med opp på hytta), en todelt stige, en stor bordsag og endel annet småtteri. Forrige tur var 14 vinduer, 1 verandadør, 270 meter 19x98 og en pakke med sløyfer (11x36). Turen før der var vel snaue 2 tonn med finpukk og før der ca. 1 kubikk støpesand. Hadde også en lang tur der jeg fraktet 416kg glykol og en peisinnsats på 300kg + to turer med en hel pakke materialer på hver tur. Samt div. turer på fyllinga med ca. 3 kubikk hver gang.

Sitat
Er det snakk om 1-2 ganger i året kan man alltids låne eller leie noe som har dette. Liker ikke å slite ekstra på bilen unødvendig heller.

Fikk Model X i mars og har kjørt over 11.000km siden da. Noe over halvparten av de kilometerne har vært med henger. TMX er en prefekt trekkvogn, merker knapt at man har 2 tonn på kroken. Tviler på at det sliter noe ekstra å snakke om.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AttackOfTheMac

Å kjøpe en funksjon som du selv ikke trenger pga gjensalgsveidi er det dummeste jeg hører folk si.
Om du ikke trenger funksjon X og Y er det garantert en del på bruktmarkedet som også er villig til å spare litt på å ikke få med X og Y.

Se for deg senarioet hvor en bli blir solgt og kjøpt 3 ganger. Ingen av de trenger feks soltak, men alle kjøper det fordi de tenker på gjensalg.  Da har  3 personer betalt litt mer for noe de ikke trenger.
Folk må slutte med denne mentaliteten. Det ville spart alle mye penger.

kodalse

Sitat fra: ModelXoslo på fredag 28. juli 2017, klokken 11:52
Jeg har aldri i mitt liv brukt hengerfeste, og har ikke planer om å gjøre det heller.

Har tilgang på større biler om jeg må frakte noe. Hva er grunnen til at alle trenger hengerfeste, hva frakter dere egentlig?

Er det snakk om 1-2 ganger i året kan man alltids låne eller leie noe som har dette. Liker ikke å slite ekstra på bilen unødvendig heller.

Grunnen er vel at det totalt er registrert nærmere 1,4 millioner hengere her til lands.
Tror nok jeg trygt kan si at minst annethvert hus her i byggefeltet har en tilhenger.
Selv brukes min et par ganger i måneden til frakt av hageavfall, materialer, møbler, stillas osv.

SSB har statistikk på antallet her:
https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/bilreg/aar/2017-03-28
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA