Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seter

Startet av Vesel, mandag 18. september 2017, klokken 13:48

« forrige - neste »

Vesel

Kanskje en fossilbil? Eller ville du kjøpt ny bil med det første i det hele tatt?  ???

Jeg behøver ihvertfall ny bil så fort som mulig. Hadde nok gått for en Hyundai Ioniq, muligens Vw e-Golf. Vurderte disse bilene lenge, men la planene fra meg da Ioniq er for "upolert" (har en del mangler for den med øye for detaljer) og har veldig lang leveringstid, og Golf-en er overpriset og har verdens kjedeligste utseende og image. Prøvekjørte Nissan Leaf, Renault Zoe, Vw e-Up og BMW i3 også. De to førstnevnte var for tynt utstyrte, mens de to siste var ikke noe gode å kjøre i hastigheter over 70-80 km/t. Jeg må ha en bil jeg kan bruke på landeveien. En brukt Model S har jeg også vurdert, men det byr meg litt imot å bruke over 500 000 kr på en brukt, flere år gammel bil, selv om den er perfekt og egentlig er drømmebilen.  :o

Tenkte det da var bedre å vente på en snerten Tesla Model 3 med sine selvkjøringsmuligheter, gode rekkevidde, SC-nettverk, kule image og premiumfølelse, så får jeg heller reparere på det gamle fossilbilvraket mitt i mellomtida.   :laugh: Tror den blir nesten perfekt. Det eneste jeg tror jeg vil savne er sjåførskjermen til TMS.

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

steam

Nåværende budsjett: Model S

Hadde jeg hatt et større budsjett: Model X
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

bno

AV DE bilene du nevner er ville jeg gått for Ioniq. Regner med at det er i det området budsjettet ligger. For full frihet med TMS 75 rekkevidde er det utvilsomt AmperaE som gjelder. I tillegg er det en meget anvendelig bil. Begge de nevnte her har lang leveringstid. Så da ville Leaf 2 være den mest nærliggende.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

S4e

Som dere ser av signatur - Opel Ampera-e.

Rekkevidde avgjørende for å erstatte hovedbil og nå fram til hytta så og si hver helg, uten ladestopp.

Men ikke like pen, mangler AWD, hengerfeste og supercharger når vi skal til Danmark.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: Vesel på torsdag 27. juli 2017, klokken 03:13
Kanskje en fossilbil? Eller ville du kjøpt ny bil med det første i det hele tatt?  ???

Strengt talt ble jeg nødt til det alt i vinter da den gamle fossilen var "oppbrukt" :p  Så kjøpte jeg meg nok en gang en gammel billig brukt fossil frem til jeg får tatt steget over på en elbil.

Hvilken elbil jeg ville vurdert?  Vel, strengt talt vurderer jeg dem fortløpende :)  Men er så langt ikke så mange å velge i da hovedkravet mitt ligger i nok rekkevidde til å dekke mitt behov.

Så lenge på Bolt/Ampera-e med forhåpninger, men etter å ha sett den og prøvesittet så ble den uaktuell. (Nei, gidder ikke ta nok en lang debatt om det, bare konstaterer at det var mitt valg.) Ioniq er igrunnen den bilen som så langt frister mest, men den mangler enda litt på rekkevidden til å være aktuell. Men kommer den med en bedre rekkevidde enn i dag så kan den segle fort opp som en favoritt. Kommende Leaf er også noe jeg nok vil titte nøye på dersom den kommer med nødvendig rekkevidde. Samme med Kona.

... og for den sak skyld er det heller ikke helt bestemt *at* jeg kommer til å kjøpe Model 3. Jeg har ett par ankepunkter også mot denne så noen endelig beslutting taes først etter å i det minste ha prøvekjørt bilen. Så kan fort skje at kjøp av elbil legges på ICE en stund til...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

De jeg nå står på bestillingsliste til (i tillegg til reservasjonen på M3) er i-Pace, E-tron Quattro, Kona.

Har Ampera-e, har ikke lyst på X og S mangler hengerfeste. Må ha awd og hengerfeste for å erstatte diesel SUV.

Øyvind.h

I det segmentet hadde jeg kjøpt Ampera-E nå. Evt. Ventet litt på nye Leaf.
Fossilbil er fullstendig uaktuelt og har vært uaktuelt siden 2013. Kjører ikke sånt i 2017.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rolf Gjerdsjø

#7
I mangel av elbiler med hengerfeste hadde jeg da muligens måtte fortsatt med ICE på den ene bilen etter at Mondeoen skal tilbake til LeasePlan (firmabil), så da er svaret Alfa Romeo Giulia (er Alfa-mann, har hatt 5 stk). Alternativt om Hyundai Kona eller Ioniq kom med lang rekkevidde og hengerfeste kunne jeg hatt en av dem.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

GOS

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. juli 2017, klokken 09:31
De jeg nå står på bestillingsliste til (i tillegg til reservasjonen på M3) er i-Pace, E-tron Quattro, Kona.

Har Ampera-e, har ikke lyst på X og S mangler hengerfeste. Må ha awd og hengerfeste for å erstatte diesel SUV.

PS. I-Pace kommer ikke med hengerfeste.......men den norske importøren sier de jobber med å få Jaguar til å implementere det på senere utgaver.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

knut.aulie

Sitat fra: GOS på torsdag 27. juli 2017, klokken 11:18
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. juli 2017, klokken 09:31
De jeg nå står på bestillingsliste til (i tillegg til reservasjonen på M3) er i-Pace, E-tron Quattro, Kona.

Har Ampera-e, har ikke lyst på X og S mangler hengerfeste. Må ha awd og hengerfeste for å erstatte diesel SUV.

PS. I-Pace kommer ikke med hengerfeste.......men den norske importøren sier de jobber med å få Jaguar til å implementere det på senere utgaver.
[emoji39]

Jeg vet. Ingen av de jeg har på lista har noen garanti for hengerfeste.
Europamanager for Jaguar lovet at de skulle gjøre alt for å få hvertfall lett tilhengermulighet på i-Pace når jeg snakket med ham på Astrup Fearnley visningen.

GOS

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. juli 2017, klokken 17:21

Jeg vet. Ingen av de jeg har på lista har noen garanti for hengerfeste.
Europamanager for Jaguar lovet at de skulle gjøre alt for å få hvertfall lett tilhengermulighet på i-Pace når jeg snakket med ham på Astrup Fearnley visningen.

Audi'en har. Det har de idet minste bekreftet flere ganger til meg.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

knut.aulie

Sitat fra: GOS på torsdag 27. juli 2017, klokken 20:54
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. juli 2017, klokken 17:21

Jeg vet. Ingen av de jeg har på lista har noen garanti for hengerfeste.
Europamanager for Jaguar lovet at de skulle gjøre alt for å få hvertfall lett tilhengermulighet på i-Pace når jeg snakket med ham på Astrup Fearnley visningen.

Audi'en har. Det har de idet minste bekreftet flere ganger til meg.
Tror de kommer til å ha det, er også rimelig sikker på M3. Men hvor mye de kan trekke er fremdeles åpent.

Apfelsaft

1) En bil med hengerfeste. Mest sannsynlig en gammel fossilbil som sluker bensin.
2) En ny BMW i3. Den nye S-modellen eller 44 kWh-modellen.
3) En fornuftig Hyundai Ioniq, den nye Leaf-en ser ikke så halvgalen ut.

Kommer det en elbil med hengerfeste med brukbar trekkapasitet så danker den ut de andre valgene.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Løve

Neste generasjons Leaf. Og jammen ser det ikke ut som om det blir det også siden tesla neppe kommer med en Model 3 til Norge før godt ut i 2019.

Megaoctane

Har leaset en Passat GTE som ventebil inntil det kommer flere elbiler på markedet. Venter på Toyota, Mercedes, BMW, Audi og så bestemmer jeg meg for en av disse. Pris rundt 500-550 maks håper jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA