Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ion-Zebra

Startet av Toalmar, mandag 18. september 2017, klokken 08:57

« forrige - neste »

Toalmar

Bilen hadde søndag ladefeil med hurtiglading. Ved bruk på annen hurtigladestasjon så virket det OK. I dag får jeg ladefeil på 2 stolper på IKEA Forus. Nå sist etter ca 5 minutter lading. Dette begynner å bli irriterende

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Orbit

Jeg var på en GK-lader som stod som delvis defekt på statussiden deres (manglet kommunikasjon, så kunne ikke lade med annet enn GK's egen brikke). Når jeg først prøvde med elbilforeningens brikke (registrert hos GK), fikk jeg ladefeil i bilen når laderen avviste betalingen. Lading med GK-brikke fungerte fint (da de har lastet opp egne brikkenumre i laderne på forhånd, så det kan fungere selv når den er offline).

Så det kan være at feilen ikke ligger i bilen, men laderen. Uheldigvis ser det ikke ut til at bilen ser forskjell på at laderen har en faktisk feil, eller at den avviser å lade på grunn av betalingsproblemer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Hadde tenkt en tur til forhandler her i Stavanger i dag for å få avklart om bilen har en feil, men da bilen tar lading fra ladestasjon i parkeringshus her har jeg bestemt meg for å gi f i det. Har jo "panikk knapp" i taket hvis det skulle skje at jeg ikke får ladet på turen hjem, i tillegg har jeg fortsatt ferie

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA