Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av kirky, søndag 17. september 2017, klokken 23:17

« forrige - neste »

kirky

For oss som eier en Tesla så kan man jo kjøpe en ny før jul og da får supercharging med. (Det kan man jo ved å henvise seg selv også). Men om man selger denne bilen senere igjen vil neste eier få gratis supercharging på den?

Ved henvisningskjøp (uten nåværende eierskap) gjelder det vel kun det eierskapet, dvs at når de selger bilen så kan de ikke selge med gratis superlading?!

2019 Long Range S, HW3, CCS.

Nasatech

Sitat fra: kirky på onsdag 26. juli 2017, klokken 14:03
For oss som eier en Tesla så kan man jo kjøpe en ny før jul og da får supercharging med. (Det kan man jo ved å henvise seg selv også). Men om man selger denne bilen senere igjen vil neste eier få gratis supercharging på den?

Ved henvisningskjøp (uten nåværende eierskap) gjelder det vel kun det eierskapet, dvs at når de selger bilen så kan de ikke selge med gratis superlading?!

Har hørt (vet ikke om det stemmer) at man kan henvise seg selv og man får rabatt, men man får ikke premie? Vet da ikke hva som gjelder med superlading, men vil jo tro at det også gjelder, som rabatten.

Vi som har Tesla nå har vel gratis lading ut livet selv om vi bytter bil?

spirrevipp

Du kan henvise deg selv og få rabatt, men det teller ikke mtp. premie.

De endret vel det med livet ut til å være på biler man kjøper innen utgangen av året. Nå har de jo vært frem og tilbake litt, så vanskelig å spå hva som skjer etter nyttår.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Espen Hugaas Andersen

#3
Sitat fra: Nasatech på onsdag 26. juli 2017, klokken 14:05Vi som har Tesla nå har vel gratis lading ut livet selv om vi bytter bil?
Ganske sikker på at de har gått tilbake på det. Før sto det på min side at jeg ville kunne superlade gratis med Model S/X så lenge jeg levde, eller noe lignende, men nå står det:

"Du har gratis, ubegrenset superlading for din nåværende Tesla-bil. Dette gjelder også for enhver Model S eller Model X kjøpt før 31. desember 2017. Hvis du velger å selge din nåværende Tesla, vil gratis superlading ikke overføres til neste eier."

Altså ingenting om at jeg får gratis superlading videre i fremtiden, og superlading følger ikke med om jeg selger bilen. De som bestilte i fjor (og tidligere) har vel superlading som er linket til bilen så lenge den er på veien.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

joda

#4
Det er korrekt.

For eldre biler så er Superlading linket til bilen og ikke eier, så ubegrenset Superlading vil følge bilen i bilens levetid.

For nyere biler følger det eieren, så om man selger en nyere bil privat vil ikke ny eier få med ubegrenset Superlading, men gå tilbake til Teslas 400kW årlige deal...
TMS 85D

kirky

Hm okei, så da blir evt ny bils andrehåndsverdi litt lavere.

Samtidig vil de bilene som har AP2, luft, skinn++ - samt evig supercharging med bilen, bli mer attraktiv på bruktmarkedet i framtiden. Andre biler med AP2 vil ikke ha gratis supercharging utover årlig kvote.

Men man vet jo ikke hva Tesla gjør. Kanskje skjer det endringer på Model 3 final reveal.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA