Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av andy76, søndag 17. september 2017, klokken 18:23

« forrige - neste »

CitB59EL

Ser ut som på ion er det batteri sjekk etter 2-4.6 år mot 1-3-5år osv på C-zero. Bremseveske er 2 hvert år. Det meste er visuell sjekk og JA service koster nok mer det smaker! Men jeg vil personlig ta denne kostnaden fremfor å jobbe mot forhandler ved evt garanti sak uten å ha tatt noe service overhodet-da stiller man dårligere uansett.
Jeg vil uansett anbefale at folk etter spør FABRIKK TIDER! Pris tilbudet som er vedlagt fra BOS virker ikke å være 100% fabrikk tid basert...

Så på vår 1 service kvittering kr 2467,- av 1 års base service kostet 1320 inkl batteri service,- kr. Pollen filter 580,-, verksted materiell 73,6+mva=2467,- inkl mva. 2 års service skal ligge i ca samme område. Var dessverre ikke spesifisert med fabrikk tider på under punktene. 

Batteri sjekken er at bilen står med tester fysisk tilkoblet over natten. Dette ga bedre gjengivelse og mer korrekt rekkevidde est rekkevidde etter service. Før service så lyste skilpadde med 3-4 km og 1 prikk igjen. Det gjorde det IKKE etter batteri service og bilen gikk noen km lengre som resultat. Nå kommer skilpadde når bilen har 0 prikker og 0 km-noe som er korrekt. ECU blir bedre 0 stilt via tester enn den klarer med vanlig lading-selv om vi lader vår til til 100% hver dag og har kjørt den til skilpadde flere ganger. Skilpadde skal komme på 10% og reserve på 20% (2 prikker).

Fanafjord

Hadde også nettop 2 års service på min Ion. Fikk tilbud fra Bertel og Steen i Bergen på kr 6500. Siden det var meningsløs dyrt spurte jeg Flesland Auto og de gjorde det for ca 2500 kr (ink. pollenfilter). Måtte skifte bremsebelegg også, da ble det rett over 3000 kroner. Super fornøyd med dem.

andy76

6500 er vel der jeg også hadde endt Fana, om jeg hadde gått for BOS Fredrikstad sitt første "tilbud". Da var det inkl bremserens ikke bare bak men også foran, mulig det lå i ditt offer også?

Har ellers tatt opp saken med BOS sentralt, og spurt hva de driver med når de priser seg slik ut, jf linken til Mitsubishi Follo tidligere i tråden (2495,- for service med diverse ekstra). Spennende å se hva de sier,lurte først på om det kunne være samme service.
Merkeverksted følger selvfølgelig boka, så den ga de seg fort på.
Ser ingen grunn til at Ion skal være dyrere å serve enn iMiev! Nå tjente dog konsernsjefen i BOS 17 millioner i fjor, og noen må jo betale den lønna men jeg betakker meg og vil bidra minst mulig i så henseende ;-)

Ellers verdt å merke seg at Peugeot har prismatch på service. Det gjelder dog, av en eller annen grunn, kun biler eldre enn 5 år. Mon tro hva begrunnelse for det er?
Kan det være at folk tar service på merkeverksted i garantitiden og så velger noe annet senere?
Peugeot Ion 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA