Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Den nye grønn-sølv fargen

Startet av pmb, søndag 17. september 2017, klokken 09:18

« forrige - neste »

pmb

Hei,

Har kjøpt meg en 2015 e-Golf med Discover Pro-system. Finner ingen plass for SIM-kort i dashbordet, og på menyen for innstillinger i displayet mangler valget for "WLAN" slik jeg ser andre har.

Betyr det at det rett og slett ikke er mulig med dette systemet, selv om det nevnes flere ganger i manualen til Discover Pro? Kan programvaren eventuelt oppdateres slik at jeg kan få brukt Car-Net-tjenesten?

Propell

Er ikke SIM kort plassert i hanske  rommet.

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk

Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

pmb

Sitat fra: Propell på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:01
Er ikke SIM kort plassert i hanske  rommet.

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
Slik som på bildet her tenker du? I min bil er det bare de to portene for minnekort - SIM mangler.

electrique

Slik jeg har forstått det bruker Car-Net et annet SIM-kort. Det som du ser der er for Internett og WLAN sone i bilen tror jeg. Min SIM-port er også blokkert men jeg har Car-Net.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mobileum

Internt SIM-kort (skjult) brukes kun til kommunikasjon mellom apper (Android og IOS), samt web-browser. Alle andre tjenester i bilens Car-net meny (vær, ladestasjoner, osv.) bruker SIM-kort (som på bildet), delt internett fra mobiltelefon eller 3G/4G dongle.

pmb

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:32
Internt SIM-kort (skjult) brukes kun til kommunikasjon mellom apper (Android og IOS), samt web-browser. Alle andre tjenester i bilens Car-net meny (vær, ladestasjoner, osv.) bruker SIM-kort (som på bildet), delt internett fra mobiltelefon eller 3G/4G dongle.
Skjønner, skjønner. Takk for oppklarende svar. Da har jeg fått lastet ned Car-Net-appen og koblet den til bilen.

Delt internett fra mobiltelefon for å oppdatere ladestasjoner, kart etc. hadde vært optimalt, men det ser ut som WLAN er deaktivert i menyen. Leser på nettet at dette støttes av systemet (MIB1), men er deaktivert, så det må programmeres om for å aktiveres. Noen som har gjort dette, eller vet om verkstedet kan gjøre det?

Mobileum

Er redd for at det ikke er mulig med MIB1. Du må ha MIB2 (eller nyere) som kom i biler produsert etter uke 22 i 2016. >:(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA