Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model X på Finn.no

Startet av nien, lørdag 16. september 2017, klokken 14:01

« forrige - neste »

nien

Står i ladekø bak Ampera.... eier'n er ny og 70+++ år... og han skal selvfølgelig ha 100%...... kjenner at lysten på Tesla øker ... ringe banken ?

Øyvind.h

Har du forsøkt å forklare hvor lang tid det tar og hvor avsindig dyrt (med vilje) det er å tanke de siste prosentene?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Orbit

Forhåpentligvis har du kommet deg videre nå, selv etter å [eventuelt] ha levert den dårlige nyheten om at Ae-eieren burde stoppet på 55%.

I forhold til lading i området 0-55% (ca 8 min per 10%), øker ladekost på 50kW hurtiglader med Ampera-e noenlunde slik

  • 70-80%: 2x dyrere (ca 16 min per 10%)
  • 80-90%: 2.5x dyrere (ca 20 min per 10%)
  • 90-100%: 4x dyrere (ca 32 min per 10%)

Eller på en litt mindre matematisk måte: Det krever like lang tid (og penger) å lade 0-75%, som 75-100%
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Blir vel mange slike nå som "man med hatt bilen" (Opel) har gjort sin inntreden i elbil verdenen  :laugh:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øystein16

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 26. juli 2017, klokken 08:43
Blir vel mange slike nå som "man med hatt bilen" (Opel) har gjort sin inntreden i elbil verdenen  :laugh:
Det spørs om det ikkje heller er i3 som er gamalmannsbil, i og med at den må skvettlad(t)a kvar time eller to på tur.  ::)

Toalmar

Sitat fra: Øystein16 på onsdag 26. juli 2017, klokken 09:07
Det spørs om det ikkje heller er i3 som er gamalmannsbil, i og med at den må skvettlad(t)a kvar time eller to på tur.  ::)
Ha-ha. Skulle nesten tro noen hadde Ampera-E her  :) :) :)
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Vollis47

Sitat fra: nien på tirsdag 25. juli 2017, klokken 14:59
Står i ladekø bak Ampera.... eier'n er ny og 70+++ år... og han skal selvfølgelig ha 100%...... kjenner at lysten på Tesla øker ... ringe banken ?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Gliderman

Et virkelig usympatisk innlegg av trådstarter. Nye biler med god rekkevidde gjør elbilen aktuell for mange nye grupper av mennesker som ikke har stor erfaring med lading. Ta heller å slå av en prat med vedkommende og snakk om lading generelt og hurtiglading spesielt. Vi har alle vært ferske i faget en gang og det vil alltid komme noen som trenger noe veiledning.
Har selv kjørt/eid diverse elbiler fra Th!nk til Ampera-e og alle har hatt et forskjellig ladebehov.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA