Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En eller annen klokke går en time for fort

Startet av erik e, torsdag 07. april 2011, klokken 23:37

« forrige - neste »

erik e

Ja, hva da?  For jeg kunne tenke meg Tesla men det ble litt "mye",de andre.Sorry ,nei takk
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bosonic

Et alternativ som kunne ha avhjulpet en akutte elbiletterspørsenel nå, (altfor få biler å velge mellom), er egenkonvertering eller konverteringsfirma.
Dette er blitt gjordt i stor skala i USA, Canada, England og mange andre steder.

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Baltor

Sitat fra: erik e på tirsdag 15. mars 2011, klokken 20:37
...,de andre.Sorry ,nei takk
Vi er alle programmert av og slave av gamle vaner, ta sjansen, prøv disse bilene ;D
Og til de som mener elbiler skal se ut som "skikkelige" biler vil jeg si:
Vanlig er kjedelig, biler med særpreg gir MANGE positive opplevelser.
Både Think og i-Miev har særpreg, så dette er ikke et innlegg i debatten mellom disse fløyene.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

cra

Sitat fra: Baltor på onsdag 16. mars 2011, klokken 09:57
Sitat fra: erik e på tirsdag 15. mars 2011, klokken 20:37
...,de andre.Sorry ,nei takk
Og til de som mener elbiler skal se ut som "skikkelige" biler vil jeg si:
Vanlig er kjedelig, biler med særpreg gir MANGE positive opplevelser.

Enig. Har sett tendensene i mange år nå; bilene blir likere og likere. De likeste lages riktignok av samme selskap (VW, Skoda er nesten uråd å se forskjell på), men de fleste biler er nesten helt like for tida.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: bosonic på onsdag 16. mars 2011, klokken 08:38
Et alternativ som kunne ha avhjulpet en akutte elbiletterspørsenel nå, (altfor få biler å velge mellom), er egenkonvertering eller konverteringsfirma.
Dette er blitt gjordt i stor skala i USA, Canada, England og mange andre steder.

En god ide, men da må vi først få på plass et egnet regime for godkjenning. Desverre virker det som dette sitter veldig langt inne hos VD.

Får se hvordan det går med klagen på avslaget om godkjenning av min ombygde C1 EV'ie. Forløpig må jeg dokumentere bl.a kollisjonsegenskapene til den, og det høres både dyrt og ødeleggende ut.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 16. mars 2011, klokken 13:21
Får se hvordan det går med klagen på avslaget om godkjenning av min ombygde C1 EV'ie. Forløpig må jeg dokumentere bl.a kollisjonsegenskapene til den, og det høres både dyrt og ødeleggende ut.

Håper du har ork til å dra denne helt inn i EU-apparatet Elektrolux.
Når de nå krever at Norge skal tillate alkoholreklame så må det vel være håp i denne saken hvor det vel bare er VD som krangler og politikere og andre egentlig ikke vet om problemet vårt engang.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

EV'ie en er nok den ideelle bilen å bruke til å belyse probleme vi sliter med.

Bilen er uten tvil en av de sikreste småbilene som finnes, og etter at motorblokken er byttet ut med komprimerbare Litium celler skulle en tro at kollisjonsegenskapene bare ble enda bedre. Dette er da også nevnt i TI rapporten

Bilen kommer som sagt med omfattende 74 siders dokumentasjon, som er lagt til grunn  for godkjenning av biltypen i Danmark. Her er bilen omtrent plukket fra hverandre, for å dokumentere alt det VD ber om. Et problem er at Teknologisk Institutt ikke står på listen over bedrifter som er sertifisert til å utstedet ECE-R100

Heldigvis har jeg andre biler å bruke, og kan ta den tiden som trenges for å komme til bunns i systemet. Eneste problemet er at den dagen den blir godkjent, er den utdatert teknologisk av alle de nye Elbilene.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA