Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilt ny S, mulig å endre til X?

Startet av Hyperstress, fredag 15. september 2017, klokken 22:13

« forrige - neste »

Hyperstress

Ser at de nå skriver «Ultra-stille kabin» i design studio. Har det stått hele tiden? Kanskje det er bedre støydemping etter siste oppdatering?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Nasatech

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 25. juli 2017, klokken 08:29
Ser at de nå skriver «Ultra-stille kabin» i design studio. Har det stått hele tiden? Kanskje det er bedre støydemping etter siste oppdatering?

Tror dette har sammenheng med utvidet HiFi, men kan ikke være helt sikkert. Noen mener å ha sett det på tidligere versjoner om man hadde HiFi pakken :)

Hyperstress

Dersom det ikke er gjort noen forbedringer så er det å dra det litt langt å kalle det ultrastille i kabinen med 80 dB på motorveien :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

SurSnasen

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 25. juli 2017, klokken 09:38
Dersom det ikke er gjort noen forbedringer så er det å dra det litt langt å kalle det ultrastille i kabinen med 80 dB på motorveien :)

De har vel skrevet med bitte-liten-mellom-linjene-skrift at den ultrastille kabinen selvsagt må forstås å være ved stillestående.

Tuten

Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

Amoss

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 25. juli 2017, klokken 09:38
Dersom det ikke er gjort noen forbedringer så er det å dra det litt langt å kalle det ultrastille i kabinen med 80 dB på motorveien :)

Dersom det er rett at beskrivelsen henger sammen med HIFI anlegget som Nasatech antyder så kanskje de har implementert "motlyd" for å få kabinen "ultrastille"?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dank

Blir det litt som med disse noise cancelling headset ? Altså fjerne vindsussinger og andre støy i kupeen ?

spirrevipp

Var det ikke en som skrev i eller annen tråd at de fikk bekreftet fra sin DS at nye biler hadde forbedret støydemping?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Sitat fra: Amoss på tirsdag 25. juli 2017, klokken 14:11
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 25. juli 2017, klokken 09:38
Dersom det ikke er gjort noen forbedringer så er det å dra det litt langt å kalle det ultrastille i kabinen med 80 dB på motorveien :)

Dersom det er rett at beskrivelsen henger sammen med HIFI anlegget som Nasatech antyder så kanskje de har implementert "motlyd" for å få kabinen "ultrastille"?

Ja, ta dette med en klype salt. Bare noe jeg hørte et annet sted. Stod ikke på min bil da jeg kjøpte den i fjor:


OlaM

Det står ikke skrevet som en spesifikasjon, men som pyntetekst til et tilvalg.



Ikke usannsynlig at de har forbedret støydempingen, men det kan like gjerne være at teksten er eneste endring.

lunitiks

99,9 % sikker på at dette bare er rent tekstuelt.

Før de bundlet hifi inn i premium var det en hel masse tekst knyttet til tilvalget. Nå har de forkortet og styrt og kommet i skade for å skape egne forumtråder om dette  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Sitat fra: spirrevipp på tirsdag 25. juli 2017, klokken 14:33
Var det ikke en som skrev i eller annen tråd at de fikk bekreftet fra sin DS at nye biler hadde forbedret støydemping?

Det ble gjort et løft en stund før facelift. Bekreftet av folk som driver med ettermontering av utstyr og dermed ser demping i praksis.
S'en jeg hadde fra mars 2016 opplevde jeg som meget godt dempet, selv med 21" sommerdekk. Absolutt godkjent i premium-klassen. Ultra-stille vil jeg ikke kalle den, men god nok for å kalles premium.

X derimot har en lang vei å gå. Og nye er ikke bedre enn de første, igjen ref folk som har demontert og sett hva som finnes av demping.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hodetelefoner

De nyeste har et type lyddemper skum også. Innført for noen uker siden

Hyperstress

Da tenker du kanskje på skum i dekkene på P bilene?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Thor2014

Conti silent har vel vært levert i et års tid eller lengre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA