Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av 50%NoFuel, fredag 15. september 2017, klokken 20:17

« forrige - neste »

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Softblue

Synes det er rart at et "Premium bilmerke" ikke tilbyr skinn lengere.
Når jeg var liten, så var skai-seter det du fikk på de billigste modellene.
Tesla tar 26.700,- for kunstskinn fritatt for moms.
Mercedes E-klasse, kunstskinn koster til sammenligning kun kr. 6.050,- ekstra inkl. mva.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

OlaM

Sitat fra: Softblue på tirsdag 25. juli 2017, klokken 15:04
Når jeg var liten, så var skai-seter det du fikk på de billigste modellene.

Det var også tjukt Chesterfield-skinn i luksusbilene, som gjerne også hadde peis i torpedoveggen og hjortegevir på B-stolpen, hvis jeg ikke husker feil. ;D Mye som har endret seg siden da. Skinn kan mer enn gjerne bli historie for min del, eneste fordelen er at de ikke absorberer søl. Kan vel like gjerne spare pengene og kjøpe nye tekstiltrekk om fire-fem år hvis det blir nødvendig.

steam

Sitat fra: Softblue på tirsdag 25. juli 2017, klokken 15:04
Synes det er rart at et "Premium bilmerke" ikke tilbyr skinn lengere.
Når jeg var liten, så var skai-seter det du fikk på de billigste modellene.
Tesla tar 26.700,- for kunstskinn fritatt for moms.
Mercedes E-klasse, kunstskinn koster til sammenligning kun kr. 6.050,- ekstra inkl. mva.


Skinn er ikke lenger synonymt med premium for de under 30. Personlig er ikke skinn noe å hige etter.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Amoss

Sitat fra: Softblue på tirsdag 25. juli 2017, klokken 15:04
Synes det er rart at et "Premium bilmerke" ikke tilbyr skinn lengere.

Synes du det er like rart at ett "Bærekraftig utvikling bilmerke" velger materialer med minst mulig karbonavtrykk, eller materialer som kan bli akseptert av vegetarianere - som nok sannsynligvis er noe overrepresentert i gruppen som prioriterer bærekraftig utvikling - selv når de velger bil?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Softblue

Jeg mener at så lenge man spiser storfe, så er det bærekraftig å bruke skinnet som setetrekk i bilene. Men, jeg mistenker at skinn er faset ut fordi det ikke finnes kuer på Mars.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Amoss

Sitat fra: Softblue på tirsdag 25. juli 2017, klokken 16:08
Jeg mener at så lenge man spiser storfe, så er det bærekraftig å bruke skinnet som setetrekk i bilene.

For såvidt enig så langt, men problemet skal visstnok ligge i behandlingen av skinnet før det kan brukes i bilseter. Men ikke spør meg om detaljene der :)

Uansett så var poenget mitt at Tesla ikke er her for å være "YAPCM" - "Yet an Another Premium Car Manufacture". Hovedhensikten deres kan du lese om på "about" siden deres:
"Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy."

Greit nok, de ser i utgangspunktet bare overgangen til bærekraftig energi som sin primære oppgave, men blir likevel litt feil om de ikke også har ett øye oppe for bærekraftighet mer generelt når det gjelder de produktene de lager for å promotere bærekraftig energi. Derfor mener jeg at Tesla med rette burde ha øynene og ørene oppe når aksjeeiere påpeker at behandling av skinn fra kua til den er klar til å puttes i bilseter ikke er bærekraftig, og vektlegge det mer enn hva "alle andre" gjør. Og ved at de faktisk gjør dette nå, så har de nå vist at de har forstått budskapet de fikk, og gjør det eneste egentlig rette her.

Så får man heller kalle det "premium" eller ei etter som man selv føler at er rett.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thor2014

+1
Mye bedre å si at vi gjør slik, fordi ett eller annet.

Softblue

#23
Jeg er i utgangspunktet mer skeptisk til syntetiske materialer som ikke er biologisk nedbrytbare og som muligens inneholder plastmyknere, hormonhermere og kjemiske komponenter man ennå ikke har oversikt over virkningene av.

For å skille de nye setene fra gamle premiumsetene i skinn, så synes jeg de burde kalle de nye syntetiske for Ultra Premium seter.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

HKS

Sitat fra: Softblue på onsdag 26. juli 2017, klokken 11:16
Jeg er i utgangspunktet mer skeptisk til syntetiske materialer som ikke er biologisk nedbrytbare og som muligens inneholder plastmyknere, hormonhermere og kjemiske komponenter man ennå ikke har oversikt over virkningene av.
Hva tror du man må tilsette "naturlig" skinn fra storfe før det kan brukes i et bilsete da?
Tesla Model S 90D

Tuten

Tror de nye "skinnsetene" blir bra, jeg. Kanskje man slipper stygge bretter og folder i skinnet som mange har fått etter kort tid før. [emoji1303]
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

kirky

Fins det bilder av cream-varianten i virkeligheten? Er kanskje for tidlig...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

EXCEL

#27
Hei,
Er i ferd med å bekrefte bestilling av en 75D. Det som nå gjenstår er valg av farge og type seter.
I dag har jeg nextseter med skinn og opplever stadig å bli svett i korsryggen og at de er noe harde å sitte i. Prøvesatt delskinnsetene i en Model x på Rud nå på fredag. De var fantastisk behagelig å sitte i. Jeg har tidligere testet vegansetene og i mitt hode så er disse setene helt likt oppbygd, bortsett fra stoff vs veganskinn.

Nå til spørsmålet: må jeg forvente å bli svett i de nye vegansetene også eller "puster" disse bedre?
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

moby666

#28
På tide å kaste ut skinnstolene fra bilene. Har gjort det for lenge siden i stua. Ser at feks land Rover har tekstil i sine toppmodeller nå.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

turfsurf

Kanskje på tide å begynne med ull-seter [emoji23].
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA