Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av 50%NoFuel, fredag 15. september 2017, klokken 20:17

« forrige - neste »

50%NoFuel

Vurderer å bestille en TMX eller TMS. Hva tenker dere ift tekstil/delskinn vs. veganskinn siden Tesla kutter ut SKINNsetene.
Fremtiden er elektrisk

mthoring

Sitat fra: 50%NoFuel på tirsdag 25. juli 2017, klokken 00:14
Vurderer å bestille en TMX eller TMS. Hva tenker dere ift tekstil/delskinn vs. veganskinn siden Tesla kutter ut SKINNsetene.

Tekstil uten tvil
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Somni

"Delskinn" setene virker solide, og de var også veldig gode å sitte i. Nå når det ikke er ekte skinn lenger er det ikke verdt å oppgradere mener nå jeg. Hvis jeg skulle oppgradert hadde jeg valgt hvite, men da hadde jeg blitt hudflettet av fruen i huset.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

steam

Jeg er i samme båt som deg. Tror jeg bestiller på torsdag.

I går var jeg så heldig å få komme og se på bilen til RBK (Igjen, takk) og jeg tok noen bilder av stoffsetene i bilen hans.







Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

noGas

Hei,

Jeg har hatt hvite vegan seter og har nå sorte skinn-seter (begge tmx). Av disse to foretrekker jeg de hvite, uten tvil. Ekstremt gode å sitte i og ser veldig bra ut.

Ville aldri vurdert stoffseter til en slik bil, men det er selvsagt debattert i hjel her mange ganger før.

steam

Sitat fra: noGas på tirsdag 25. juli 2017, klokken 11:48
Hei,

Jeg har hatt hvite vegan seter og har nå sorte skinn-seter (begge tmx). Av disse to foretrekker jeg de hvite, uten tvil. Ekstremt gode å sitte i og ser veldig bra ut.

Ville aldri vurdert stoffseter til en slik bil, men det er selvsagt debattert i hjel her mange ganger før.

Jeg er ny i denne debatten. Hvorfor ville du ikke det? Setene er like i formen som skinn, så er vel bare snakk om materiale.

Nå er det jo da heller ikke skinn, men syntetisk "vegan-skinn".
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Orake1et

Kjempefornøyd med de hvite vegansetene. Kaffe og juice er sølt og tørket enkelt bort. Jeg har sittet i de i timesvis uten at rynker el. har oppstått og de er mykere og mer behagelig enn ekte skinn.

Skal vente noen år før jeg feller endelig dom, men jeg tror at dette er en klar forbedring sammenlignet med ekte skinn og at dette er fremtiden.

Øyvind.h

Om de fremover leverer vegansete i sort utførelse blir det spennende å teste neste gang. Synd de bare har tilbudt dette i hvitt så langt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

noGas

Sitat fra: steam på tirsdag 25. juli 2017, klokken 11:57
Sitat fra: noGas på tirsdag 25. juli 2017, klokken 11:48
Hei,

Jeg har hatt hvite vegan seter og har nå sorte skinn-seter (begge tmx). Av disse to foretrekker jeg de hvite, uten tvil. Ekstremt gode å sitte i og ser veldig bra ut.

Ville aldri vurdert stoffseter til en slik bil, men det er selvsagt debattert i hjel her mange ganger før.

Jeg er ny i denne debatten. Hvorfor ville du ikke det? Setene er like i formen som skinn, så er vel bare snakk om materiale.

Nå er det jo da heller ikke skinn, men syntetisk "vegan-skinn".

Når man kjøper såpass kostbar bil handler det også om følelser, ikke bare praktiske hensyn. Synet og følelsen av skinn eller pleather gir meg en god følelse, vs stoff - som ikke gir meg det.

Dette er bare min mening, mange mener noe helt annet.

Somni

Stoffet Tesla bruker minner veldig om det Audi brukte i sine biler på starten av 2000 tallet. Her er et bilde av to biler av samme type. samme år.
Bilen med stoff har gått over 270.000 km. Bilen med skinn har gått 250.000 km.


E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

d58palset

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. juli 2017, klokken 12:21
Om de fremover leverer vegansete i sort utførelse blir det spennende å teste neste gang. Synd de bare har tilbudt dette i hvitt så langt.

I helgen ble dette endret. De svarte og beige er nå også i samme materiale som de hvite, dvs kunstskinn

Somni

Sitat fra: d58palset på tirsdag 25. juli 2017, klokken 13:10
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. juli 2017, klokken 12:21
Om de fremover leverer vegansete i sort utførelse blir det spennende å teste neste gang. Synd de bare har tilbudt dette i hvitt så langt.

I helgen ble dette endret. De svarte og beige er nå også i samme materiale som de hvite, dvs kunstskinn

Ikke bare det som ble endret på setene. Se bilde. Setene er ikke helt de samme. Får håpe det ikke skiller mye, for de jeg har prøvd var virkelig gode.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Somni

Jeg bekreftet min 6 juni, og Tesla har endret min sete spec. Ser ut til at jeg nå får de nye baksetene :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

50%NoFuel

Jeg hadde valgt skinn hvis det fortsatt var option, men er ikke like sikker når valget står mellom veganskinn og delskinn. 25k ekstra for kunstskinn!?
Fremtiden er elektrisk

Thor2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA