Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel

Startet av jcnorway, fredag 15. september 2017, klokken 16:40

« forrige - neste »

jcnorway

Hei.

Jeg hadde bilen inne for noen justeringer av setet i mai og i den forbindelse spurte kundemottaker om det var noe annet jeg ville de skulle se på når bilen først var inne.

Nevnte da at kromlistene på fram- og bakdør på passasjersiden ikke var på linje. Kundemottaker tok dette muntlig med en tekniker som var med på mottaket og han dyttet kromlisten på bakdøren ned sånn at den kom på linje. Så jo fort og enkelt ut og tenkte ikke noe mer over det.

Nå ser jeg at samme kromlisten igjen har "løsnet" og nå igjen ikke er på linje med framdøren. I tillegg ser jeg at der hvor den kromlisten ble presset på plass så er det en lakkskade fordi gummipakningen under kromlisten ser ut til å ha forskjøvet seg noe slik at kromlisten nok har tatt direkte på lakken når denne ble presset på plass.

Bare lurer på hvordan jeg skal gå fram her. Denne fiksen ble ikke logget i service invoice da de tok denne der og da da jeg nevnte det. Men ser heller ikke at jeg kan "lastes" for en lakkskade på det stedet.

Noen som har erfaringer med slike saker? Kan det hende at det de gjorde med kromlisten er logget noe sted selv om dette ikke framkommer på min service invoice?

Vedlegger et par mobilbilder av listen og den lille chip'en i lakken rett i underkant av listen.



Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Ringte Tesla Skøyen i går (og kom gjennom på tastevalget "service"  :o).

Snakket med ei hyggelig kundemottaker og time for å få sett på dette ble satt opp allerede mandag neste uke  :+1: De får selvfølgelig ikke gjort noe på dagen om lakk skal utbedres, men de tar i alle fall bilen inn for å se nærmere på skaden og kromlisten. Så får vi se hva de konkluderer med etter å ha sett på dette.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Strålende mottak og service hos Tesla Skøyen!

Superhyggelig kundemottaker - fort gjort og lakkskade blir utbedret av Mikropaint på Teslas regning allerede imorgen.

Tok samtidig opp en defekt på rattet og sprekk i baklykt som jeg oppdaget nylig. Tekniker så på begge deler og konkluderte med produksjonsfeil på rattet. Så nytt ratt og komplett sett med baklykter ble bestilt opp og blir montert når de får dette inn.

Alt var unnagjort og avklart på 20 minutter.

Kjempefornøyd :-)
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

MrAxxon

Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

BMW850

Ja, det eneste riktige er å ta saken opp med dem. Synes ikke Tesla har hatt for vane å være vanskelige.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA