Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Den nye grønn-sølv fargen

Startet av Arild Vevatne, torsdag 14. september 2017, klokken 19:28

« forrige - neste »

Arild Vevatne

Hei.
I morgen tidlig skal vi kjøre Bergen - Kragerø med VW e-Golf, 24.2kWh (2014 modell uten varmepumpe).
Vi har aldri brukt e-golfen til annet enn kjøreturer der vi har sluppet å bruke hurtiglader (har testet hurtiglader og har ladebrikken til elbilforeningen) har også med 16A "huslader" - mode2 og Type 2 kabel - mode 3 - men ingen av disse gir oss jo hurtiglading så da er vi avhengige av Combo 2 /CCS stasjoner underveis.
Blir nok til at vi kjører på Eco + mode med AC avslått (har tatt med varme klær og nødladere til mobil ..)

Planen er å kjøre over Haukeli - denne ruten: https://goo.gl/EY3Anh

Nødplanen er - NAF veihjelp medlemskapet ;-)

Noen som har erfaring på denne ruten eller vil foreslå andre ruter ?

Retur motsatt vei om 1 uke..

Alle tips tas i mot med takk.
Mvh Arild

ReneM

Det går sikkert strålende.

Vi kjører også i morgen med en gen 1 e-Golf. Bergen - Tanumstrand (Sverige).

Nå har vi en del overnattinger underveis (Mikkelparken og Sandefjord) men ruten vi kjører (også over haukelifjellet) har masse hurtigladere.

Vi reiser med 2 kids (1 og 2 år) og min strategi er veldig enkelt:

Jeg lader når jeg kan og ikke når jeg må. Stopper heller 5 ganger 15 minutter en å kjøre rundt i eco+ og får rekkeviddeangst. Fra Mikkelparken lader jeg i:
- Røldal
- Haukeligrend
- Åmot
- Seljord
- Bø i Telemark

Lykke til.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Arild Vevatne


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA