Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jaguar vil vite hva utstyr kundene ønsker

Startet av steam, torsdag 14. september 2017, klokken 09:46

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:01
...
Tesla sier, "fritt oversatt" ;)  Betal oss 40k så skal du slippe å trykke på pedallene og betaler du oss 25k til, så skal du slippe å holde på rattet ::) :-\ Jeg vil faktisk ha bilen for å kjøre den selv!

Nei, du har forskjøvet ett hakk:

Betal oss 40k, så slipper du å tråkke på pedalene og må ta på rattet en gang i blant for å vise at du ikke er død.
Betal oss 25k til, så kan du være hjemme mens bilen er på tur  8)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

DrNox

Herbe.  :)
Liker autopilot men ikke prisen. Er ikke en bilmann, men litt autopilot er det vel egentlig mange biler som har?

Løve

Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:33
Herbe.  :)
Liker autopilot men ikke prisen. Er ikke en bilmann, men litt autopilot er det vel egentlig mange biler som har?

Det er flere som er på nivå med dagens AP2, og så er det mange som slipper enda bedre systemer fra 2018 og årene fremover. nissan sin ProPilot skal jo være fullt ut autonom i 2020.

daktari

Det er jo begrenset moro å "kjøre selv" i en endeløs kø langs Rv7 el E6 Gudbrandsdalen en fredag... Derimot kan du velge å ikke aktivere AP på en øde svingete vei. (Til stor glede for de i baksetet?)

Facelift kom sensommeren 2016 i Norge. Finnes front til ettermontering.

DrNox

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 20:45
Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:33
.....men litt autopilot er det vel egentlig mange biler som har?
ACC og lane assist er vel det, men det er stor forskjell.
ACC og lane assist var ordene jeg (ikke gadd) lette etter. Takk!
E-golfen min har jo et veldig lite batteri (24kw/t) etter dagens og morgen-dagens standard, men litt eletronikk fikk jeg da med. På Tesla må kommer jeg til og slite med å legge ut penger for en software oppdatering, men er veldig fornøyd med at hardwaren og sikkerhets systemene er på topp.
Jeg som har levd med et 24kw batteri, synes 50kw er" batteri-heaven". Tm3 short-range kommer til å gå dobbelt så langt som E-golfen min + at jeg får bruke Tesla sine ladere med mindre kø og de 400første kw/t gratis. Derfor kommer jeg nok heller til å legge mine penger på AWD i stedet for større batteri.. tror jeg.. :-\
Synes det høres spennende ut med elektronisk bakhjulsdrift men jeg skal opp en nokså bratt traktor/kjerrevei på familiehytta..Kanskje det blir Long-range når dere andre begynner å skryte av deres nye TM3 Long Range :+1:
Min reservasjon var 6mnd etter dere hardcorefans :(

DrNox

Husker jeg var så takknemlig når jeg hadde min første nye bil, med automatgir..Hunday Accent..mye bil for pengene i 1999. Køer gjorde meg glad, da man slapp "kløtshen" :)

S4e

Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 21:09

...Tm3 short-range kommer til å gå dobbelt så langt som E-golfen min + at jeg får bruke Tesla sine ladere med mindre kø og de 400første kw/t gratis. Derfor kommer jeg nok heller til å legge mine penger på AWD i stedet for større batteri.. tror jeg.. :-\
Synes det høres spennende ut med elektronisk bakhjulsdrift men jeg skal opp en nokså bratt traktor/kjerrevei på familiehytta..Kanskje det blir Long-range når dere andre begynner å skryte av deres nye TM3 Long Range :+1:
Min reservasjon var 6mnd etter dere hardcorefans :(
[/quote]

Vi vet jo ikke at det blir gratis kW for M3 eiere?

Lurer selv på hvor mye dårligere RWD er i veldig bratte bakker? Bør ihvertfall vøre bedre enn FWD siden vekten vil øke bak i en bratt bakke?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie

Sitat fra: Løve på onsdag 09. august 2017, klokken 20:49
Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:33
Herbe.  :)
Liker autopilot men ikke prisen. Er ikke en bilmann, men litt autopilot er det vel egentlig mange biler som har?

Det er flere som er på nivå med dagens AP2, og så er det mange som slipper enda bedre systemer fra 2018 og årene fremover. nissan sin ProPilot skal jo være fullt ut autonom i 2020.
Nevn en?
Da ikke AP1.....

DrNox

Sitat fra: S4e på onsdag 09. august 2017, klokken 21:27
Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 21:09

...Tm3 short-range kommer til å gå dobbelt så langt som E-golfen min + at jeg får bruke Tesla sine ladere med mindre kø og de 400første kw/t gratis. Derfor kommer jeg nok heller til å legge mine penger på AWD i stedet for større batteri.. tror jeg.. :-\
Synes det høres spennende ut med elektronisk bakhjulsdrift men jeg skal opp en nokså bratt traktor/kjerrevei på familiehytta..Kanskje det blir Long-range når dere andre begynner å skryte av deres nye TM3 Long Range :+1:
Min reservasjon var 6mnd etter dere hardcorefans :(

Vi vet jo ikke at det blir gratis kW for M3 eiere?

Lurer selv på hvor mye dårligere RWD er i veldig bratte bakker? Bør ihvertfall vøre bedre enn FWD siden vekten vil øke bak i en bratt bakke?
[/quote]
400 første kw?
Snakket akkurat med kona at jeg føler E-golfen klorer seg opp bakken, mens kanskje en RWD Tesla hadde satt seg på bakhjulene og gjort jobben bedre. Blir egentlig glad om jeg kan slippe AWD siden det koster mer og ventetiden blir lenger. Da frister jo LongRangePakken :)

spirrevipp

Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 21:13
Husker jeg var så takknemlig når jeg hadde min første nye bil, med automatgir..Hunday Accent..mye bil for pengene i 1999. Køer gjorde meg glad, da man slapp "kløtshen" :)

Nettopp! Jeg synes det er litt morsomt... før var det automatgir som var fy-fy hvis man "likte å kjøre selv", nå er det diverse førerassistanse. Etter 20+ års bilkjøring hvor mesteparten var med manuelt gir så kan jeg si 100% at manuelt gir ikke har gitt meg noe kjøreglede overhodet. Samme med å konstant justere farten manuelt ved køkjøring eller med biler som holder ujevn fart når det ikke er mulig å kjøre forbi. Å gå til en bil uten adaptiv cruise ville nesten være som å gå tilbake til manuelt gir.

Veldig mye av min kjøring er kjedelige transportetapper til og fra jobb eller langs kjedelige motorveier når jeg er på langtur, så jeg tar imot alt som gjør kjøreturen mindre slitsom. Selv med bare 20 min en vei til jobben så synes jeg AP1 lar meg slappe mer av.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 21:31
Sitat fra: Løve på onsdag 09. august 2017, klokken 20:49
Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:33
Herbe.  :)
Liker autopilot men ikke prisen. Er ikke en bilmann, men litt autopilot er det vel egentlig mange biler som har?

Det er flere som er på nivå med dagens AP2, og så er det mange som slipper enda bedre systemer fra 2018 og årene fremover. nissan sin ProPilot skal jo være fullt ut autonom i 2020.
Nevn en?
Da ikke AP1.....

Ja testen av BMW, Mercedes og lexus sine løsninger var en klar seier til Tesla.
Testen Autofil gjorde må ha vært utrolig pinlig for Mercedes.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Løve

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 21:31
Sitat fra: Løve på onsdag 09. august 2017, klokken 20:49
Sitat fra: DrNox på onsdag 09. august 2017, klokken 20:33
Herbe.  :)
Liker autopilot men ikke prisen. Er ikke en bilmann, men litt autopilot er det vel egentlig mange biler som har?

Det er flere som er på nivå med dagens AP2, og så er det mange som slipper enda bedre systemer fra 2018 og årene fremover. nissan sin ProPilot skal jo være fullt ut autonom i 2020.
Nevn en?
Da ikke AP1.....

ProPilot.

Øyvind.h

#102
Så da er det bare å ta seg en tur i en bil med Propilot? Har Nissan dette live i dag i Norge?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Knut Røe

Mye tyder vel på at det ikke blir verre enn AP0.2

Øyvind.h

De er testet mot hverandre? Verre enn AP2 er per dags dato, eller AP2 per 2018?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA