Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jaguar vil vite hva utstyr kundene ønsker

Startet av steam, torsdag 14. september 2017, klokken 09:46

« forrige - neste »

Somni

Sitat fra: Oddaa på torsdag 27. juli 2017, klokken 09:25
Sitat fra: fonberg på torsdag 27. juli 2017, klokken 08:50
Mange steder, f.eks. Trondheim, er parkering samme pris for elbil osv som for fossil. Burde ikke elbil slippe unna med halv pris, ut fra det over? (Ikke at detter viktig for meg personlig, men prinsipielt).
Trondheim er tidligere flagget som "det rødgrønne utstillingsvinduet", så den som ønsker å beholde elbilfordeler bør kanskje tenke seg om den 11. september?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg bor i Trondheim, og er så enig med deg.  ;D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: fonberg på torsdag 27. juli 2017, klokken 08:50
Mange steder, f.eks. Trondheim, er parkering samme pris for elbil osv som for fossil. Burde ikke elbil slippe unna med halv pris, ut fra det over? (Ikke at detter viktig for meg personlig, men prinsipielt).

Det er bompenger som har maksimalsats, parkeringsavgifter er opp til hver enkelt kommune å bestemme. I Trondheim er der vanlig takst, i Drammen (her jeg bor) står de gratis.
Men Trondheim skal sies at fikk et problem med alle elbilene som kjørte inn og stod på sentrumsplassene (feks Fjordgata og Kjøpmannsgata var håpløst) en hel arbeidsdag, det gjorde at alle andre som kom, uansett drivstoff, hadde store problemer med å få plass. Her er der løst med å ha maksimal tid det er lov å stå på de nærmest sentrum, men problemet var uansett aldri så stort som i Trondheim.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Amoss

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 27. juli 2017, klokken 10:49
Det er bompenger som har maksimalsats, parkeringsavgifter er opp til hver enkelt kommune å bestemme.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/meld.-st.-33-20162017/id2546287/sec11#KAP11-2-12
SitatGratis parkering, ferjetransport, bompengefritak og tilgang til kollektivfelt avgjøres lokalt, men det etableres en bindende nasjonal regel om at utslippsfrie biler ikke skal ha mer enn halvparten av takstene til biler som ikke er nullutslippsbiler.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rolf Gjerdsjø

Stikkordet her er at det skal etableres en slik forskrift - det er ikke gjort ennå, og det betyr at det om kommunen selv ikke spesifikt vedtar reduserte eller ingen avgifter, gjelder full p-avgift for elbiler. https://elbil.no/frykter-komplett-parkeringskaos-for-elbil-fra-nyttar/
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Amoss

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 27. juli 2017, klokken 13:10
Stikkordet her er at det skal etableres en slik forskrift - det er ikke gjort ennå, ...

Korrekt, og var vel akkurat det jeg var inne på i mitt innlegg på forrige side.
ReservationId 364902

Hejduk

Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

fonberg

Jeg for min del må i hvert fall si at jeg har gjort meg rimelig avhengig av TMS gjennom disse årene - tenker da primært på plass og komfort i tillegg til AP og SuC. TM3 er slik livssituasjonen er nå først og fremst aktuell som en nr 2, men den er utvilsomt meget spennende på mange måter.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

steam

Sitat fra: fonberg på fredag 28. juli 2017, klokken 17:31
Jeg for min del må i hvert fall si at jeg har gjort meg rimelig avhengig av TMS gjennom disse årene - tenker da primært på plass og komfort i tillegg til AP og SuC. TM3 er slik livssituasjonen er nå først og fremst aktuell som en nr 2, men den er utvilsomt meget spennende på mange måter.

Fortell meg om alle tingene som gjør Model 3 spennende?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Knut Røe

Det mest spennende er vel at man vet ganske lite om den hel sikkert. I tillegg vil det gå vesentlig med tid før den kommer hit til landet i store mengder.
Det er jo bestandig spennende å ha noe ingen andre har, mange er nok trigget av dette.

Amoss

Sitat fra: tiger``n på fredag 28. juli 2017, klokken 19:35
Det er jo bestandig spennende å ha noe ingen andre har, mange er nok trigget av dette.

Da Model S kom var det nok en del som kjøpte basert på dette. Tror nok ingen lever i den villfarelsen at de vil kunne ha Model 3 så veldig mange dager som "noe ingen andre har" ;)
ReservationId 364902

Gordon Retriever

anorway

Sitat fra: steam på fredag 28. juli 2017, klokken 18:56

steam

Sitat fra: anorway på fredag 28. juli 2017, klokken 21:05

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

anorway

Sitat fra: steam på fredag 28. juli 2017, klokken 21:12

Måkemannen

Sitat fra: steam på fredag 28. juli 2017, klokken 21:12

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA