Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Et kraftig spark bak til produsentene!

Startet av Joachim_b87, onsdag 13. september 2017, klokken 22:18

« forrige - neste »

Joachim_b87

Hei! Har gått til anskaffelse av hund. En staffordshire bull terrier. Er det noen av dere som har hundebur i bilen? 15-20kg``s hund. Noen bur som anbefales? takk.

Orbit

Trixie nr 1 er det største buret jeg fant som passer i i3 samtidig som bakseteryggen er i normalposisjon. Har en valp på nå 9kg, som ennå har bra med plass. Sjekk om dette buret er stort nok til en staff. Felleskjøpet har også dette buret, og ofte utstilt ferdig montert i butikkene så det går an å prøve.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Joachim_b87

Takk for hjelpsomt svar! Blir tur på felleskjøpet i morgen :)

bobakka

Jeg skal også ha bur, men trenger et litt større. Jeg vurdere å gå spesiallaget.
Er det mange cm å gå på for dette buret i lengderetning?
Dvs - er det mye "ubrukt" plass?

Jeg tenkte å ha et bur som var mye bredere enn Trixie 1 og som fyller it hele bredden i bagasjerommet.

Noen som vet om noe som kan passe?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Orbit

Trixie 1 fyller akkurat halve bredden på bagasjerommet. I dybden fyller det ut nesten optimalt. Det er litt rettere vinkel innerst mot bakseteryggen på buret enn på seteryggen, så det blir 3-4 cm glippe nederst mellom seterygg og bur (har et par handlebag'er liggende her til påfallende).

Buret kunne vært 5 cm høyere, men da måtte det skrådd mer innover på dørsiden. Slik det er nå, er det 2-3mm klaring mellom øverste ytre burhjørne og glasset i bakruten (derfor filtknotter på hjørnene). Legger ved noen halvdårlige mobilbilder. På sidebildet tatt utenfra, kan det se ut som buret stikker utenfor døren. Men det er ganske tykk avdekning i plast rundt bakvinduet, og buret går innenfor denne. Siden hattehyllefestet stikker litt ut fra sideveggen, blir det et også et lite mellomrom her (og plass til BMW i sin sammenleggbare handlebag).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bobakka

Veldig bra beskrivelse!
Det er ikke mye ubrukt plass her nei.

Et par spørsmål til - hvis du legger ned den ene bakseteryggen er det da mulig å ha Trixie 1 buret over dette baksetet?
Jeg regner med at det er litt lenger enn baksetet slik at det vil stikke litt inn i bagasjerommet. Men vil det få plass?

Går det an å ha to Trixie 1 bur ved siden av hverandre i bagasjerommet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har to Breton'er hver på ca 12 kg. Det blir for lite med et bur. Med to bur bak kan det gå ut med å ta ut sideveggen. Et annet alternativ jeg vurderer er å ha et bur over baksetet som et åpent ut il bagasjerommet. Hundene kan da både boltre seg i buret og hele bagasjerommet når jeg har dem der i mange timer. Og når jeg har behov for baksetet kan de være i buret bak.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Orbit

#6
Dersom buret skal stå oppå en nedfelt bakseterygg, vil det stikke litt inn i bagasjerommet. Men det går fint å dytte det litt lenger frem så det henger over kanten til ryggen (må bare være litt kreativ med å få stroppet det fast i nakkestøttebøylen eller lignende). Da er baggasjerommet helt frigitt. Sånn sett kan du ha to bur "i tog" på ene siden av bilen.

To bur side-ved-side i bagasjerommet vil nok kreve at du trimmer ned plasten i hjørnekulene som vender mot midten av bilen med en snau 1 cm eller så. Det bør være gjørbart, men jeg ville prøvd med to umodifiserte bur først for å se hvor mye som må bort. Tar du så bort mellomveggene mot midten, har du et dobbelt så stort bur (og kan likevel bruke det ene av dem som enkeltbur ved å dytte den åpne siden inntil sideveggen av bagasjerommet).

(Kennelvarianten blir fire bur med nedfelte bakseterygger på begge sider  8) )
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bobakka

Sitat fra: Orbit på søndag 23. juli 2017, klokken 07:14
Trixie nr 1 er det største buret jeg fant som passer i i3 samtidig som bakseteryggen er i normalposisjon.
Takk for utrolig bra informasjon.
Det blir et eller to Trixie 1 på meg :-)
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Orbit

#8
For bur plassert oppå nedfelt bakseterygg, tror jeg også det skal gå greit også å ha burdøren fremovervendt, i alle fall bak førersetet. Bak passasjersetet vil burdøren åpne feil vei, men så langt jeg så under montering skal det gå å snu hengsling på burdøren med en litt omfattende flytting av beslag (må ha pop-nagletang for å sette de på plass igjen).

Men suicide bakdører på i3, blir det også lett å få en hund inn/ut av et slikt bur med fremovervendt dør (må kanskje legge fremseteryggen fremover med utløseren bak på nakkestøtten). Jeg kan prøve dette dersom det skulle være avgjørende før du kjøper.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bobakka

Jeg tenker nok å ha buret bak førersetet og med døra pekende bakover.
Med å se på bildet set det ut som im hengslene er på venstre side og det passer fint.
Hundene er ofte med meg på jobb og da tenker jeg å ha døra oppe slik at de kan vandre mellom bur og bagasjerom, men uten å komme inn i selve bilen.
Slik jeg forstår det passer buret nærmest perfekt bak og kan også stå oppe et nedslått sete. Det er alt jeg trenger får å bestemme meg.
Og jeg kan bruke det på andre måter slik du indikerer.
Tusen takk for serviceinnstillingen!
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA