Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Faceliften er ute på nettet

Startet av yhafting, onsdag 13. september 2017, klokken 22:09

« forrige - neste »

yhafting

Jeg synes det mangler en rekke ladestasjoner (mange fra Grønn kontakt og Cricle K) i Navigasjonsappen.
F.eks kjørte jeg strekning Grimstad - Oslo i dag, og i området omkring Drammen manglet det en rekke stasjoner, og jeg ble henvist til stasjoner i Moss, fremfor ting som lå både nærmere og langs ruta jeg fulgte (i navigasjonssystemet) langs E18.

Løsningen denne gangen ble å benytte en ladeapp, på mobilen, fremfor å benytte navigasjonssystemet som burde være ganske ferskt (jeg fikk bilen fra forhandler i midten av juni).

Er det fler som har denne erfaringen, eller kjenner til noe jeg kan gjøre for å bedre dette?.
Per i dag har jeg bare én kontakt aktivert (Combo), for jeg ønsker kun å stoppe på hurtigladere. 
Kjører Zero SR 2015 og Hyundai Ioniq

400VDC

Oppdatering av kart (og ladestasjoner) er etter steinalderprinsippet. Forhandler hogger det i steinen hver gang (én gang i året) bilen er inne til service - og da er ladetasjonene fra et halvår før det igjen... Så bruk app og glem bilens navigasjon, den er helt på tryne...
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

ProsjektX

Jepp. Og ikke får du brukt egne POI heller, som kunne rettet på det...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA