Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av knut.aulie, torsdag 07. september 2017, klokken 09:11

« forrige - neste »

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Zuexi

Har gått inflasjon for nordmenn å stå i kø for nye elbil-modeller...

trykkertor

Sitat fra: Myrvang på onsdag 18. oktober 2017, klokken 22:57
Ca 8500 kølapper nå...
Det begynner å bli et problem med bilbransjen nå som vi stadig vekk møter biler med 1.5 - 3 års leveringstid.
Vi får kunstig høye kønumre.
Selv er jeg i kø på:
Model 3
Ampera-E
Kona

Men straks én av de klarer å levere til meg, så hopper jeg ut av køen hos de 2 andre.
Det eneste jeg ønsker er en elbil med 300+km realistisk rekkevide til en fornuftig pris. (350.000,- og helst lavere.)

Rolf Gjerdsjø

Litt av det samme for min del, det er lang ventetid, og alt for lite informasjon om hva vi kan forvente oss. Da blir det brått mange køer. Har fått kønummer 195 på Kona og har reservasjon på Model 3, men utelukker ikke at det blir å stå i kø på enda flere inntil noen kan møte kravene (300+ km reell rekkevidde og hengerfeste) til en pris som helst ikke overstiger 500'.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

PelsJakob

Hvordan finner man ut kønummeret sitt?

THE

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 19. oktober 2017, klokken 10:01
Litt av det samme for min del, det er lang ventetid, og alt for lite informasjon om hva vi kan forvente oss. Da blir det brått mange køer. Har fått kønummer 195 på Kona og har reservasjon på Model 3, men utelukker ikke at det blir å stå i kø på enda flere inntil noen kan møte kravene (300+ km reell rekkevidde og hengerfeste) til en pris som helst ikke overstiger 500'.

Lurer faktisk på om det første reelle alternativet som oppfyller dine krav blir en brukt Tesla X når de kommer under 500'. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: THE på torsdag 19. oktober 2017, klokken 12:12
Lurer faktisk på om det første reelle alternativet som oppfyller dine krav blir en brukt Tesla X når de kommer under 500'.

La meg si det sånn, tanken har streifet meg. Kommer 2016 Model X ned på en ok pris innen mars 2019 (da skal firma-Mondeoen tilbake), så er det helt klart et alternativ. Selv om jeg ideelt sett ønsker å kjøpe helt ny bil, og at Model X er "litt" større enn jeg trenger som nr. 2 bil.  ;D
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Zuexi

Sitat fra: PelsJakob på torsdag 19. oktober 2017, klokken 12:11
Hvordan finner man ut kønummeret sitt?
Står i mailen du fikk når du registrerte deg.

Troald

De fleste har vel alt lest mailen sin, men for de som evt ikke har:

https://kona.no/nyheter/
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

TM

Klarere enn dette blir det ikke. Men da er det veldig useriøst av Birger N. Haug å si at det er deres kontrakt med depositum som teller, og at reservasjonsnummeret ikke har betydning  ???

Fra Hyundai nyheter:

«  Alle som har registrert seg har fått tildelt sitt unike nummer, altså et kønummer. Interesselisten på www.kona.no er eneste måte å sikre seg tidlig levering på og det er kun denne listen som definerer hvor fort man får tildelt bil. Kontrakter og intensjonsavtaler gjort med den enkelte forhandler vil ikke påvirke plassen i køen. Det er altså kun kønummeret som gjelder»

DCool

Likte ikke det jeg så da jeg testet konfiguratoren. Billigste bensin model kostet vel 262000, og med billigste vinterdekk 20000 (!) ekstra. Med full utstyrspakke og kontrast farge ble pris 347500 inkl billigste vinterdekk. Med soltak uten kontrastfarge 5000 dyrere.  Det er vel lite sannsynlig at 40kwh varianten blir særlig billigere enn det, med samme utsyr? Og da koster vel sikkert 64kwh varianten minst 40000 mer og rundt 400000?

Eller kan det hende at de faktisk blir rundt samme pris som ampera for 64kwh? Da må jo såfall 40kwh langt ned i pris. Hvilket utstyrsnivå tilsvarer Nissan Leaf launch edition?
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Zuexi

Sitat fra: TM på torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:10
Klarere enn dette blir det ikke. Men da er det veldig useriøst av Birger N. Haug å si at det er deres kontrakt med depositum som teller, og at reservasjonsnummeret ikke har betydning  ???

Fra Hyundai nyheter:

«  Alle som har registrert seg har fått tildelt sitt unike nummer, altså et kønummer. Interesselisten på www.kona.no er eneste måte å sikre seg tidlig levering på og det er kun denne listen som definerer hvor fort man får tildelt bil. Kontrakter og intensjonsavtaler gjort med den enkelte forhandler vil ikke påvirke plassen i køen. Det er altså kun kønummeret som gjelder»
BNH er vel selgekåte som fy for å sikre seg at du tegner kontrakt hos de fremfor andre konkurrenter.

Skjønner fortsatt ikke opplegget dems mtp nye Leaf. Betalte depositum, men har fortsatt til gode å bli fulgt opp av en selger...

TM

Sitat fra: DCool på torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:45
Det er vel lite sannsynlig at 40kwh varianten blir særlig billigere enn det, med samme utsyr? Og da koster vel sikkert 64kwh varianten minst 40000 mer og rundt 400000?
Hyundai skriver dette:

Prisene på KONA electric er forventet innen utgangen av året, og du vil motta melding om dette så snart de er klare. Prisene på KONA electric vil bli svært konkurransedyktige sammenlignet med andre elbiler med tilsvarende rekkevidde og utstyrsnivå.

HPSE

Sitat fra: DCool på torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:45
Likte ikke det jeg så da jeg testet konfiguratoren. Billigste bensin model kostet vel 262000, og med billigste vinterdekk 20000 (!) ekstra. Med full utstyrspakke og kontrast farge ble pris 347500 inkl billigste vinterdekk. Med soltak uten kontrastfarge 5000 dyrere.  Det er vel lite sannsynlig at 40kwh varianten blir særlig billigere enn det, med samme utsyr? Og da koster vel sikkert 64kwh varianten minst 40000 mer og rundt 400000?

Eller kan det hende at de faktisk blir rundt samme pris som ampera for 64kwh? Da må jo såfall 40kwh langt ned i pris. Hvilket utstyrsnivå tilsvarer Nissan Leaf launch edition?

Hmm Kona bensin med Teknikkpakke og skinn + farge (blå) får eg til å bli 312000? + vinterdekk som man får for rundt 10000... Trenger jo ikke å kjøpe hos forhandler. Hvor får du priser rundt 350000 + fra?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

DCool

Hvordan jeg kom frem til den prisen er vist på bildet. Virker som om de gikk vekk fra vinterhjul etter noen timer, sikkert før å gjøre det mindre avskrekkende, for de 2 andre alternativene var enda dyrere...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA