Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av knut.aulie, torsdag 07. september 2017, klokken 09:11

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: TM på lørdag 23. september 2017, klokken 07:14
Reserverte 13.7. Fikk da nummer 26x, så det gikk ikke så fort i starten.
Da må det ha skjedd noe den 13.7
For jeg sendte min interesse klokken 17:04 den 13.7 og fikk kønummer 30x

knut.aulie

Hvorfor er dere så tilbakeholdne med nummeret deres?
Jeg har 222 ikke 22x  eller 2xx. Dette er jo ikke et unikt vin nummer som gir tilgang på info![emoji6][emoji1]

TM

Det lurer jeg også på. Bare fulgte vanlig "syntax".
Har 263 og skrev kontrakt 13.7.  Forhandleren sier at det også har betydning, selv om eposten fra Hyundai indikerer noe annet.

jodd

#63
Registrerte meg på nett 6. september og fikk kønummer 2045.

Intensjonsavtale med forhandler skrevet samme dag.
___________________________
2018 Hyundai Kona - avbestilt
2019 Tesla Model 3 - levert 01.03

Gordon Retriever


Freddy1950

Jeg registrerte meg 25. august og fikk nr; 1772.

Etter å ha skrevet kontrakt på en Opel Ampera, som jeg for øvrig kommer til å si opp innen utgangen av denne mnd. (en «rett» de ga meg!).... og ....etter å ha ventet i 8 mndr. uten annen info. enn en melding fra Opel om en prisøkning!), syntes jeg det er det greit at folk er «åpne» med sine bestillinger/nr. - og leveranser, når den tid kommer!, slik at ikke flere tilbydere, bilimportører behandler oss kunder/forbrukere som «brylorter». (I alle fall virker det tydeligvis som Opel Norge syns vi er noen.....)

Åpenhet er nøkkelen til suksess, også i denne bransjen! Som kjent: Evig eies kun et dårlig rykte! Så nå satser jeg videre på Kona (faktisk begge to).

telcontar


Leifen1980

371 her, spent på videre spesifikasjoner.
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

Cral

~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

singstaen

Signerte tentativ kontrakt hos Sven Kvia i dag. Pris 367 400. Hva har dere andre fått som forespeilet pris?
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

knut.aulie

379 (tatt ut av løse lufta, det var hvertfall det selgeren sa [emoji6])

HCO

Kan ikke helt skjønne at den blir så dyr. Det har vel ikke kommet priser på fossil-Kona ennå, men Kia Stonic (som er samme bil) annonseres med fra-pris 235.000 (bensin). Tidligere søstermodeller fra Kia og Hyundai har såvidt jeg vet vært noenlunde likt priset.

Ser man på Hyundai Ioniq hybrid vs. el, er prisen ca. 12% lavere for el-utgaven. Prisforskjellen på bensin og el bør (pga avgiftene) være større enn prisforskjellen hybrid og el, la oss si 15%.

Det bør tilsi en pris på akkurat 200.000 for Kona el, dersom den hadde hatt samme batteristørrelse som Ioniq (28kWh). Kona skal antakelig leveres med vesentlig større batteri, men ikke så mye større at den burde havne på 379.000.

Med mindre Hyundai har tenkt å virkelig melke markedet, men det tror jeg er en korttenkt strategi.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

knut.aulie

Enig med deg HCO, prisen høres litt høy ut.
MEN hvis det blir 64 kWh og Awd med hengerfeste, så kan de helt klart forsvare prisen.

HCO

AWD er vel nå blitt avkreftet? Om jeg tar i litt for større batteri og hengerfeste:

  • Bilen med "Ioniq-batteri" (ref. resonnementet ovenfor): 200.000
  • ~40kWh ekstra batteri: 70.000,-
  • Hengerfeste: 15.000,-

Fortsatt bør den ligge godt under 300'. Dersom den havner nærmere 400', er jeg ute av listen. Da blir det Tesla.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA