Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av knut.aulie, torsdag 07. september 2017, klokken 09:11

« forrige - neste »

trykkertor

Han mener nok 200.000km garanti på batteriet.
At batterigarantien ikke forsvinner ved 5 år, men ved 200.000km.

GRS

#91
Var det jeg mente ja. Leste litt på nettsiden etterpå. Hyundai har 5 års garanti med ubegrenset kjørelengde på sine biler. Men det gjelder ikke batteriet.

https://www.hyundai.no/kjope-hyundai/bilgaranti/

"Vi har også gleden av å tilby markedets beste garanti på driftsbatteriet på IONIQ Electric og IONIQ hybrid: åtte år eller 200 000 km (avhengig av hva som inntreffer først)."
TM3P sort/sort

Dexter

350K for en knøtte koreaner begynner å bli drøyt. Sitter og lurer på flere, men begynner å bli drit lei at ingen klarer å gi pris, levering, eller hva de faktisk kommer med er tragisk.

TM

Synes vel den kritikken er litt urimelig. Hyundai har bare laget et enkelt reservasjonssystem uten at de krever noe betaling. Noen forhandlere skriver kontrakter, men de forplikter ikke kjøper til noe som helst. Da er det større grunn til å kritisere Møller og BOS som med velfylte pengebinger krever 20.000 i depositum uten å vise annet enn prototyper.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: TM på lørdag 30. september 2017, klokken 14:48
Synes vel den kritikken er litt urimelig. Hyundai har bare laget et enkelt reservasjonssystem uten at de krever noe betaling. Noen forhandlere skriver kontrakter, men de forplikter ikke kjøper til noe som helst. Da er det større grunn til å kritisere Møller og BOS som med velfylte pengebinger krever 20.000 i depositum uten å vise annet enn prototyper.
Enig. Jaguar, Mercedes, Audi eller Tesla for den saks skyld har heller ikke mer konkret informasjon om pris, levering eller hva de faktisk kommer med utover prototype når det ble åpnet for reservasjon.

Jeg vil gi ROS til Hyundai for at de prøver denne måten å gi en strukturert køordning på et produkt de vet det er stor interesse etter.
Andre importører av elbiler som Nissan, Opel, Kia overlater hele køordningen til forhandlerene og forholder seg ikke til en sentral, strukturert køordning.

knut.aulie

Sitat fra: Finnøy på lørdag 30. september 2017, klokken 15:23
Sitat fra: TM på lørdag 30. september 2017, klokken 14:48
Synes vel den kritikken er litt urimelig. Hyundai har bare laget et enkelt reservasjonssystem uten at de krever noe betaling. Noen forhandlere skriver kontrakter, men de forplikter ikke kjøper til noe som helst. Da er det større grunn til å kritisere Møller og BOS som med velfylte pengebinger krever 20.000 i depositum uten å vise annet enn prototyper.
Enig. Jaguar, Mercedes, Audi eller Tesla for den saks skyld har heller ikke mer konkret informasjon om pris, levering eller hva de faktisk kommer med utover prototype når det ble åpnet for reservasjon.

Jeg vil gi ROS til Hyundai for at de prøver denne måten å gi en strukturert køordning på et produkt de vet det er stor interesse etter.
Andre importører av elbiler som Nissan, Opel, Kia overlater hele køordningen til forhandlerene og forholder seg ikke til en sentral, strukturert køordning.
Stort sett riktig det du skriver, bortsett fra at Opel Norge organiserte lista knallhardt fra begynnelsen. Det var et ryddig system frem til GM begynte å shippe etter innfallsmetoden og etterhvert strupet leveransen.

Jeg har mange reservasjoner og kontrakter, systemene virker ikke perfekte hos noen. Huyndai sitt system er av de beste synes jeg, fulgt av Audi som faktisk holder meg orientert.
Opel funket bra fordi jeg var først i køen, men det er lett å skjønne at folk er frustrert nå.

Huyndai kunne godt kommet med mer info de også, men det sparsomt. Der ligner de alle andre

TM

Snakket med de hos Birger N. Haug. De ga uttrykk for at reservasjonsnummeret ikke betyr så mye, da de som skriver kontrakt og betaler depositum vil få prioritet for de bilene som forretningen mottar.
I så fall er hele reservasjons-systemet til Hyundai bare en vits, og det importøren kommuniserer til kunden ukorrekt  :(

Jakal

Fikk bekreftet mitt kønummer - 314 - den 13.7.
Jeg er litt forvirret over at en del skriver kontrakter nå, og hva fordelen er. Spurte min forhandler om det, og fikk bekreftet følgende: "Når du har meldt deg opp i kø beholder du ditt kønummer". Jeg forventer således å beholde min plass i køen og ev rykke fremover, uavhengig av om noen lengre bak i køen skriver kontrakter. Gitt den åpne frasigelses-klausulen og "fingeren i været"-priser skjønner jeg heller ikke helt selgers formål med å få underskrevne kontrakter...
Ellers ser jeg at Hyundai forventer en i hovedsak ung og kvinnelig kjøpergruppe, jeg er ikke helt... i målgruppen og har egentlig ikke behov for en SUV (som generelt prises høyere). Havner prisen opp mot 350´(topp-spekket), som jeg tror den gjør, er det takk og farvel fra meg. Og jeg er usikker på om ikke Hyundai da har feilberegnet sitt publikum ...

Goggen123

#98
Sitat fra: TM på fredag 13. oktober 2017, klokken 17:31
Snakket med de hos Birger N. Haug. De ga uttrykk for at reservasjonsnummeret ikke betyr så mye, da de som skriver kontrakt og betaler depositum vil få prioritet for de bilene som forretningen mottar.
I så fall er hele reservasjons-systemet til Hyundai bare en vits, og det importøren kommuniserer til kunden ukorrekt  :(

BNH kjørte depositum 10.000 kr på nye Leaf, et depositum hvor vel ingen har skjønt hva de betalte for, mens Nissans norgessjef i media prata om at "her har vi ingen reservasjonslister eller depositum, her forholder vi oss bare til inngåtte kontrakter" - snålt det å ikke vite om hva Norges største Nissan forhandler driver med.

Cydonia

Jeg forholder meg til siste infomail 5. oktober fra Hyundai Norge. Er ikke interessert i å skrive kontrakt før jeg vet pris og alle spesifikasjoner, og forventer at kønummeret opprettholdes.

"Fra prisene på de ulike modellene blir gjort kjent, vil du og de over 3000 personene som har meldt sin interesse for KONA, få muligheten til å konfigurere sin bil, skrive kontrakt og dermed sikre seg bil i samme rekkefølge som kønummeret"
Hyundai KONA electric 2018

telcontar

Skrev kontrakt hos Aaby Auto AS, ingen depositum. Ifølge selger så ville de ha flest mulig signerte kontrakter, siden de kun fikk biler fra Hyundai hvis de hadde dette. Er åpen kontrakt, så en kan trekke seg når en vil, men forhandler vil ta inn bilen uansett. Minner om Ampera kontrakten min (som jeg kansellerte), for håpe Aaby Auto AS/Hyundai greier å levere da.

Cral

Rart, forhandleren i moss vil ikke ha meg til å signere kontrakt før vi vet priser etc.
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

knut.aulie

Tror Aaby auto er en av de butikkene som har solgt mange Ioniq fordi de har en offensiv holdning. Dette kan være grunnen til at de ønsker kontrakter tidlig.

rmon

Blir spennende å se hva el versjonen kommer til å koste.

Prisene for Bensin versjonen er ute:

- Kona 1.0 T-GDi 120HK Manuell kr. 251.900,-
- Plusspakke kr. 20.000,-
- Teknikkpakke (krever Plusspakke) kr. 25.000,-
- Skinninteriør (krever Teknikkpakke) kr. 10.000,-
- Soltak (krever skinninteriør) kr. 10.000,-

rmon

Tror jeg ville valgt fargen Dark Night eller Lake Silver  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA