Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av knut.aulie, torsdag 07. september 2017, klokken 09:11

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Myrvang på onsdag 18. oktober 2017, klokken 22:57
Ca 8500 kølapper nå...
Plutselig virker ikke kønummer 936 som å være langt etter de andre :)

ThorIII

kø nummer 4688, regner med at denne kommer før Amperaen jeg bestilte i for 1 år siden. Hyundai sender jo også ut litt informasjon innimellom og det skader jo heller ikke i motsetning til Opel.

stromifokus

30000 i gebyr for vintergummi og få bilens nøkkel i hånda virker en smule premium priser?

knut.aulie

Sitat fra: HPSE på torsdag 19. oktober 2017, klokken 22:57
Sitat fra: DCool på torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:45
Likte ikke det jeg så da jeg testet konfiguratoren. Billigste bensin model kostet vel 262000, og med billigste vinterdekk 20000 (!) ekstra. Med full utstyrspakke og kontrast farge ble pris 347500 inkl billigste vinterdekk. Med soltak uten kontrastfarge 5000 dyrere.  Det er vel lite sannsynlig at 40kwh varianten blir særlig billigere enn det, med samme utsyr? Og da koster vel sikkert 64kwh varianten minst 40000 mer og rundt 400000?

Eller kan det hende at de faktisk blir rundt samme pris som ampera for 64kwh? Da må jo såfall 40kwh langt ned i pris. Hvilket utstyrsnivå tilsvarer Nissan Leaf launch edition?

Hmm Kona bensin med Teknikkpakke og skinn + farge (blå) får eg til å bli 312000? + vinterdekk som man får for rundt 10000... Trenger jo ikke å kjøpe hos forhandler. Hvor får du priser rundt 350000 + fra?
Var inne på konfiguratoren nå.

322 tusen uten vinterdekk (med soltak)

Ser ut som bare de med kønummer kan reservere btw.

Sjulimann

#124
Topp utstyrt bensinversjon er priset til 322.000kr. Har lest at forhandlere har spekulert i at topp utstyrt Kona Electric kanskje kommer på rundt 360.000.

Hvorfor isåfall? Er jo verken moms eller avgifter. Burde ikke den vært billigere enn bensinversjon i Norge? Skulle ikke tro den var så mye dyrere å produsere at den blir 40.000 dyrere selv med moms og avgiftsfritak.
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

telcontar

Sitat fra: Sjulimann på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:40
Topp utstyrt bensinversjon er priset til 322.000kr. Har lest at forhandlere har spekulert i at topp utstyrt Kona Electric kanskje kommer på rundt 360.000.

Hvorfor isåfall? Er jo verken moms eller avgifter. Burde ikke den vært billigere enn bensinversjon i Norge? Skulle ikke tro den var så mye dyrere å produsere at den blir 40.000 dyrere selv med moms og avgiftsfritak.

Battteriene er fortsatt dyereste komponenten og det drar nok opp prisen.

Amatøren

Samme med e-up! vs. fossil up! (i Tyskland er vist e-Golf nesten dobbelt så dyr som vanlig Golf).

Bensinutgaven er billigst, men det er andre aspekter som teller. Miljø, daglige driftskostnader, grei bil for ungdommene våre...... osv.

Beklager avsporingen..... ::)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

DCool

Sitat fra: Sjulimann på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:40
Topp utstyrt bensinversjon er priset til 322.000kr. Har lest at forhandlere har spekulert i at topp utstyrt Kona Electric kanskje kommer på rundt 360.000.

Som jeg viste til tidligere innlegg, så kostet topp utstyrt versjon 347-352 avhengig av kontrastfarge/soltak, når man inkluderer levering og vinterdekk. At Hyundai fjernet de to komponentene tidlig fra konfigurator, betyr bare at disse kostnadene er skjult, ikke borte. Sikkert mulig å spare 5-10k på vinterdekk, men uansett snakker vi i beste fall om ca 345 for variant med alt pluss soltak, vinterdekk og levering for 1.0 bensin. Hvordan de da vil holde lovnad om å være konkurransedyktig med Ampera lurer jeg litt på, for det betyr jo at 64kwh varianten burde ligget litt over den prisen, mens 40kwh vel må ligge godt under for å differensiere (pluss konkurrere med leaf/zoe), noe jeg tviler på...

Hvis jeg skal provosere litt, hvorfor betale kanskje 100 000 mer for en 40kwh Kona enn 40kwh zoe?
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

stromifokus

#128
En egolf med litt utstyr koster mellom 350 og 400 k på Finn idag. Dette er tydeligvis greit for et 32,5 kWh batteri. Hvis Kona kommer med 40 kWh under denne prisen så blir den nok fortsatt attraktiv for mange.

Jeg tror at mangelen på hurtiglading på enkelte franske elbilmerker er verdt 100k + å gå fra en knøttebil til en normal bilklasse. Bare det å slippe drasse med seg en overdimensjonert bilnøkkel fra frankerike er verdt endel penger. Tipper også komfort som gode seter m/armlener er har en verdi for mange over de minste franske elbilene. ACC har vel franskmenn ennå ikke hørt om i elbiler.

trykkertor

Sitat fra: DCool på onsdag 25. oktober 2017, klokken 16:01

Hvis jeg skal provosere litt, hvorfor betale kanskje 100 000 mer for en 40kwh Kona enn 40kwh zoe?
For min del må det bli:
1- Fordi Zoe er fransk bil
2- Fordi Zoe bruker "fransk strøm"
3- Fordi Zoe er en bitte liten fransk bil
4- Fordi Zoe er skrudd sammen i frankrike
5- Fordi Zoe er satt sammen av franske deler

Har hatt fransk bil. 1 gang var nok.
Har hatt mange asiatiske biler. Ja takk, fler.

DCool

Nå er vel zoe 8-9 cm kortere enn Kona, så størrelsesmessig ganske like. Og bagasjerommet er vel 338l for zoe, og det er ikke sikkert Kona får større bagasjerom enn det... i beste fall blir den 361l som bensin, men kan godt bli mindre og (jf ioniq bensin vs el)... Så de som innbiller seg at Kona er så mye større, tar feil. Men utstyrsmessig, effekt og ift lading er det en stor forbedring.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

TM

#131
Tror denne testen av Zoe har en riktig konklusjon

Den er billig - og oppleves billig

http://www.side3.no/motor/test-renault-zoe-40-kwh---rekkeviddetest-%282017%29/3423317325.html

Jeg tipper at en Kona 40 kwh med tilsvarende utstyr som Zoe Intense vil koste ca 50-60.000 mer og det tror jeg nok mange vil si er en fornuftig prisforskjell. En 64 kwh utgave med mye utstyr vel nok koste 100.000 mer enn Zoe Intense, men da snakker vi om en bil i en helt annen klasse

trykkertor

Sitat fra: DCool på onsdag 25. oktober 2017, klokken 18:28
Nå er vel zoe 8-9 cm kortere enn Kona, så størrelsesmessig ganske like. Og bagasjerommet er vel 338l for zoe,
Nå må du ikke glemme at det er 8 franske cm kortere, og bagasjerommet er 338 franske liter. 

EspenM3

Sitat fra: DCool på onsdag 25. oktober 2017, klokken 16:01
Sitat fra: Sjulimann på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:40
Topp utstyrt bensinversjon er priset til 322.000kr. Har lest at forhandlere har spekulert i at topp utstyrt Kona Electric kanskje kommer på rundt 360.000.

Som jeg viste til tidligere innlegg, så kostet topp utstyrt versjon 347-352 avhengig av kontrastfarge/soltak, når man inkluderer levering og vinterdekk. At Hyundai fjernet de to komponentene tidlig fra konfigurator, betyr bare at disse kostnadene er skjult, ikke borte. Sikkert mulig å spare 5-10k på vinterdekk, men uansett snakker vi i beste fall om ca 345 for variant med alt pluss soltak, vinterdekk og levering for 1.0 bensin. Hvordan de da vil holde lovnad om å være konkurransedyktig med Ampera lurer jeg litt på, for det betyr jo at 64kwh varianten burde ligget litt over den prisen, mens 40kwh vel må ligge godt under for å differensiere (pluss konkurrere med leaf/zoe), noe jeg tviler på...

Hvis jeg skal provosere litt, hvorfor betale kanskje 100 000 mer for en 40kwh Kona enn 40kwh zoe?

Det her er jo bare svada. Topp utstyrt Kona bensin inkludert skinn og soltak (kan ikke kombineres med to-tone lakk) koster 307.000,- pluss leveringskostnader. Hvordan du får levering og vinterhjul til å bli 45.000,- får vel du forklare selv.

DCool

EspenM3, Se på skjermbilde jeg postet tidligere før du bekylder meg for svada. Det var prisen uten soltak med to-tone lakk... i motsetning til deg dokumenterer jeg prisen min.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA