Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av EQ C

Startet av BadCat, onsdag 13. september 2017, klokken 18:42

« forrige - neste »

model3citizen

Neste pendlebil blir en i3. Ikke engang min tidlige M3 reservasjon har noen innvirkning på det.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

TorAtle

Lenger rekkevidde, mindre dekkstøy og bedre på motorvei blir viktig for meg ved neste skifte. i3 er super på mange måter, men den har sine svakheter.
2014 BMW i3

Toalmar

Sitat fra: TorAtle på onsdag 26. juli 2017, klokken 00:54
Lenger rekkevidde, mindre dekkstøy og bedre på motorvei blir viktig for meg ved neste skifte. i3 er super på mange måter, men den har sine svakheter.
Helt klart enig i noe av dette. Rekkevidden er for meg den største utfordringen. Dekkstøyen vet jeg om, men tenker ikke på den mer.
Hadde den vært som på f.eks Ampera-e så hadde nok I3  vært vår eneste bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

moonbuggy

Ja, jeg hadde kjøpt i3 igjen, nettopp fordi bilen er det den er.
En kompromissløs matpakkebil/handlebil/bybil.
Designerne gikk til det ekstreme for å skape nettopp det. Man kuttet vekt overalt hvor det var mulig, for å skape en kjapp, praktisk og "kjøreglad" bybil.
Personlig liker jeg bilen nettopp for kompromissløsheten. Den er designet for middelklassen i forstedene som konebil/matpakke bil for daglig kortstransport. (Egentlig et stort markeds-segment).
Å ønske denne bilen som noe helt annet, bryter helt mot ideen bak bilen.

Ferry

Hadde valgt bilen igjen, helt klart. Vurderer faktisk å kjøpe en til. Men vil gjerne ha 120 Ah-utgaven når/hvis den kommer. Evt. kjøpe en brukt 94 Ah når 120 Ah, TM3 m.m. kommer for fullt.

Autowinder

#20
Toalmar, bytter vi vinterdekk ville jeg kanskje komme litt dårlig ut med restgummi, i.o.m. at jeg kun har 5 uker på Nokiandekkene. Men det var kanskje ikke ment som et tilbud om dette... ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

02jan

Har kjørt 72' km på 3 år, ville kjøpt i3 igjen , som bil nr1 hvor vi har 2 biler (bil nr 2,stor 4x4 med hengerfeste).
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

TorAtle

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 26. juli 2017, klokken 12:10
Å ønske denne bilen som noe helt annet, bryter helt mot ideen bak bilen.
Ønsker ikke i3 som noe annet, men noe med større allround-egenskaper. Det er ikke gitt at en elektrisk 3-serie feks blir så mye mindre moro enn i3. Så lenge de har kontroll på vekten kan det bli en meget bra bil.
2014 BMW i3

Egil Fonn

Har eid en drøss med biler og har aldri hvert 100% fornøyd med noen av dem. I3 er jeg godt fornøyd med og kan trygt anbefale bilen. 20 toms Bridgestone sommerhjul støyer på grovt veidekke men gir til gjengjeld stødig og sportslig kjøre opplevelse. Har rullet Norge på kryss og tvers med den nå i ferien og den trives like godt utenfor som i byer.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Plenklipper

Har rundet 25 000 km siden 12.9.2016 med min og jeg må si meg meget godt fornøyd.

Mine største ankepunkter må være fjernlysene og lastekapasitet. Legg til dobbel rekkevidde og 1300 kg tilhengerkapasitet så hadde den dekket alle mine behov.
Har regnet og regnet på kjøp av Tesla X75D etter de nye prisene kom for noen dager siden, men finner ut at i3 dekker mine behov i 98% av tilfellene, så den eneste grunnen til å kjøpe ny/større elbil pr. nå er for å dekke "vil gjerne ha" behovet. Jeg tror det vil skje mye og komme mange gode alternativ de neste to til tre år, så det kan nok være greit å sitte litt på gjerdet ennå.

Så svaret på om jeg hadde kjøpt i3 igjen akkurat nå blir nok ja.

Sitter forøvrig å ser litt på svenske ladestasjoner i kveld, satser på en 740 km lang ferietur fra trøndelag til Stockholm i morgen tidlig. Med i3 såklart! :-)

Bekkenes

Rekkevidden er meh, men ellers er bilen grei.
Rekkevidde burde vært oppgitt med normal temperatur og kjøring, ikke MDG kjøring med en asiatisk baby bak rattet i nedoverbakke.

Støtte for android auto /apple carplay eller hva det en nå heter, så er jeg nøgd ellers.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Ferry

Sitat fra: Bekkenes på mandag 31. juli 2017, klokken 13:31
Rekkevidde burde vært oppgitt med normal temperatur og kjøring, ikke MDG kjøring med en asiatisk baby bak rattet i nedoverbakke.

Jeg syns BMW er både ærlige og realistiske når de sier 13-16 mil for 60 Ah-utgaven. 19 mil NEDC betinger forsiktig kjøring i fin sommertemperatur, men er fullt mulig.

Sør

Henger meg på alle over her, og hadde gjerne kjøpt i3 igjen. Fikk min bil 1. desember -16, og både jeg og madammen er veldig fornøyd. Skal sies at dette er bil nr 2, da diesel-Volvo fortsatt står i garasjen. Som bil nr 1 hadde den ikke oppfylt våre krav, men som jobbpendlebil/småkjøring er den perfekt. Vi ville ha en bil som tok minst mulig plass i garasjen, samtidig som vi kan få plass til hele familien på småturer (to barn på 3 og 5 år).

Mitt krav når jeg kjøpte bilen, var at jeg skulle kunne kjøre t/r jobb (har ikke lademulighet på jobb) vinterstid uten å måtte ofre komfort eller kjøre senere enn vanlig. Dette klarer i3 med glans for min del (10 mil t/r), og det med acc på 110 km/t. Kommer stort sett hjem med drøyt 50% på "tanken" nå om dagen.

Satser på at når hovedbilen skal skiftes om ca 5 år at det er mye spennende familiebiler å velge mellom, så er planen å beholde i3 i lang tid fremover :)
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Vind

Jeg er nå på min andre i3, Hadde en av de første i3ene i Norge, og byttet den i ny med større batteri for ett år siden.  Bilen har nå overtatt nesten all kjøring, og er også brukt på flere langturer.  Det er utrolig hva man får av ekstra rekkevidde på 15 minutter ved en hurtiglader.

Har kjørt andre elbiler, og det er klart en Tesla er mere behagelig på langturer, men i forhold til de mellomstore el bilene er det lite som slår i3.

Har reservert både Modell 3 og I-pace, og tror nok det er den siste jeg vil gå for.  Modell 3 med 4wd og nødvendig utstyr tror jeg kommer på 600´+, og da betaler jeg heller litt mere for en Jaguar.

Ampera ser jeg ikke på som en i3 konkurrent, den er i en annen "klasse", og etter prøvekjøring så ville jeg ikke byttet - selv om rekkevidde noen ganger er fint.

Det som blir spennende fremover er jo hva som skjer fra andre leverandører, 2018/2019 blir veldig spennende, og i3 kan nok slite litt i det markedet om man ikke gjør store endringer.  Ryktene for høstens facelift ser bra ut, men jeg er redd BMW kan slite litt mot slutten av 2018 når mange konkurrenter kommer.

De i3 har som ingen andre har er carbon oppbygging og fremtidsrettet design.  Det som taler litt i mot i3 fremover er:

  • Aerodynamik - forbruket blir høyt i 110...
  • Kun 4 sitteplasser
  • Begrenset bagasjeplass

De største fordelene er:

  • Lett bygget - som gir lavt forbruk
  • Morsom å kjøre
  • Svært byvennlig (kort svingradius, lett å parkere)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Imagine

#29
Sitat fra: BadCat på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:39
Lurte på om dere hadde kjøpt BMW i3 igjen eller om dere hadde foretrukket annen bilmerke og hvis ja hvorfor. Mange takk på forhånd!

Hei. Fikk min nye i3 fully charged 94 og samtidig første elbil rett før sommeren og ville helt klart valgt samme bil igjen.
Jeg har relativt nylig blitt mer og mer fan av elbiler og synes det fungerer helt utmerket. Vi har 4 biler, men jeg tar meg selv i å bruke i3 tik nesten alt. Den er så enkel og grei og håndterbar. I tillegg ikke så flott at man må være redd for den og den nesten har alt utstyr min 7-serie hadde. De gangene jeg ikke bruker den er det fordi jeg vil kjøre cabriolet eller jeg skal trekke henger eller laste noe stort inn i SUVen.
I3 kan enkelt brukes til det meste av mitt bilbehov unntatt langturer, der man må hurtiglade 20-25 min om turen skal kjøres fort og samtidig er over 15 mil.

Vurderte å kjøpe en Model S 90D da jeg gikk fra rask Panamera, men så forsvant plutselig modellen i mai og det var kun 100d og p100d og jeg synes over en mill er mye for en elbil som ikke er kjent gammelt merke selv om den var fin å kjøre og utrolig rask. Er spent på vinteren bare, for jeg er blott vant til 4wd.
Slik jeg ser det er verditap på dyre raske biler (uansett drivlinje) mye større nå fremover pga den raske utviklingen. Så å hvile med en rimelig elbil som i3 er ikke dumt.

Står på liste på Audi etron og Porsche Mission E. Vurderte også Jaguar I-Pace da jeg eier en Jaguar fra før, men nå er det vel i seneste laget å reservere den og jeg er ikke sikker på dens utseende enda med så lite panser.

For meg er derfor eneste riktige elbil å kjøre i to år BMW i3 og jeg ville kjøpt det igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA