Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Et kraftig spark bak til produsentene!

Startet av tiff, onsdag 13. september 2017, klokken 12:30

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: krister461 på mandag 30. oktober 2017, klokken 08:42
Man betaler ikke for FSD fordi man tror bilen plutselig har lvl 5 en dag. Man betaler for å være med på utviklingen.
Absolutt, derfor ventes AP2.5 bilen før jul... FSD på AP2 får jeg nok ikke glede av annet enn at jeg var med å betale for det :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

#31
Jøss. Det er globalt det eneste tilfellet hvor jeg har lest noen skrive at AP2 fungerer bedre enn AP1.
Aldri lest noen påstå det i noe forum så langt.
Alle som tester AP1 mot AP2 beskriver AP2 som dårligere, mer nervøs, ser ikke biler, bremser ikke osv.
Må nesten ha vært noe galt med AP1 bilen du hadde?

Derimot har jeg lest enkelte innlegg nå nylig om at siste sw bringer AP2 opp på AP1 nivå.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:10Må nesten ha vært noe galt med AP1 bilen du hadde?
Tviler på det, men kan jo ha vært dekkene... Hakka R2 er suger baller på sommerføre.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress



Sitat fra: Cirion på mandag 30. oktober 2017, klokken 08:56
Fungerte ikke i det heletatt en rå morgen med dugg på vinduene. Da tok det et par timer før jeg fikk lov til å bruke ACC eller Autopilot. Passe idiotisk.

Også passe idiotisk at du ikke satte på varme på kameraet. :) Da hadde du fått lov til å bruke det etter et par minutter.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cirion

Sitat fra: Hyperstress på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:53


Sitat fra: Cirion på mandag 30. oktober 2017, klokken 08:56
Fungerte ikke i det heletatt en rå morgen med dugg på vinduene. Da tok det et par timer før jeg fikk lov til å bruke ACC eller Autopilot. Passe idiotisk.

Også passe idiotisk at du ikke satte på varme på kameraet. :) Da hadde du fått lov til å bruke det etter et par minutter.
Sånn er det å være amatør... Hvilken knapp er det?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress

Frontrutevarmeknappen. Den blåser på frontrute + setter på varmetråd foran kamera. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lynet

Tesla sier at varmen på kameraet styres av selve kameraet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

krister461

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:10
Jøss. Det er globalt det eneste tilfellet hvor jeg har lest noen skrive at AP2 fungerer bedre enn AP1.
Aldri lest noen påstå det i noe forum så langt.
Tja. Jeg kjørte AP2 mye i Danmark og Sverige i sommer og opplevde den også som bedre/på nivå med det jeg hadde erfart AP1 her hjemme (har ikke kjørt AP1 i utlandet). Men, i Norge synes jeg fortsatt at den er noen nivå bak AP1 ja...Litt rart at AP2 klarte å følge linjer, fartsgrenser og feltskifter så mye bedre der enn her :)

daktari

Jeg opplevde også dette i sommer. Tror forklaringen er at danske motorveier har slakere svinger enn våre. Vi har krappe svinger med stor dosering.

Jo saktere man kjører her hjemme jo bedre fungerer autopilot. De gjenstående svakhetene med ap2 (vs ap1) nå er over bakketopper/humper i veien (jmfr broa ved E18 Sandvika) og dårlig oppdaterte kart som tuller til fart/filskift.

Øyvind.h

Sitat fra: krister461 på mandag 30. oktober 2017, klokken 12:20
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:10
Jøss. Det er globalt det eneste tilfellet hvor jeg har lest noen skrive at AP2 fungerer bedre enn AP1.
Aldri lest noen påstå det i noe forum så langt.
Tja. Jeg kjørte AP2 mye i Danmark og Sverige i sommer og opplevde den også som bedre/på nivå med det jeg hadde erfart AP1 her hjemme (har ikke kjørt AP1 i utlandet). Men, i Norge synes jeg fortsatt at den er noen nivå bak AP1 ja...Litt rart at AP2 klarte å følge linjer, fartsgrenser og feltskifter så mye bedre der enn her :)

Jeg holdt på å svare Cirion med DK som eksempel. Jeg kjørte AP1 i DK i fjor sommer. Det var noe helt annet enn gammel AP1 oppførsel i Norge.
Jevnere topografi og bedre oppmerking gjør AP1 helt nydelig i DK. Selv på veier den egentlig ikke skal brukes.

Men AP1 har blitt ganske bra her i Norge også. Stort sett ganske jevn og oversiktlig. DEt er lett å vite når jeg bør ta kontrollen for å unngå ubehagelige manøvere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech

Har AP1 og er veldig fornøyd med den. Fungerte smertefritt fra første dag (19. august 2016) og gjør der fortsatt.

Har kjørt 5-6 ganger til Danmark. Merker ikke forskjell, men bruker AP nesten hele veien ned. Like bra i Sverige og Danmark som det er i Norge.

Bruker AP hver dag. Også på veier uten linjer.

https://www.dropbox.com/s/n8i79edm5hv97xy/Fil%2003.10.2017%2C%2016%2005%2051.mov?dl=0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA