Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019

Startet av MyMuffin, onsdag 13. september 2017, klokken 08:11

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Nasatech på lørdag 22. juli 2017, klokken 21:03
Sitat fra: Surkaal på lørdag 22. juli 2017, klokken 20:44

Det jeg lurer på er hvordan evt. kan jeg avbestille bilen og hvilke mulighet har jeg for å trekke meg fra avtalen? Er det enkel / standard prosedyre eller kan jeg risikere at Tesla nekter ?

Godt spørsmål. Har en kamerat som avbestilte to ganger. Han ble "bannlyst" og måtte bestille i konas navn.

Det er og en interessant måte å behandle kunder på. Tesla må skjønne at noen ikke vil ha en bil der det allerede er kommet nye ting før bilen en gang er levert. Men det er sikkert grunn til at depositum nå er på 30k.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Rolf Gjerdsjø

Sjekket selv, og jeg har fått drøyt 41k i showroom discount, hvilket betyr at bilen kommer på 713k (uten vinterhjul, som jeg har kjøpt utenom). Sjekket så hva en ny bil ville kostet, da inkl luft, og den ville kommet på snaut 728'. Legg på tap av 15k i depositum, og "prisen" for luftfjæring ville blitt 30k. I tillegg ville leie av annen bil i den ekstra ventetiden lagt på 12-14k til, og da blir det veldig dyr luft, særlig når jeg ikke egentlig trenger det likevel. Og jeg tviler veldig sterkt på at det utgjør 42-44 laken den dagen bilen skal selges igjen.

Har ikke sett noe til dette nye baksetet og hva som er bedre, men ungene våre er såpass små (hhv 3 år og 2,5 uker) at de uansett skal sitte i barneseter i mange år fremover.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

chaglen

Noen som vet hvorfor noen har fått show room discount på 41k, mens andre har fått 24k? Er det forskjell på hvilket utstyr som ble valgt? Selv ser jeg en discount på 24k i min spec nå.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

mthoring

Sitat fra: chaglen på lørdag 22. juli 2017, klokken 22:41
Noen som vet hvorfor noen har fått show room discount på 41k, mens andre har fått 24k? Er det forskjell på hvilket utstyr som ble valgt? Selv ser jeg en discount på 24k i min spec nå.

Tipper det er 41k hvis man hadde valgt premium?
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

spirrevipp

Vil tippe at de som har fått 41k er de som hadde bestilt premium.

Jeg har også 24k, og det stemmer med hengerfeste + prisreduksjon

Pris vinterpakke+gammel premium+hifi - ny premium = ca 17k

Har man full pakke så blir det 41k.

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

TeslaSør

Min bestilling på Model S 75D ble lagt inn 17. juli med endelig frist for endringer 24. juli. Siden vi reiser bort til uka var jeg innom i går kveld (21. juli) og bekreftet bestillingen. I dag leser jeg altså nyheten om endringer i utstyr. Mindre enn 12 timer etterpå, og for så vidt innen samme døgn, US-time. Ganske utrolig... Ringte selgeren som opplyser at de er like overrasket, men tviler på at jeg får endret noe, må i tilfelle kontakte Tesla sentralt selv... Hun lover derimot at jeg skal få prisavslaget.

På min ordre ligger det ennå ingen "showroom discount", så da er jeg usikker hvordan bestillingen er blitt registrert  ::)  Jeg har bestilt både Vinterpakke og Premium Lyd, men ikke gammel Premium-pakke. Hadde veldig lyst på luft, men valgte bort en 90D inventory pga. 150k prisforskjell.

Jeg har sendt mail til både "EUSales" og "DeliveryNO". Håper jeg har flaksen med meg  ;)
2017 Tesla Model S 75D

chaglen

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 22. juli 2017, klokken 22:49

Når du skriver Premium, mener du Premium interiørpakke? Det er i så fall et jeg bestilte. Tok ikke med Premium lyd da. Vet ikke om det har noe å si her.

...eller snakker dere om "premium pris", altså en dyrere versjon av bilen?

mthoring

Sitat fra: chaglen på lørdag 22. juli 2017, klokken 23:00

Når du skriver Premium, mener du Premium interiørpakke? Det er i så fall et jeg bestilte. Tok ikke med Premium lyd da. Vet ikke om det har noe å si her.

Kan se ut som det kan være snakk om en kombinasjon av to eller flere av premium lyd, premium interiør og vinterpakke som gir reduksjon. Hadde du kun premium interiør, ikke vinterpakke?
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Amoss

Sitat fra: TeslaSør på lørdag 22. juli 2017, klokken 22:54
Min bestilling på Model S 75D ble lagt inn 17. juli med endelig frist for endringer 24. juli. Siden vi reiser bort til uka var jeg innom i går kveld (21. juli) og bekreftet bestillingen. I dag leser jeg altså nyheten om endringer i utstyr. Mindre enn 12 timer etterpå, og for så vidt innen samme døgn, US-time. Ganske utrolig... Ringte selgeren som opplyser at de er like overrasket, men tviler på at jeg får endret noe, må i tilfelle kontakte Tesla sentralt selv... Hun lover derimot at jeg skal få prisavslaget.

Her er jeg på veldig usikker grunn, men mener det har vært snakk om at Tesla praktiserer en 14 dagers "angrefrist" fra bekreftet bestilling?  Tidligere var det populært for de som hadde det travelt å ringe inn å si at de godt kunne hoppe over denne 14 dagers "karantenen" før bilen havnet i produksjons kø. Dette skal de visstnok ikke lengre tillate og holder derved *alle* bekreftede bestillinger i 14 dager før de går videre til produksjons køen.

Andre som vet mer om dette kan gjerne kime inn og bekrefte eller avkrefte dette. Er igrunnen lenge siden jeg har sett noen nevne denne perioden - igrunnen knapt etter at man ikke lengre kunne hoppe over den :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TeslaK

Sitat fra: MyTess på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:34
Sitat fra: Leafy på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:29
Sitat fra: TeslaK på lørdag 22. juli 2017, klokken 13:07
Konge! Nå er det rett før bestillingen legges inn. Men må få bekreftet oppgradert mcu først.

Nooen som vet mer rundt oppdatert MCU?

Hva er MCU?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg mener datamaskinene som styrer den store og lille skjermen. De burde vært oppgradert nå syns jeg..
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

chaglen

Sitat fra: mthoring på lørdag 22. juli 2017, klokken 23:07

Jeg hadde både premium interiør og vinterpakke.

Kan se ut som det kan være snakk om en kombinasjon av to eller flere av premium lyd, premium interiør og vinterpakke som gir reduksjon. Hadde du kun premium interiør, ikke vinterpakke?

Jeg bestilte både premium interiør og vinterpakke.

Kimpala

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 22. juli 2017, klokken 22:49

Jeg har fått 41k rabatt på x75d med alt utstyr. Men fortsatt 7k billigere nå
X
3

nivve

Sitat
Jeg har fått 41k rabatt på x75d med alt utstyr. Men fortsatt 7k billigere nå

Hvordan får du til det? Hvis jeg skulle bestilt min på nytt nå hadde den kostet 6150,- mer enn hva jeg betaler. Eneste endringen hadde vært inkludert oppgradert lader, og ingen alcantara på dash.

X75D 6-seter med alt utenom selvkjøring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Øggen

Ingen alcantara på dash?? Går dei tilbake til trist plastikk??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

alf00

Hei. Er i samme båt som mange andre her. Siden jeg bestilte har model s 75d jeg vil få utlevert  blitt raskere og billigere. Men så har det jo skjedd andre endringer også... Jeg fikk med DU oppgradering, men ikke dobbellader. Pris for bilen jeg får levert er 697500 inkl rabattene. Ny bil med tilsvarende specs  704500, men  med alle nye "bonustilvalg" som lys, luftfjæring og lader, er da inkludert. Jeg betalte 15000kr i depositum. Dvs pris for de nye tilvalgene er 22000kr for meg. Hva synes dere jeg bør gjøre? Er det verdt å avbestille?
Leveringen er den samme.  Av de nye tilvalgene er luftfjæring kanskje det største plusspoenget. Hvor mye høyere kan man heve bilen? Er baksetet mye bedre? Jeg trenger egentlig ikke dobbeltlader og lysoppgradering er ikke viktig.

Veldig usikker nå... :/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA