Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019

Startet av MyMuffin, onsdag 13. september 2017, klokken 08:11

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Navl1 på mandag 24. juli 2017, klokken 13:22
sitter med fingeren på knappen nå, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ta premium eller oppgradert AP. Er jo ingenting i premium jeg trenger, men ser den kan være kjekk for salg siden. AP har jeg lyst på fordi det er fancy, men trenger det heller strengt tatt ikke.

Det er jo 40-tusenkronersspørsmålet. Når det gjelder restverdi så er det greit å ha med mer utstyr, men det er ingen automatikk i at forskjellen i restverdi er 40 laken den dagen bilen skal selges. Finnes nok av eksempler på utstyr som koster mer når bilen er ny enn det bruktmarkedet er villig til å betale for.
Mitt tips: Kjøp det utstyret du liker selv, og som du synes er verdt mest. Er du 50/50 er premiumpakka kanskje det smarteste, ettersom AP kan aktiveres senere.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Tuten på mandag 24. juli 2017, klokken 14:17
Noen som vet om gratis superlading er fjernet ved referral?

Mulig noen hos DS kan svare på dette, men kan det være at en referral regnes som "oppbrukt" når bilen kanselleres?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Nasatech

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på mandag 24. juli 2017, klokken 14:23
Sitat fra: Tuten på mandag 24. juli 2017, klokken 14:17
Noen som vet om gratis superlading er fjernet ved referral?

Mulig noen hos DS kan svare på dette, men kan det være at en referral regnes som "oppbrukt" når bilen kanselleres?

Sorry. Feil bilde tidligere. En som kjøpte med min referral i går. Fikk bekrefter fri lading.

Nasatech

Jeg låste opp "secret level" og etter det skulle alle jeg henviste (opp til 50 stykker) få det [emoji106]

Tuten

Ok, flott.

Sendte mail til selger, men spørs om jeg får svar derfra. Litt på den slappe delen av spekteret.  ::)
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

Nasatech

Sitat fra: Tuten på mandag 24. juli 2017, klokken 14:28
Ok, flott.

Sendte mail til selger, men spørs om jeg får svar derfra. Litt på den slappe delen av spekteret.  ::)

Du får si ifra. Har en selger som jeg har kontakt med som er flink til å ta tak i ting ;)

SabreMan

Da jeg bestilte, var superlading inkludert, men jeg endret bestillingen noen dager senere, og da forsvant gratis superlading. Tesla bekreftet via e-post at jeg fortsatt skulle få superlading inkludert, og at dette skulle dukke opp i My Tesla innen 24 timer. Jeg tror det kom tilbake etter 7-10 dager.

Jeg mener at hvis du får henvisningsrabatt, får du også superlading siden eiere kan gi superlading OG 8000 kr. Har du det ene, skal du også ha det andre.

Skulle gjerne hatt luft og de andre tingene som nå er standard, men har samtidig lyst til å få bilen som er på vei, så jeg tror jeg beholder bestillingen. Det kommer sikkert noe mer nytt senere uansett. Tar det på neste bil hvis jeg føler at jeg trenger luft.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Softblue

Ang. showroomrabatt på bestilt bil.
Bilen er nå 2 oppgraderinger gammel og ennå ikke levert.
Jeg ser på pdf-en på MyTesla at opprinnelig pris på S75 rwd var 597.100,-.
Prisen er ikke redusert til ny pris i pdf-en.
Ny pris for S75 rwd etter prisendring er 577.100,-.
Prisreduksjonen er dermed 20.000,-.
Jeg er gitt en showroomrabatt på 23.350,-. Dette tilsvarer i grunn prisnedgangen.
Det er ikke gitt noen ytterligere rabatt for at bilen ikke har luftfjæring, adaptive hovedlys, interiørlys.
Det heller ikke gitt noen rabatt for at bilen ikke har performance upgraden fra 1. juli.
Lurer på hvor mye rabatt Tesla må gi for å få solgt den som inventory-bil?
Showroomrabatten synes således beskjeden.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

1000kwh

Sitat fra: Softblue på mandag 24. juli 2017, klokken 17:44
Ang. showroomrabatt på bestilt bil.
Bilen er nå 2 oppgraderinger gammel og ennå ikke levert.
Jeg ser på pdf-en på MyTesla at opprinnelig pris på S75 rwd var 597.100,-.
Prisen er ikke redusert til ny pris i pdf-en.
Ny pris for S75 rwd etter prisendring er 577.100,-.
Prisreduksjonen er dermed 20.000,-.
Jeg er gitt en showroomrabatt på 23.350,-. Dette tilsvarer i grunn prisnedgangen.
Det er ikke gitt noen ytterligere rabatt for at bilen ikke har luftfjæring, adaptive hovedlys, interiørlys.
Det heller ikke gitt noen rabatt for at bilen ikke har performance upgraden fra 1. juli.
Lurer på hvor mye rabatt Tesla må gi for å få solgt den som inventory-bil?
Showroomrabatten synes således beskjeden.
Har du 15000,- i dep kan det jo være verdt å bestille ny. Men du må jo vente lenge

Nasatech

krister461

Sitat fra: Softblue på mandag 24. juli 2017, klokken 17:44
Du får jo oppgraderingen. Dvs du får en bil som er raskere og 23000 billigere enn den du bestilte....

Prins_Phillip

För mig blev det avbeställa idag och beställa ny, förlorade 30.000 kr handpenning och inget Tesla ville/kunde göra åt det. Beställde den första för 1 uke sen.  >:(
Unnskyld min Norska Jeg er svensk

Nasatech

jcnorway

Sitat fra: Nasatech på mandag 24. juli 2017, klokken 14:25
Jeg låste opp "secret level" og etter det skulle alle jeg henviste (opp til 50 stykker) få det [emoji106]

Da har du fått en annen beskjed fra Tesla enn hva Tesla-Bjørn fikk da han spurte. Han hadde fått beskjed om at alle referrals fra nr 6 og oppover ikke fikk supercharging med hans link.
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

1000kwh

Sitat fra: Prins_Phillip på mandag 24. juli 2017, klokken 18:27
För mig blev det avbeställa idag och beställa ny, förlorade 30.000 kr handpenning och inget Tesla ville/kunde göra åt det. Beställde den första för 1 uke sen.  >:(
Til tross for at kontrakt åpner for å endre på konfig inne en uke?

Ser ikke lyst ut for meg da.. men, bilen ble jo billigere så det får bare være. :/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA