Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019

Startet av MyMuffin, onsdag 13. september 2017, klokken 08:11

« forrige - neste »

MyMuffin

Luftfjæring kan heves til 160mm mot standard fjæring sin 134mm.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

alf00

Er den forskjellen merkbar i det virkelige livet? Jeg har ikke noen store referansepunkt på bakkeklaring. Kommer fra en Golf IV stasjonsvogn..

1000kwh

Man bestiller jo på nett, så da gjelder vel 14 dagers angrefrist? Men dette er jo ikke en kjøkkenmaskin. Mulig reglene er forskjellige for biler. Surt med den lufta. Leser at bakkeklaring kan være problematisk for AWD med stålfjærer.

aness

Sitat fra: alf00 på søndag 23. juli 2017, klokken 02:21
Er den forskjellen merkbar i det virkelige livet?

Jeg kjører luftfjæring til daglig og de gangene jeg har hatt loaner uten så har jeg merket det, men det går gjerne noen km og forskjellene er på ingen måte store.
Hva som føles best kommer nok an på personlig preferanse og kjørestil.

Den store fordelen med luftfjæring er at bilen kan heves litt slik at du sitter med hjertet litt lavere i halsen på humpete grusveier og over feilkonstruerte fartsdumper.

Om det er verdt 22k må nesten du fortelle deg selv  :)

olvi

Hei folkens.
Er som dere ser blodfersk på forumet, og har heller ingen el bil erfaring.
Har bestemt meg for å bestille en 75D.
Tenkte å bruke en refferals kode, men når jeg legger den inn skjer det ingen ting med prisen.
Er dette programmet avsluttet? Er jo spesielt på jakt etter fri tilgang til superladerne.

olvi

Sitat fra: olvi på søndag 23. juli 2017, klokken 08:17
Hei folkens.
Er som dere ser blodfersk på forumet, og har heller ingen el bil erfaring.
Har bestemt meg for å bestille en 75D.
Tenkte å bruke en refferals kode, men når jeg legger den inn skjer det ingen ting med prisen.
Er dette programmet avsluttet? Er jo spesielt på jakt etter fri tilgang til superladerne.
Et par som har sendt meg sine referrallinker. Ingen av disse gir noen reduksjon i pris. Er derfor jeg lurer på om Tesla har avsluttet dette programmet?

krister461

olvi

Sitat fra: krister461 på søndag 23. juli 2017, klokken 08:37
Funker hos meg. Sjekk "vis valgte tilvalg" til høyre.
Ett eller annet med nettleseren. Byttet nettleser og da fungerte det.  :)

Orake1et

Har de også gjort en endring ift at de ikke tar innbytte lenger? Finner ikke innbytte-valget som jeg mener jeg fant før på nettsidene...

Kimpala

Sitat fra: nivve på søndag 23. juli 2017, klokken 00:30
Sitat
Jeg har fått 41k rabatt på x75d med alt utstyr. Men fortsatt 7k billigere nå

Hvordan får du til det? Hvis jeg skulle bestilt min på nytt nå hadde den kostet 6150,- mer enn hva jeg betaler. Eneste endringen hadde vært inkludert oppgradert lader, og ingen alcantara på dash.

X75D 6-seter med alt utenom selvkjøring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

X75 med alt blir med 41050kr i rabatt 912 tusen. Hvis jeg konfigurer nå blir det 905 tusen
X
3

Amoss

Sitat fra: 1000kwh på søndag 23. juli 2017, klokken 07:37
Man bestiller jo på nett, så da gjelder vel 14 dagers angrefrist? Men dette er jo ikke en kjøkkenmaskin. Mulig reglene er forskjellige for biler.

Nei, er ikke noe forskjell for biler. Men er en forskjell for produkter som "spesial produseres" ihht bestilling. Tesla kan derfor nekte å godkjenne angrefrist ihht norsk lov for bestilling av en ny skreddersydd bil, men neppe ved bestilling av en inventar-bil.

Men mener altså at Tesla selv har en global 14-dages "angrefrist" fra bekreftet bestilling der bilen enda ikke går inn i produksjons-køen slik at kunden kan få lov til å angre seg, dersom dette ikke har blitt endret på de siste årene. Dette er altså utenom den norske angrefristloven.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øggen

Står no:
kr. 30.000,00-depositium for å legge inn bestillingen din. Etter betalingen vil du kunne oppdatere designet eller avbestille for full refusjon i løpet av en uke.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Amoss

Sitat fra: Øggen på søndag 23. juli 2017, klokken 13:16
Står no:
kr. 30.000,00-depositium for å legge inn bestillingen din. Etter betalingen vil du kunne oppdatere designet eller avbestille for full refusjon i løpet av en uke.

Den 14 dagers reglen jeg nevnte over tror jeg aldri har vært offentlig informert om, eller for den sak skyld *lovet*. Men har sett flere både her i Norge mener jeg og også i andre land som har fått brukt den ved å kontakte litt oppover i systemet. Altså ikke bare ved å kontakte selger.

Den ene uken du snakker om er vel tiden man har for å bestemme seg for hva man skal bestille før man bekrefter bestillingen? Altså noe helt annen enn de 14 dagene jeg snakker om *etter* at bestillingen er bekreftet. Men som sagt - godt mulig dette har blitt endret på de siste årene.

De fleste her husker vel også den spesielle situasjonen da de introduserte "D" utgavene? Da valgte de vist i mange tilfeller å akseptere "angrefrist" selv for biler som alt var produsert og levert til landet - når man altså bestilte en ny "D" modell istedet. Men det var som sagt en helt spesiell situasjon. Om dette vi opplever nå også er en helt spesiell situasjon overlater jeg til andre å vurdere :)
ReservationId 364902

1000kwh

Sitat fra: Øggen på søndag 23. juli 2017, klokken 13:16
Står no:
Ser at det står: Ordrebetalingens status: Spesialbestilt kjøretøy.
Fra datoen du godkjenner denne avtalen, vil du ha én uke på deg til å be om
endringer i kjøretøykonfigurasjonen

Betyr kanskje fra man betalte depositumet og fikk oversendt vilkårene. Da er spørsmålet om vi bør få endre vår bil til luft. Den skal brukes til skogsveier/hytteveier av varierende kvalitet og føre

Amoss

Enda en kommende endring, rett nok neppe begrenset til 75 utgavene, er visstnok den nye girhendelen fra Model 3:

https://electrek.co/2017/07/23/tesla-model-3-autopilot-gear-selector/
SitatJoshua Spanoudakis got the latest Autopilot 2.0 update and found out that Tesla updated the onboard instruction manuals in his Model X, which now features the same new gear selector:

It's an interesting slip for Tesla since the gear selector is obviously not in the Model X... yet.
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA