Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon av EQ

Startet av Daruu, tirsdag 12. september 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

Mobileum

Sitat fra: gr på mandag 11. september 2017, klokken 08:45
i3 har som nevnt også større utfordringer enn andre med aktiv cruise.

Leafes adaptive cruise control virker vel ikke under 30 km/t? Egner seg da ikke til køkjøring slik som e-Golf.

02jan

Kaller du 257 cm kort på en bil på 400cm ?

er det.samne som BMW 3 serie fra 2000-2005. Sporvidden er på samme nivå som MB e klasse fra samme periode.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

geear

Sitat fra: Mobileum på mandag 11. september 2017, klokken 10:37
Sitat fra: gr på mandag 11. september 2017, klokken 08:45
i3 har som nevnt også større utfordringer enn andre med aktiv cruise.

Leafes adaptive cruise control virker vel ikke under 30 km/t? Egner seg da ikke til køkjøring slik som e-Golf.
Nå har vel ikke jeg skrevet noe om Leaf i det hele tatt, syns det er en totalt uinteressant bil, men så noe om at den nye nå får aktiv cruise til null, og om e-Golf 300km er inne i bildet så kan sikkert ny Leaf også være det - der bør rekkevidden være sikker uansett vær iallfall.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Mobileum

Leaf får adaptive cruise control som kan stoppe bilen (0 km/t), men den kan ikke aktiveres før bilen kommer opp i 30 km/t. Altså egner den seg ikke til køkjøring.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Mobileum på mandag 11. september 2017, klokken 14:05
Leaf får adaptive cruise control som kan stoppe bilen (0 km/t), men den kan ikke aktiveres før bilen kommer opp i 30 km/t. Altså egner den seg ikke til køkjøring.
Vet vi om acc vedvarer etter den er aktivert?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

geear

Sitat fra: Mobileum på mandag 11. september 2017, klokken 14:05
Leaf får adaptive cruise control som kan stoppe bilen (0 km/t), men den kan ikke aktiveres før bilen kommer opp i 30 km/t. Altså egner den seg ikke til køkjøring.
Det kan jo egentlig heller ikke e-Golf sin, du får ikke satt den lavere enn 30km/t mener jeg, men den holder farten til forankjørende bil også under dette, kjører ned til 0 og starter fra 0 (forutsatt at du ikke står mer enn tre sekunder og/eller trykker res eller et lite trykk på gassen). Hvis det derimot er slik at du må over 30km/t for å få aktivert den hver gang, så er det et problem.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Viking800

På min Volvo XC70 må jeg over 30 km/t dersom det ikke er en forankjørende bil som bilen kan følge.

Mobileum

#37
Slettet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA