Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Status Arctic Roads

Startet av Pilot, mandag 11. september 2017, klokken 19:36

« forrige - neste »

Pilot

Hei,

Er i ferd med å bestemme meg for å kjøpe Tesla S istedenfor å vente på Kona.

Ser på finn en del facelift 70D fra '16 og pre-facelift P85D fra '15 til ca. samme pris og km med omtrent like utstyrspakker.

Har dere noen råd for hvilken jeg burde gå for? 85D med lengre rekkevidde og kraftigere motor eller facelift 70D? Er det store kvalitetsforskjeller mellom facelift og prefacelift?

På forhånd takk.


chaglen

Du skrev, "70D fra '16 og pre-facelift P85D". Mente du P85D eller "bare" 85D? Hvis det er samme pris mellom 70D og P85D så MÅ du kjøpe P85D - selv uten facelift :)
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Pilot

P85D som er ca. 50' mer enn facelift 70D, eller vanlig 85D som er faktisk ca. 20' billigere enn facelift 70D.

Lytter gjerne på deres anbefalling siden jeg er helt fersk på Tesla markedet :)

lunitiks

Jeg har eid en ikke-facelift 70D i 2 år nå, og har prøvekjørt P85D. Enorm forskjell i "kick'et" du får fra stillestående/svært sakte fart.

Forskjellen mellom nyere 70D (som min) og facelift 70D er ikke større enn at du får et annet fjes, et annet (ikke dokumentert bedre) ryggekamera og kanskje en center console. Kanskje du får en nyere revisjon av MCU'en (touchskjermen) men jeg kjenner ikke store forskjellen. Tror både ryggekameraet og den siste revisjonen av MCU stort sett var forberedelser til AP2, uten særlige ytelsesforbedringer.

Konklusjon: Ville tatt en P85D til 50k ekstra foran en facelift 70D uten å tenke meg om :-)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

1000kwh

Sitat fra: lunitiks på torsdag 20. juli 2017, klokken 16:01
Jeg har eid en ikke-facelift 70D i 2 år nå, og har prøvekjørt P85D. Enorm forskjell i "kick'et" du får fra stillestående/svært sakte fart.

Forskjellen mellom nyere 70D (som min) og facelift 70D er ikke større enn at du får et annet fjes, et annet (ikke dokumentert bedre) ryggekamera og kanskje en center console. Kanskje du får en nyere revisjon av MCU'en (touchskjermen) men jeg kjenner ikke store forskjellen. Tror både ryggekameraet og den siste revisjonen av MCU stort sett var forberedelser til AP2, uten særlige ytelsesforbedringer.

Konklusjon: Ville tatt en P85D til 50k ekstra foran en facelift 70D uten å tenke meg om :-)
Får man ikke lakkert bil helt ned også? Det synes jeg utgjør mye på utseende

lunitiks

Glemte det, ja...

Glemte også at du vil få med de nye frontlyktene med "smooth" LED-stripe rundt (som jeg digger) i motsetning til de distinkte LED-diodene som omkranser pre-facelift herunder P85D. De nye lyktene er dessverre dårligere enn de gamle når det gjelder opplysing av veibanen
https://electrek.co/2017/02/01/tesla-model-s-fails-achieve-top-iihs-crash-rating/
https://forums.tesla.com/forum/forums/model-s-led-headlights
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

chaglen

Er ikke voldsom stor rekkevidde-forskjell på 70D og 85D. 70D holder fint mellom Superladere, for eks. Har 85D autopilot 1 aktivert? Kan være en god deal hvis den er 20k lavere i pris en 70D forutsatt at utstyret er ganske likt. Hvis du ønsker høy akselerasjon så er naturligvis P85D valget.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

snd

Har kjørt facelift 70D (begrenset 75 kWh), som lånebil, og har P85D. Jeg ser ingen forskjell i opplevd interiørkvalitet, bortsett fra at lånebilen så eldre ut (mye slitt skinn) enn min "gamle" bil. Hvis forskjellen i pris er 50 k, ville jeg valgt P85D. Se etter SU02 (sportsunderstell) og next gen seter foran+bak. Ville også lagt til noen kroner for Ludicrous.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

RonnyØ

Sitat fra: Pilot på torsdag 20. juli 2017, klokken 15:37
Hei,

Er i ferd med å bestemme meg for å kjøpe Tesla S istedenfor å vente på Kona.

Ser på finn en del facelift 70D fra '16 og pre-facelift P85D fra '15 til ca. samme pris og km med omtrent like utstyrspakker.

Har dere noen råd for hvilken jeg burde gå for? 85D med lengre rekkevidde og kraftigere motor eller facelift 70D? Er det store kvalitetsforskjeller mellom facelift og prefacelift?

På forhånd takk.
Så lenge P85Dn har Nextgen-seter -lett matte. Performance anyday
Husqvarna Automower 320

Mao

Har selv P85D fra mars -15, nylig oppgradert til Ludi. Har også kjørt facelift 70D/75D, og ble skuffet.
Ville garantert valgt P85D fra tidlig 2015 med sportsunderstell og nextgen seter frem og bak foran en facelift 70D/75D. Mye råere, og vesentlig bedre kjøreopplevelse med sportsunderstellet.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA