Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vibrerer.

Startet av Galemattis, mandag 11. september 2017, klokken 18:48

« forrige - neste »

Galemattis

Hei. Ny i gamet, vurderer sterk X.
Ser at det er en del inventory X90D, men reagerer at oppgitt kjørelengde er kortere på X90D enn X75D?  (har screenshot av 410km vs 413km). 0-100 oppgitt 5.0sek (90D) og 5.2sek (75D), ikke voldsom forskjell.

Så hvorfor velge 90D foran 75D hvis det ikke er forskjell?
I såfall kan man jo vurdere å vente på nedfellbar 2.rad, men er vel mulig man går glipp av kampanjerenten da...

Breezec

X75D har vel mer som 334 km typical rekkevidde. 413 km må ha vært med bilen innstilt til rated.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

Nasatech

Sitat fra: Galemattis på torsdag 20. juli 2017, klokken 14:18
Hei. Ny i gamet, vurderer sterk X.
Ser at det er en del inventory X90D, men reagerer at oppgitt kjørelengde er kortere på X90D enn X75D?  (har screenshot av 410km vs 413km). 0-100 oppgitt 5.0sek (90D) og 5.2sek (75D), ikke voldsom forskjell.

Så hvorfor velge 90D foran 75D hvis det ikke er forskjell?
I såfall kan man jo vurdere å vente på nedfellbar 2.rad, men er vel mulig man går glipp av kampanjerenten da...

Hei.

Har selv 90 og veldig fornøyd med det. Du vil få høyere hastighet på ladingen på SuC med 90. Det er ikke lenger lengde på 75 enn 90, men det er ikke så stor forskjell.

olavxxx

Hvis differansen i pris er stor, i favør x75d hadde jeg valgt den.
Som du sier er ikke rekkevidde eller ytelsesdifferansen veldig stor hvis du bestiller en -ny- x75d nå.
De nye har også høy-ytelseslader som standard.

spirrevipp

Hva slags prisforskjell er det snakk om mellom de du vurderer?

Jeg ville valgt X90 fremfor X75 hvis prisforskjellen var innafor og du ikke må gjøre noen store kompromisser på farge/utstyr hvis du velger inventory.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 20. juli 2017, klokken 16:24
Hva slags prisforskjell er det snakk om mellom de du vurderer?

Jeg ville valgt X90 fremfor X75 hvis prisforskjellen var innafor og du ikke må gjøre noen store kompromisser på farge/utstyr hvis du velger inventory.

Enig med spirrevipp. Det er no brainer [emoji6]

Galemattis

Ca 50k mer for 90D og premium (trenger ikke premium, men alle inventory 90 har visst premium)
Ligger an til 90D da.

spirrevipp

50k ekstra for 90D og premium er bra, jeg hadde slått til på flekken.  :+1:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Teslanewbie

ser at mange av de x90d som selges er med gammel AP ( AP1)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

spirrevipp

Tror faktisk jeg hadde tatt den dealen selv om X90 var med AP1 og X75 med AP2...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Epleskreller

Mer batteri er aldri feil på en batteribil :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Galemattis

Står kun "oppgradert autopilot"-> så dette må jo absolutt avklares.

olabt

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. juli 2017, klokken 17:58
ser at mange av de x90d som selges er med gammel AP ( AP1)

Hæ? Inventory er jo nye biler.. tesla har vel ikke produsert noen biler med ap1 siden de innførte ap 2..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

spirrevipp

Oppgradert autopilot er vel AP2, mens AP1 er merket enten "Original autopilot" eller "Autopilot hardware versjon 1 med bekvemmelighetsegenskaper" eller noe slikt?

Det beste er uansett å dobbeltsjekke med selger så det ikke er noen tvil.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

olabt

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 20. juli 2017, klokken 19:38
Oppgradert autopilot er vel AP2, mens AP1 er merket enten "Original autopilot" eller "Autopilot hardware versjon 1 med bekvemmelighetsegenskaper" eller noe slikt?

Det beste er uansett å dobbeltsjekke med selger så det ikke er noen tvil.

Dette stemmer. Oppgradert autopilot (ap2) er og et tillegg i speccen til 42k, mens ap1 bekvemmelighet....etc ca 25k om du ser i tilbehørs listen. Uansett om det er en ny inventory (og ikke cbo) er det meeeget usannsynlig at det finnes noen med ap1 så lenge etter overgang til ap2
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA