Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vibrerer.

Startet av Galemattis, mandag 11. september 2017, klokken 18:48

« forrige - neste »

Kim Kim

Sitat fra: olabt på fredag 04. august 2017, klokken 10:40
Sitat fra: msater på fredag 04. august 2017, klokken 10:20
Det skal ikke være lett... Jeg vurderer å droppe 90D og gå for 75D.   7-seter 75D blir jo ganske mye hyggeligere i pris. Jeg sendte en Mail til selger og han sa jeg allerede hadde fått 67k i rabatt og ikke ville fått noe mer.
.

Selgerne har jo ikke noe de skal ha sagt virker det som.. hadde sett ann noen dager hvertfall om det ikke er depositum-kritisk for deg og se om det dukker opp noe rabatt i speccen..

Har en kompis som gjerne vil ha en 90D som kanskje kan ta over om bilen er speccet etter hans behov
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

dissern

Sitat fra: Kim Kim på fredag 04. august 2017, klokken 15:49
Det skal ikke være lett... Jeg vurderer å droppe 90D og gå for 75D.   7-seter 75D blir jo ganske mye hyggeligere i pris. Jeg sendte en Mail til selger og han sa jeg allerede hadde fått 67k i rabatt og ikke ville fått noe mer.

Har en kompis som gjerne vil ha en 90D som kanskje kan ta over om bilen er speccet etter hans behov.

Selgerne har jo ikke noe de skal ha sagt virker det som.. hadde sett ann noen dager hvertfall om det ikke er depositum-kritisk for deg og se om det dukker opp noe rabatt i speccen..

Jepp, nå ser det jo ut som om depositumet går tapt om jeg bytter til ny bil. Har utfordrer selger på dette, men ikke fått svar. I så fall kan jeg bare vente. Kan man da velge å kansellere en bestilling helt frem til like før bilen skal leveres?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Galemattis

Spenner å høre om man får opp ytterligere rabatt på inventory X90D nå.
Så langt ingen endring på oppsettet på mytesla...

Nasatech

Sitat fra: dissern på fredag 04. august 2017, klokken 16:24
Sitat fra: Kim Kim på fredag 04. august 2017, klokken 15:49

Har en kompis som gjerne vil ha en 90D som kanskje kan ta over om bilen er speccet etter hans behov.

Jepp, nå ser det jo ut som om depositumet går tapt om jeg bytter til ny bil. Har utfordrer selger på dette, men ikke fått svar. I så fall kan jeg bare vente. Kan man da velge å kansellere en bestilling helt frem til like før bilen skal leveres?

Skriv salgskontakt nå og bare overfør bilen når du får den levert. Forskuddet til han som skal kjøpe den av deg kan være depositumet ;)

Galemattis

Har gått litt frem og tilbake med hva som kom billigst ut av 75 og 90. Men inntil videre evt rabatt er i vårt tilfelle ny 75d 15k billigere enn inventory 90d.
75d har da også premium HIFI som 90d ikke har.
Fordel 75d er jo fremdeles valgmuligheten til å velge farge og seteløsning, mens 90d har kort leveringstid.
Tror nok vi beholder 90d-bestillingen, klarer oss uten HIFI og kjipt å tape depositum og få lengre leveringstid. 

nivve

Til dere som vurderer å bytte 90D mot 75D: Husk at ingen av dere får superlading om dere bytter bil  ;)

Så fremt ikke Tesla lar dere registrere bilene direkte i hverandres navn.

dissern

Sitat fra: nivve på fredag 04. august 2017, klokken 18:58
Til dere som vurderer å bytte 90D mot 75D: Husk at ingen av dere får superlading om dere bytter bil  ;)

Så fremt ikke Tesla lar dere registrere bilene direkte i hverandres navn.

Ikke helt riktig, vi bruker jo gjerne en referral code og får superlading på den måten.

Knut Røe

Ikke hvis dere bytter bil etter den er kjøpt.
Husk det følger bare første eier, etter det er det borte.

dissern

Inventory bilen jeg har i bestilling hadde aldri superlading inkludert i hele bilens livstid, der får jeg superlading basert på Referral. Akkurat samme vil det være om jeg kansellerer denne og legger inn bestilling på ny X75. Merk at det er snakk om å kansellere en bestilling på Inventory X90, ikke selge den etter mottak :)

olabt

Sitat fra: Galemattis på fredag 04. august 2017, klokken 18:14
Har gått litt frem og tilbake med hva som kom billigst ut av 75 og 90. Men inntil videre evt rabatt er i vårt tilfelle ny 75d 15k billigere enn inventory 90d.
75d har da også premium HIFI som 90d ikke har.
Fordel 75d er jo fremdeles valgmuligheten til å velge farge og seteløsning, mens 90d har kort leveringstid.
Tror nok vi beholder 90d-bestillingen, klarer oss uten HIFI og kjipt å tape depositum og få lengre leveringstid.

Sammer her. men har 11k forskjell i favør 75..+ manglende hifi..  og måtte ta 2. valget på farge da..

Men det er jo fremdeles en akseptabel pris å betale for 90 batteri kontra 75, spør du meg... Men krysser fingra for ytterligere avslag ;) var helt klart en bedre deal før dagens nedgang.
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

dissern

Besparelsen for oss å gå fra X90D inventory til ny X75 hvor X75 har samme spec (men premium hifi i tillegg) er faktisk så mye som 85k. Dersom jeg gjør de endringene på ny X75 som jeg gjerne vil ha (6 seter, FSD, vinterdekk, premium hifi) så er besparelse 37k om jeg beholder depositum, selger skulle prøve å få dette til. Det er tilstrekkelig for å tippe i favør av kansellering tenker jeg.

dissern

PS! Synes det er litt morsomt når noe av der første konemor utbryter når vi setter oss ned for å sammenligne og bestemme oss for hva vi vil gjøre at "de må jo senke prisen på inventory bilene, mange vil vel avbestille nå?!" :)

Vi har ikke fått showroom discount på vår inventory, kun adjusted price reduction. Vet om andre som har fått begge deler, da ville saken stilt seg annerledes for oss.

olabt

Sitat fra: dissern på fredag 04. august 2017, klokken 23:30
PS! Synes det er litt morsomt når noe av der første konemor utbryter når vi setter oss ned for å sammenligne og bestemme oss for hva vi vil gjøre at "de må jo senke prisen på inventory bilene, mange vil vel avbestille nå?!" :)

Vi har ikke fått showroom discount på vår inventory, kun adjusted price reduction. Vet om andre som har fått begge deler, da ville saken stilt seg annerledes for oss.

Ser den.. antar dere har bestilt inventory bilen etter forrige prisjustering var gjort alt?
Hadde gått all inn på å få flytte depositum i din situasjon ja..  premium hifi kosta vel 25k før det ble slått sammen og da har du diff på 110k som bli fryktelig stivt for såpass lite forskjell..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

cirys1

Sitat fra: dissern på fredag 04. august 2017, klokken 21:43
Besparelsen for oss å gå fra X90D inventory til ny X75 hvor X75 har samme spec (men premium hifi i tillegg) er faktisk så mye som 85k. Dersom jeg gjør de endringene på ny X75 som jeg gjerne vil ha (6 seter, FSD, vinterdekk, premium hifi) så er besparelse 37k om jeg beholder depositum, selger skulle prøve å få dette til. Det er tilstrekkelig for å tippe i favør av kansellering tenker jeg.
Min inventory 90d blir ca 7k dyrere(enn en 75d) med samme spekk minus lydpakken som ligger i premium pakken nå.. Tenker at det er verdt det..  :)

msater

Sitat fra: cirys1 på lørdag 05. august 2017, klokken 01:06
Min inventory 90d blir ca 7k dyrere(enn en 75d) med samme spekk minus lydpakken som ligger i premium pakken nå.. Tenker at det er verdt det..  :)

Min inventory var 7k dyrere før begge prisjusteringene, men siden det ikke har kommet noe mer er diffen nå 52k. Har kun "showroom discount".  Bestilt 21/7, dagen før første justering.

DS sier at endelig faktura og pris vil være klart minimum en uke før levering, men ingen hint i hvilken retning den vil gå (ser ut en standardmail sendt til alle som har spurt).

Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA