Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vibrerer.

Startet av Galemattis, mandag 11. september 2017, klokken 18:48

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: mhtofte på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:00
Reserverte ein X75D inventory i går. Ser i dag at ny bil med samme konfig vil koste mindre, selv om eg trekker i fra dei 8000 når eg legger inn min refferal kode. Er det nokon med samme oppsett som har fått noko meir avslag enn vist showroom discount på sin bestilling, eller er prisen sånn som den bør?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bare be om å få overføre depositum til en ny x75d, så speccer du tilsvarende til lavere pris (da får du også mer standardutstyr, samt du kan velge fargen du vil ha, du vet du får siste revisjon på bakre DU osv.).

dissern

En slik overføring av depositum fra en inventory x90 jeg har bestilt til en ny x75 er vanskelig. Med mindre selger finner en ny kjøper på x90 så vil han ikke overføre.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

olavxxx

Sitat fra: dissern på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:30
En slik overføring av depositum fra en inventory x90 jeg har bestilt til en ny x75 er vanskelig. Med mindre selger finner en ny kjøper på x90 så vil han ikke overføre.
Der sier du noe, inventory har vel ikke "åpent kjøp" den første uken.
Det tenkte jeg ikke på :-)

msater

Sitat fra: dissern på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:30
Om de legger din X90 på tesla.com forsvinner den vel fort? Det gjorde iallefall alle de som har ligget der før? Det er fortsatt en god deal hvis farge og antall seter faller i smak :)
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

dissern

Skulle jeg tro, men selger vil ikke dette.

cirys1

Sitat fra: dissern på tirsdag 08. august 2017, klokken 20:13

Det er regionsjefene som bestemmer om man får lov til og overføre depositium, det var ihvertfall det jeg fikk høre når jeg byttet ifra 75d til 90d..

olavxxx

Sitat fra: dissern på tirsdag 08. august 2017, klokken 20:13
Hva ble sluttprisen din med rabatt da? specs?

furyfax

Hvis det er noen som vurderer å kansellere sin X90 (5 seter) og som har fått god rabatt
( Pris < 850k), ta gjerne kontakt.
Jeg har en X75 på vei, men levering er ikkje før sept/okt og er litt utålmodig nå kjenner eg.
(obsidian black, hengerfeste, vinterpakke, oppgradert AP, svart skinn m karbon og 5-seter og ferdig produsert 24.07).

budakand

Vurderer å avbestille min X90D, standart sort, 7 seter med alt bortsett fra selvkjøring og HiFi. Har fått adjusted price reduction på 67.000,-. Sluttpris 892.000,-. Det som frister er ny X75D med 7 seter, hvit metallic og  AP2 til 742.000,-. Da sparer jeg 150.000,- minus 30.000,- i tapt depositum. Totalt besparelse 120.000,-. Dette frister veldig, men tapt depositum er det sure eple som ikke frister... What to do?

ludwig_holberg

Greit å ha i mente at om 7 seter er noe du trenger i det daglige, så er det småbøklete å bruke de bakovervendte i Model S mtp inn- og utklatring, og fastspenning av seler. Men det er vel samtidig en fordel sikkerhetsmessig at de tillater å sitte bakovervendt og med fempunktssele frem til man er ca 10 år.

Elkjell

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. august 2017, klokken 18:58
Reserverte ein X75D inventory i går. Ser i dag at ny bil med samme konfig vil koste mindre, selv om eg trekker i fra dei 8000 når eg legger inn min refferal kode. Er det nokon med samme oppsett som har fått noko meir avslag enn vist showroom discount på sin bestilling, eller er prisen sånn som den bør?

Jeg har en inventory x75 i bestilling og har fått begge de siste prisavslagene. Hos meg står har de lagt dem inn i spec. Er de kanskje trukket fra i prisen  før du bestilte ?

solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

furyfax

Sitat fra: Elkjell på onsdag 09. august 2017, klokken 10:28
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. august 2017, klokken 18:58

Jeg har en inventory x75 i bestilling og har fått begge de siste prisavslagene. Hos meg står har de lagt dem inn i spec. Er de kanskje trukket fra i prisen  før du bestilte ?
Kan du dele view spec bildet eller eventuelt si hva du har fått i rabatt og sluttpris?

msater

Sitat fra: budakand på onsdag 09. august 2017, klokken 09:58
Vurderer å avbestille min X90D, standart sort, 7 seter med alt bortsett fra selvkjøring og HiFi. Har fått adjusted price reduction på 67.000,-. Sluttpris 892.000,-. Det som frister er ny X75D med 7 seter, hvit metallic og  AP2 til 742.000,-. Da sparer jeg 150.000,- minus 30.000,- i tapt depositum. Totalt besparelse 120.000,-. Dette frister veldig, men tapt depositum er det sure eple som ikke frister... What to do?
Mye penger å spare om du klarer deg med stoffseter,  ikke premium, og 90-batteri.

Hvit 75D, 7-seter med premium og "skinn" ligger på 825. Så du betaler i praksis 67k for 90-batteriet som kostet 90k ekstra når det var i salg, og da uten hifi.

Jeg er i relativt samme situasjon bortsett fra at jeg har booket og ønsker 6-seter og kommer da noe heldigere ut pga sinnsyk pris på 6s nå.

Men så var det det sure eplet, vurderte du å gjøre dette før 75D ble satt ytterligere 30k eller ble det først aktuelt nå?

Det kan jo også hende at inventory 90 får mer prisavslag (enkelte har fått 20-70k mer enn meg), så kan være verdt å vente noen uker å se.. 30k ryker vel uannsett om man gjør nå eller dagen før levering.
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

budakand

SitatDet kan jo også hende at inventory 90 får mer prisavslag (enkelte har fått 20-70k mer enn meg), så kan være verdt å vente noen uker å se.. 30k ryker vel uannsett om man gjør nå eller dagen før levering

Snakket med selger i dag. Ut fra det han sa var det ikke mulig å få mer avslag selv om jeg argumenterte med at flere har fått mer enn meg. Bytte til X75 ble mer aktuelt med den siste prisreduksjonen. I tillegg er fruen skeptisk til hvite seter...

dissern

Sitat fra: budakand på onsdag 09. august 2017, klokken 13:01
SitatDet kan jo også hende at inventory 90 får mer prisavslag (enkelte har fått 20-70k mer enn meg), så kan være verdt å vente noen uker å se.. 30k ryker vel uannsett om man gjør nå eller dagen før levering

Snakket med selger i dag. Ut fra det han sa var det ikke mulig å få mer avslag selv om jeg argumenterte med at flere har fått mer enn meg. Bytte til X75 ble mer aktuelt med den siste prisreduksjonen. I tillegg er fruen skeptisk til hvite seter...

Men du mister da depositum ved bytte til ny X75? Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA