Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vibrerer.

Startet av Galemattis, mandag 11. september 2017, klokken 18:48

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: morpheos på søndag 06. august 2017, klokken 12:23
Bekreftet 19 juni, bestilt rett før den gikk ut av sortimentet.

Aha. Kult. Når er forventer levering på den? Har Model X90 selv og er veldig fornøyd. På turen til Sveits så så hadde jeg alltid 110+ ved lading på SuC opp mot 60% SoC.

morpheos

Rundt 65.000. Uten at jeg har finregnet på det så tror jeg det tilsvarer differansen på sammenslåing av pakkene. Jeg hadde både premium, lyd, vinter og hengerfeste.

Edit: 19. August i følge selger. Gleder meg hinsides og spammer MarineTraffic og UECC flere ganger om dagen, men fremdeles ikke VIN-treff på UECC.

dissern

Så var det dette med mulig ny prisendring da på inventorybiler som er på vei. Jeg forstår det slik at 24 juli var en avgjørende dato, da ble det gjort en prisjustering som fikk påvirkning på Inventory x90 på vei. Nå er det jo nettop kommet ny prisjustering på nye x75/x100, pris på 7-seter er gått ned omlag 9k. Jeg har en inventory x90 på vei med 7 seter som er oppgitt i spec til gammel pris. Er det sannsynlig at det kommer prisjustering nå også?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

morpheos

Fikk e-post fra selger nå, og har fått prisreduksjon på toppen, så totalt er prisen på min 90D (ny, ikke inventory) justert ned 85.000 siden jeg bestilte. Det er rimelig ok.

dissern

Sitat fra: morpheos på søndag 06. august 2017, klokken 17:13
Fikk e-post fra selger nå, og har fått prisreduksjon på toppen, så totalt er prisen på min 90D (ny, ikke inventory) justert ned 85.000 siden jeg bestilte. Det er rimelig ok.

Det er jo veldig bra! Fikk du denne prisreduksjonen nå nylig og hvor mye fikk du i reduksjon? Når bestilte du bilen?

morpheos

Fikk e-post fra selger; jeg fikk først en automatisk reduksjon (showroom discount) etter endringene i pakkene på 64.250. Fikk nye spec nå fra selger på e-post, MyTesla er ikke oppdatert enda, men har fått en pricing adjustment på toppen av discount. Totalt er jeg oppe i ca. 87' + referral, så begynner å bli en rimelig god deal dette. Bestilte vel 6. juni, og bekreftet 19 juni.  Betaler ca. 925' for en ny 90D med:

- Pearl white
- Ultrahvite seter
- Karbonfiber
- 6 seter
- Oppgradert autopiliot (ikke selvkjørende)
- Premiumpakke (inkl. lyd)
- Vinterpakke
- Hengerfeste
- 19" vinterdekk

Når jeg ser på finn.no så har jeg mye sympati med de som nå forsøker å selge biler med lignende konfig og 10-15' på telleren til 70-80' mer enn jeg gir.

akseln

Er i akkurat situasjon som deg @morpheos. Bestilte X90D 19.6 og stort sett samme config bare med midnight silver, svarte seter og selvkjøring. Da regner jeg med at jeg også får >20K til i rabatt.  :+1:

morpheos

Ja, vil tro det. Min var manuell, så virker som de går gjennom salgene sine og fikser opp.

akseln

Får sende en mail til selger i morgen for å høre. Regner med det løser seg. Sist jeg snakket med han sa han også forventet levering i midten av august, men det tar jeg med en klype salt. Tror ikke de har helt kontroll. Mistenker også at tracking av VIN nå ikke fungerer for noen båter lenger. Begynner å bli litt lei av å sjekke  ::)

dissern

Fullstendig bingo dette, fikk svar fra selger nå på spm om denne siste prisreduksjonen kom på inventory x90 jeg har i bestilling. Svaret var "nei". Heldig dere som har trukket vinnerloddene!

cirys1

Sitat fra: morpheos på søndag 06. august 2017, klokken 17:30
Fikk e-post fra selger; jeg fikk først en automatisk reduksjon (showroom discount) etter endringene i pakkene på 64.250. Fikk nye spec nå fra selger på e-post, MyTesla er ikke oppdatert enda, men har fått en pricing adjustment på toppen av discount. Totalt er jeg oppe i ca. 87' + referral, så begynner å bli en rimelig god deal dette. Bestilte vel 6. juni, og bekreftet 19 juni.  Betaler ca. 925' for en ny 90D med:

- Pearl white
- Ultrahvite seter
- Karbonfiber
- 6 seter
- Oppgradert autopiliot (ikke selvkjørende)
- Premiumpakke (inkl. lyd)
- Vinterpakke
- Hengerfeste
- 19" vinterdekk

Når jeg ser på finn.no så har jeg mye sympati med de som nå forsøker å selge biler med lignende konfig og 10-15' på telleren til 70-80' mer enn jeg gir.

Stod det lydpakke i din? For det er bare den nye premium pakken som oppgradert lydpakke er med i.
Jeg har nesten samme men 7s, ikke karbon, 19toms v.hjul, ikke skinn og selvkjøring aktivert, jeg endte på 850k.

Sitat fra: cirys1 på søndag 06. august 2017, klokken 11:06
Sitat fra: morpheos på søndag 06. august 2017, klokken 17:13

Alle inventory er nye biler som enten har blitt avbestilt av private eller Tesla butikker.

morpheos

Jeg bestilte med lyd i utgangspunktet - dvs. både premiumpakken og lydpakken - men ja, det står både Premium Interior Package og Premium Sound på specs.

Edit: merkelig at du ender så mye under meg? Karbon er bare 2k, og 6-seter var bare 25k når jeg bestilte. Hvis du har med selvkjøring burde du vel ende på samme omtrent? Ja, jeg er klar over at inventory biler er nye, men det har tidligere vært skilt mellom å bestille inventory og bestille og designe helt ny bil. Både mtp. pris, leveringstidspunkt og ikke minst at du selv får velge.

cirys1

Sitat fra: morpheos på søndag 06. august 2017, klokken 22:33
Jeg bestilte med lyd i utgangspunktet - dvs. både premiumpakken og lydpakken - men ja, det står både Premium Interior Package og Premium Sound på specs.

Edit: merkelig at du ender så mye under meg? Karbon er bare 2k, og 6-seter var bare 25k når jeg bestilte. Hvis du har med selvkjøring burde du vel ende på samme omtrent? Ja, jeg er klar over at inventory biler er nye, men det har tidligere vært skilt mellom å bestille inventory og bestille og designe helt ny bil. Både mtp. pris, leveringstidspunkt og ikke minst at du selv får velge.

Det er sikkert derfor min er så mye billigere, du har spekket den selv mens jeg "hjelper Tesla" og bli kvitt en bil, ikke spekket selv.
Første gang jeg så at 90D hadde blitt så mye billigere og ringte inn så hadde de over 50 biler.
Det eneste jeg hadde som absolutt krav var mørkt interiør og midnight silver da fikk jeg 7 stk og velge i.

dissern

Er nok noe annet, jeg har en inventory X90 i bestilling som jeg ikke har speccet selv, men har ikke fått særlig med rabatter.

akseln

Han skrev vel «ikke skinn og selvkjøring». Oppfattet det som ingen av disse og og det utgjør vel over 50k.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA