Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vibrerer.

Startet av omart, mandag 11. september 2017, klokken 16:04

« forrige - neste »

omart

Hei, har ett par 22" 9" bredde felger som vil passer til bilen ,men er ikke sikker på hvilken dimensjon dekk som passer på disse felgene og på Model X.

Takker for hjelpen.

Nasatech

omart

Takker for svar, men ikke helt det jeg ser etter. Ønsker ikke staggerd hjul på bilen og ønsker så mye gummi so mulig på 22" så ville derfor vite hva som ville passe på en 22" felg samt passe model X bilen.

Hadde de på Model S, men der var profilen 30. Måtte skifte dekk hvert år (kjører ca 30 000 i året). Håpet på å få det forbruket ned på X'en.

Takker for infoen.

jlan

Det er vel 265/35 R22 som er største bredde anbefalt for  9" felger, og vel også største dimensjon anbefalt foran .

Merk også at dekkene bak skal ha minimum LI 106. Det kan være vanskelig å finne i den dimensjonen. Det finnes i 265/40R22, men de kan bli litt store, ihvertfall for forhjulene (det er ikke mye klaring til øvre bærekule).

Felgene må også ha tilstrekkelig vekt rating.

https://tiresize.com/calculator/
https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=35
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

omart

Takker for hjelpen. Viss dette er dimensjonen som kan brukes på X så har jeg funnet noen dekk med 106V. Da blir det bestilt og testet ut.

olavxxx

Sitat fra: omart på fredag 21. juli 2017, klokken 12:35
Takker for hjelpen. Viss dette er dimensjonen som kan brukes på X så har jeg funnet noen dekk med 106V. Da blir det bestilt og testet ut.
Du har sjekket at felgene har høy nok lastindeks sant?

omart

jlan

900 kg burde være  OK for 75D og 90D (maks aksellast bak <1800kg),  og hastighetsklasse V  for 75D (Maks hastighet<240 km/t). Men det er noen uklarheter i tabellen over (som er identisk med den i manualen i min 90D).  En ting er at LI er satt høyere enn det aksellast bak tilsier (1785 kg på min bil, skulle tilsi LI 104). Om da felgens styrke også skal være tilsvarede høyere er det ikke sagt noe om.  Videre anbefales hastighetsklasse V (240 km/t) for 20" Continental dekk, selv om topphastighet for min bil er oppgitt til 250 km/t. 
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA