Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 22 kw lading hjemme

Startet av svivel, søndag 10. september 2017, klokken 13:30

« forrige - neste »

svivel

Lading ute i distriktene på semi-hurtiladere ser ut til å by på et problem, om man ikke har gått til innkjøp av Teslas Chademo-adapter. Jeg har ennå ikke funnet ut hva denne laderen koster, men det aner meg at den er relativt dyr. Men er dette noe man må ha, om man beveger seg utenfor Superlader-nettverket? ???

krister461

Har klart meg fint uten i tre år, men har bestilt via tocn med 35% rabatt nå. :)

BømloBjørn

'orginal' pris på denne er 4864,- kjøpt his tesla. (august 2016)

men som nevnt over... TOCN medlemmer får 35% rabatt på disse [emoji6]

Man MÅ ikke ha, men dersom du kjører mye i grisgrendte strøk vil jeg anbefale det ja. Da kan du lade 'over alt'.... der leaf kan hurtiglade kan du da lade også...

Men husk på at det kan være ladekø på disse... siden det lfte er bare 1 hurtiglader...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ellemelle

Model 3 lanseres om 11 dager. Hvis den kommer med CCS vil Tesla mest sannsynlig begynne å selge CCS-adaptere i steden for Chademoadaptere.

sjokomelk

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:09
Model 3 lanseres om 11 dager. Hvis den kommer med CCS vil Tesla mest sannsynlig begynne å selge CCS-adaptere i steden for Chademoadaptere.
CCS-standarden tillater ikke adaptere. Så det vil nok ikke skje. :'(
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

jlan

Det burde ikke være så komplisert for Tesla å lage en fast CCS tilkobling for ettermontering. Men det begynner å bli mange som skal lade på CCS.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på onsdag 19. juli 2017, klokken 09:22
Har klart meg fint uten i tre år, men har bestilt via tocn med 35% rabatt nå. :)

Ja, det avhenger jo veldig av bruksmønsteret. Jeg er helt avhengig av min, nærmer meg 1000kWh ladet på CHAdeMO hittil i år...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:09

Det er lengre til den europeiske versjonen skal produseres, og det er fremdeles uklart hva slags lademuligheter som kommer på den europeiske versjonen.

Jeg forventer egentlig at den europeiske versjonen av Model 3 kommer med kontakt for CCS-lading, med støtte for ladehastighet opp til 100kW eller mer. Alt annet vil være veldig skuffende.

Men: CCS-standarden eksisterte jo da Tesla startet produksjonen av Model X, og Tesla hadde jo mulighet til å legge til CCS-lading på den europeiske versjonen av Model X, uten at det skjedde. I og med at verken nyproduserte Model S eller Model X har fått kontakt for CCS, så ser jeg litt mørkt på om Tesla kommer til å tilby CCS-lading på Model 3. Dessverre.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA