Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading for Dummies -en nybegynnerguide.

Startet av E_S, lørdag 09. september 2017, klokken 20:30

« forrige - neste »

E_S

Noen erfaring med hvor mye man må godsnakke, smiske, manipulere og innynde seg for å få aktivert tåkelys som man selv har skiftet? :P
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

lunitiks

Godsnakking, smisking, manipulerering og innynding er vel ikke nødvendig når man har tåkeprating!

Mn seriøst, jeg abonnerer på denne i fall noen har en glup løsning
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

E_S

Bakgrunnen er at jeg har godt sandblåste lys uten tåkelys og godt kunne tenke meg å bytte disse når jeg skal fikse et par lakkskrammer på fangeren. Finner lett lys med tåkelys brukt og rimelig fra USA. Da får man også det amerikanske sidemarkeringslyset/refleksen som jeg synes ser bra ut.

Utfordringen er å få aktivert dette når det både er "feil" del og egenmontert. Vet at Møller gjerne gjør sånt på VAG for en rimelig penge, men mistenker at cover-my-ass-holdningen til Tesla gjør det verre der i gården..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

lunitiks

Jepp, skal nok godt gjøres å få tesla til å ordne dette. Høres ut som du trenger r00t eller det forslaget jeg gjerne kunne tenkt meg å høre om selv...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

E_S

Alternativt skaffe seg "inside contacts" som kan kode det litt innimellom uten at det nødvendigvis blir et verkstedoppdrag av det..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sandvika

Er det noen gang noen som har fått kodet om noe som helst? Tenker at siden både ap2 og  75kwh batteri nok bare er en bryter som skal flippes så er det sikkert svært streng kontroll på dette.

E_S

Jeg vil tro at det logges på en slik måte at det er kontroll på betalingspliktige oppgraderinger og software i forhold til VIN, men at de utallige småplukktingene som kan programmeres trolig kan fikses i Tesla Toolbox ganske enkelt..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

olavxxx

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:42
Er det noen gang noen som har fått kodet om noe som helst? Tenker at siden både ap2 og  75kwh batteri nok bare er en bryter som skal flippes så er det sikkert svært streng kontroll på dette.
AP2 trenger vel den nye Nvidia maskinvaren + flere (og andre) kameraer?

E_S

Da har i hvert fall bilen fått US-tåkelys foran. Kurvelys hadde jeg fra før og de funker som normalt, men selvfølgelig virker ikke tåkelys og sidemarkeringslys. Skal inn til Tesla for noe reklamasjonssmåplukk om en uke, skal prøve å smile pent og sondere muligheten for å få slått på i det minste tåkelysene med det samme de har bilen. :P
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Daniel80

Jeg kunne tenkt meg å få kodet opp kjørelysene fra 2000lumen norsk standard til 3100lumen som er standard alle andre plasser! 
X100D April 2019 m/285/35-22 square

Lynet

Sitat fra: Daniel80 på søndag 08. oktober 2017, klokken 20:03
Jeg kunne tenkt meg å få kodet opp kjørelysene fra 2000lumen norsk standard til 3100lumen som er standard alle andre plasser!
Det er nok nærlysene du mener. Kjørelys er LED-stripene som lyser på dagtid.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Er det bare nærlysene som er begrenset? Disse ledlysene dumper mesteparten av lyset ned på veien alt for nær bilen og er ikke så mye å skryte av. Mer lys vil bare gi mer egenblending.

E_S

Sikker på at det ikke menes de små LED-stripene nede i tåke/svinglysene som lyser sammen med DRL (og kanskje park også) på USA-biler? De er så svake at de ikke gir noe blending i mørket. Skulle gjerne hatt dem (og de orange sidemarkeringslysene) aktivert, men jeg mistenker at den dagen Tesla i Norge går med på å kode inn det er den dagen det flyr rosa elefanter rundt i nabolaget.. :P

Om det er snakk om xenon-lysene er det jo lett å oppgradere, men man må fysisk bytte ballast, en kabel og pære på hver lykt. Har gjort det og det hjalp en god del.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

E_S

Var innom på Grorud i dag for noe annet og tok sjansen på å undersøke dette med det samme. Han fyren jeg fikk snakke med sto knallhardt på at Tesla ikke under noen omstendigheter aktiverer noe som helst utstyr de ikke selv har levert og montert, enda jeg kjenner til at dette har blitt gjort tidligere.

Jaja, da er det bare å sjekke videre med f.eks. Brumunddal som virker litt mer løsningsorienterte, og om ikke det heller funker får man sjekke utenlands. Worst case vet jeg at det er noen russere/ukrainere som kan gjøre alt mulig. :D
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA