Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New rear seats..

Startet av lunitiks, lørdag 09. september 2017, klokken 16:37

« forrige - neste »

lunitiks

Har de nye 75-bilene (S/X) nå begynt å komme med et 85- eller 90 kWh-batteri?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/btx8-battery-code-on-a-75d-or-is-it-a-85d.93884/

Design Studio html-koder:

75/75D: "battery-option-image BTX5 NinetykWh"
100D: "battery-option-image BTX6"
P100D: "battery-option-image PX6D"

Model X:

75/75D: "battery-option-image BTX5 D NinetykWh MODELX"
100D: "battery-option-image BTX6 D NinetykWh MODELX"
P100D: "battery-option-image PX6D D MODELX"
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuten

Vet du hva gammel option code på batteri var for 75D?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

krokus

Var ikke det også BTX5 for 75-batteriet?
Googlet koden nå. Innlegg fra januar 2017:

"The option code for AWD is still the same (DV4W) however a 60kWh battery is BX60. 75kWh=BTX5. 90kWh=BTX4 and P100D=PX6D."

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-s-rest-api.13410/page-92
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Tuten

Den nye koden det er snakk om er vel BTX8 ?
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

krokus

2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Tuten

Ser ut til at det er MS de refererer til på TMC-forumet.

Hadde vært meget greit for min del om det er et større batteri i de nye bilene.  :)
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

lunitiks

#6
75-versjonen begynner i så fall å bli et rimelig godt kjøp  :laugh:


EDIT: Kan det være så enkelt at Tesla bare prøver å få unna usolgte 85- og 90-pakker, ved å stappe de inn i 75-biler og strupe de via SW?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krokus

Bekreftet S 75D i slutten av mai med levering i aug/tidl.sept.
Fikk hvert fall med meg prisreduksjonene i vår og bedre akselerasjon.
Hadde jeg fått med et 90-batteri i tillegg hadde det jo vært helt fantastisk. Men står BTX5 i min kode, og hvis det stemmer at BTX8 er 90-batteri, så er nok det løpet kjørt for meg.
Blir spennende å høre om eventuelle bekreftelser på dette.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

MyMuffin

Har ihvertfall btx5 på min 75D som ble bekreftet 29/6 og står per nå i produksjon.

Er på VIN207XXX

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

lunitiks

Du får ta dette med en dynge salt, men etter "BTX5" står det "NinetykWh" i html-koden på designstudio ...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Det var jo en gang da det "krydde" av brukte 90/90D på tesla.com. Nå står det følgende:
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

AttackOfTheMac

I og med at ryktene sier Model 3 kommer med 75 i første omgang er det jo veldig sannsynlig at S får høyere.
Vil være rart om S skal gi lavere rekkevidde enn 3.
Tror 75 vil utgå på S og X veldig snart.

MyMuffin

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 18. juli 2017, klokken 13:25
Du får ta dette med en dynge salt, men etter "BTX5" står det "NinetykWh" i html-koden på designstudio ...

Kan ikke dette bare være gjenbruk av bilde?
Tror jeg skal ta dette med en stooor klype salt ja :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

MyMuffin

Sitat fra: Thorbjorn på tirsdag 18. juli 2017, klokken 13:46
I og med at ryktene sier Model 3 kommer med 75 i første omgang er det jo veldig sannsynlig at S får høyere.
Vil være rart om S skal gi lavere rekkevidde enn 3.
Tror 75 vil utgå på S og X veldig snart.

At det største og dyreste på model 3 blir basis på model S høres ikke så dumt ut i min verden. Samtidig så får de færre forskjeller i produksjonen.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

AttackOfTheMac

#14
I og med at 3 er mindre og lettere vil da 75 på 3 gi lengre rekkevidde enn 75 på S.
Visst de prøver å upsell til S er ikke det noe sjakktrekk tror jeg.

De sparer ikke noe på produksjoner. Batteriene på 3 og S har fysiske forskjellig størrelse og forskjellig type celler.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA