Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New rear seats..

Startet av lunitiks, lørdag 09. september 2017, klokken 16:37

« forrige - neste »

lunitiks

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 18. juli 2017, klokken 13:46
Kan ikke dette bare være gjenbruk av bilde?
Tror jeg skal ta dette med en stooor klype salt ja :)

Usikker på hva du mener med "gjenbruk av bilde", men 75 og 90 (og 70, 85 og 100) har egne jpg-URL'er som fungerer fortsatt...

Men ja, dette kan være for godt til å være sant
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sandvika

Nå har Tesla nylig flagget at de ikke klarer å produsere nok batteripakker. Tror det er ekstremt naivt å tro at de leverer biler med tusen flere celler enn de må... '

lunitiks

Naiv eller bare  ♪ ♬ ヾ(´︶``♡)ノ ♬ ♪
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sandvika

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:08
Naiv eller bare  ♪ ♬ ヾ(´︶``♡)ノ ♬ ♪
ja, det er lov, bare ikke bli for skuffet... ;)

Espen Hugaas Andersen

De har nok battericeller. Det de har hatt utfordringer med er produksjonen av 100 kWh batterimoduler/pakker.

Jeg har hele tiden forventet at de ville gå over til de nye batterimodulene på innstegsmodellen også, slik at de de endelig kan avvikle produksjonen av de gamle modulene fullstendig, og når de da fikk løst opp i produksjonsutfordringene i slutten av forrige kvartal, så gir det faktisk mening at de første av de nye batteripakkene kunne begynne å dukke opp i Norge.

Å levere 1000 ekstra celler på ett antall biler utgjør ca 10.000 kroner per bil. Om de leverer med disse ekstra cellene på f.eks 5000 biler i en overgangsperiode, så utgjør det en kostnad på 50 millioner kroner. Dette er helt ubetydelig i forhold til besparelsen på å avvikle produksjonen av de utdaterte gamle modulene, spesielt når det er fullt mulig Tesla vil klare å få tilbake mye av pengene ved å tilby å låse opp den ekstra kapasiteten for en eller annen sum.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trinity

Vil ikke man kunne se dette på ladespenningen på en superlader med en ny 75? 85/90/100 batteriene ligger vel en ca 50 Volt over 60/70/75...

Espen Hugaas Andersen

Om det er de nye modulene, så vil du ha den samme lave spenningen som en 75 kWh pakke, men ha 85-90 kWh. De nye modulene har like mange celler i serie som de gamle modulene, de bare har flere celler i parallell. Så om man beholder samme antall moduler så er spenningen den samme.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

htorgers

Hva ble konklusjonen? Mulighet for å oppgradere batteriet på sikt? Eller maksimalt 75kwh ?

HelectriC

Sitat fra: htorgers på onsdag 19. juli 2017, klokken 00:56
Hva ble konklusjonen? Mulighet for å oppgradere batteriet på sikt? Eller maksimalt 75kwh ?

Det vil du nok ikke få svar på før noen får bil levert og kan undersøke den.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

lunitiks

#24
For å finne ut om man har et "større batteri enn man tror", ser det ut til at man må kikke etter optionkoden BRXX.

Ifølge den gode gamle dekoder-siden betyr nemlig BR00 "No Range Upgrade" mens BR01 betyr "Range Upgrade".

Den nettsiden er imidlertid ikke oppdatert på veldig lenge. Det er nemlig begynt å poppe opp "BR02" og "BR05" rundt omkring også.

Ifølge et klokt hode inne på TMC betyr optionkoden BR0X (f.eks. BR01, BR02, BR05 e.a.) at man har et software-begrenset batteri. Mens BR00 betyr at man ikke har det. Så en 100D vil f.eks. alltid ha BR00.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2120386/

Ifølge denne duden skal flere 85-pakker i realiteten ha vært SW-begresede 90-pakker.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2004456/

Noen med "nyere" 60 kWh-pakker (som egentlig er 75) som kan dobbelsjekke? Jeg vet ikke helt hvordan, da den fulle optionslisten ser ut til å være forsvunnet fra jpg-URL'en inne på MyTesla...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Somni

Bekreftet min 8. juni. og det er to ting som er forskjellig i forhold til den man kan konfigurere nå i dag.
Bygget sammen en idetisk modell. (S 75D)

Ny type: 2CCF00 (min har 2CCF01) i tillegg dukker det opp en ny kode: 2CLP00 som jeg ikke har i min.
Aner ikke hva dette kan være ...

Ellers er alt likt.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

alf00

Hvordan får dere opp alle disse kodene? Jeg får bare opp seks stykker, og ingen BRXX lignende kode.

lunitiks

Sitat fra: Somni på onsdag 19. juli 2017, klokken 13:22
Bekreftet min 8. juni. og det er to ting som er forskjellig i forhold til den man kan konfigurere nå i dag.
Bygget sammen en idetisk modell. (S 75D)

Ny type: 2CCF00 (min har 2CCF01) i tillegg dukker det opp en ny kode: 2CLP00 som jeg ikke har i min.
Aner ikke hva dette kan være ...

Det der betyr bare at man får med HUD + ny, kraftig oppgradert MCU (touchscreen), har ingenting med batteri å gjøre
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Guybrush

Sitat fra: lunitiks på onsdag 19. juli 2017, klokken 13:55
Det der betyr bare at man får med HUD + ny, kraftig oppgradert MCU (touchscreen), har ingenting med batteri å gjøre

Kommer det ny MCU nå?

HelectriC

Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA