Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første elbil. Hjelp til å velge?

Startet av xerxes, lørdag 09. september 2017, klokken 08:53

« forrige - neste »

Skynet

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. juli 2017, klokken 23:00
Ja under 200k inkludert tredjeparts vinterdekk bør gå veldig lett når de opererer med veiledende pris på 204.
I 2013 hadde de kampanje på 190" inkludert 10k i hurtiglading. Fremover nå skal de måke ut Leaf``er før den nye kommer.
[/quote

Ja det tror jeg ikke er noen problem.

Oddaa

Sitat fra: moby666 på torsdag 20. juli 2017, klokken 15:49
Eup er et greit alternativ til trillingene, men personlig likte jeg trillingene bedre da vi er 4 personer i familien. Sammenligne eup med soul og egolf blir ganske feil. Nå skal det sies at jeg ikke har testet "nye eup, men den gamle mangle bla halve interiøret, ikke mulig å åpne pass vindu fra fører, ikke lyssensor, ikke mulig å rulle ned vinduene bak og et meget simpelt stereoanlegg
Hadde aldri i verden vært i tvil om jeg skulle velge E-Up eller trilling, og er selvsagt av motsatt oppfatning av moby.

Når det er sagt så endte vi med en e-Golf utgående modell og har ikke angret på det. Men prisen ble selvsagt noe høyere.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

moby666

Ved lik pris hadde jeg også valgt eup fremfor trilling. Men prisen er dessverre ikke lik. Poenget mitt er at trilling er bedre på noen områder, bla plass i lengderettningen i bilen. Er det feks lang er det håpløst med person bak i eUP. Er du veldig bred så er eUP bedre med større og bredere seter.

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Acustica

Leaf 24 kwh Acenta får jeg for 189 000 hos nærmeste forhandler, ja de ha på lager.

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Skynet

Sitat fra: moby666 på tirsdag 25. juli 2017, klokken 22:14
Hadde tatt hvilken som helst ny Leaf over eup any dag!

Ja leaf har jeg testet grundig. Dens svakheter og fordeler. Svigermor har også en Leaf. jeg synes den er god og kjøre. Men totalt sett synes jeg wv e-up er enda bedre.  Både i kvalitetsfølelse, kjørekomfort,  lavere støynivå, sportslighet osv. Nå koser jeg meg med elektrisk panoramatak i sommer varmen☀️  så godt og varmt nå☀️  mens jeg cruiser rundt omkring i dette vakre landet vårt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA