Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 32A Ladeboks - Hva kan jeg forvente av ladeeffekt?

Startet av Skirumpa, fredag 08. september 2017, klokken 20:44

« forrige - neste »

Skirumpa

Hei,
vurerer å kjøpe en ny Kia Niro PHEV når denne kommer på markedet i slutten av september.
Etter henvendelser til flere forhandlere sitter jeg igjen med en del spørsmål jeg ikke får tydelig svar på.
Kanskje noen med Optima PHEV har erfaringer på dette? (ser ut til at de bygger på mye av det samme)


  • Kan ikke batteriet forvarmes?
  • Ved kjøp av kupevarmer (Defa), må man koble 2 ledninger i veggen? (en for å lade batteriet og en for å kunne varme motor/kupe)
  • Finnes det ingen app for å styre lading (og evt forvarming)?
  • Er det mulig å kjøre bakker med ca 15% stigning, 500 meter, helt elektrisk? (ved svært korte kjøreturer)
  • Registrerer bilen hvor mange km den kjører på EL/fossilt?

Skulle gjerne kjøpt en ren elbil, men med en del hytteturer til Trysil i løpet av vinteren lar det seg ikke gjøre innenfor dagens budsjett :/ Håper derfor å kunne kjøre all hverdagskjøring elektrisk i en Niro PHEV.

Takk for alle svar!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA